Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 52 van de 52

Onderwerp: Het is weer een tik probleem...

  1. #41
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Dat van de motorstuurzekering heeft hij in het verleden ook eens gehad, heb er toen de hele spinnekop voor uit mekaar gehaald, en alle slangen en ontsteking voor nagekeken. Na vervangen van de zekering heeft hij er zo'n 1,5 jaar(tot deverkoop) geen last van gehad, en ben ik ook nooit achter de oorzaak gekomen.
    ik had er altijd Kroon 10W40 synthetische olie inzitten, en altijd bovenaan het peil! Zodra hij onder half peil begint te komen kan hij nogal eens last hebben van het getik.
    Voor mij was het tikken ook alijd een graadmeter voor het bijvullen van de olie.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  2. #42

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Dat is iets wat ik nog wel eens kan proberen maar de olie staat nu net niet tot max op de pijlstok maar hij tikt helaas nog. Wil eens uitzoeken wat het vervangen van de klepstoters kost, vrees alleen dat het te duur uitvalt.
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  3. #43
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    tikkende klepstoters hoeven niet meteen vervangen te worden, zolang het tikken maar weg gaat bij een warme motor.
    in D is men tot de conclusie gekomen dat vervanging niet altijd de oplossing is.
    dit kan nl ook:
    http://forum.group44.de/viewtopic.ph...osung#p1047517
    Hi Leute,

    wer kennt sie nicht - die tickenden Hampelmänner unter´m Ventildeckel..

    Irgendwann nervt es schon und entweder man kauft sie neu oder lebt damit.

    Es scheint aber auch eine weitaus kostengünstigere und einfacher zu realisierende Methode zu geben, die Plagegeister ruhig zu stellen.

    Bekanntlich befindet sich bei unseren 5-Zyl. Motoren ja eine Art Ölrücklaufsperre im Block, die ein vollständiges Leerlaufen des Kopfes verhindern soll.

    Das Teil ist ein einfaches federbelastetes Rückschlagventil und sitzt im Anschluss vom unteren Öldruckgeber auf der linken Motorseite.

    Preislich schlägt es mit nicht ganz 10,- zu Buche und ist somit deutlich günstiger, als ein Satz Stössel.

    Der Austausch geht auch ruckzuck.

    Zuerst schraubt man den Öldruckgeber heraus (SW24), dann den Sechskant, wo der Ölgeber drinsitzt am Motorblock (SW17) und zuletzt das Ventil, das mit einem Vielzahn (so 5, 6mm SW) im Block steckt.
    Neues Ventil rein, Rest wieder reinschrauben und gut ist.

    Bei mir war das danach dann so, dass direkt beim ersten Start die Stössel zwar 2,3sek geklappert haben, danach aber nicht mehr.
    Zuvor hatte ich selbst bei warmen Motor sporadisch Tickern von einem oder mehreren Hydros - das ist nun weg.

    In dem Ventil sitzt ein Einsatz aus Plastik, sowie eine Spiralfeder und beides muss wohl irgendwann erlahmen, so dass das Öl nicht mehr komplett gehalten werden kann. Die Folge scheint ein reduzierter Öldruck im Zyl. Kopf zu sein, der zwar auf der Öldruckanzeige nicht auftaucht, wohl aber zu hören ist.

    Ich weiss zwar noch nicht, ob das Problem damit jetzt dauerhaft behoben ist, aber bei dem günstigen Preis, ist es einen Versuch sicher wert.

    Das Ventil hat übrigens die Nummer 077 103 175B.

    Gruss,
    Olli
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #44

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Dat is wel leuk maar duits is niet mijn beste taal. Iemand die het dus kan vertalen??
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  5. #45

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Beste sleutelaars,

    afg vrijdag begon mijn 2.3 op 4 cilinders te lopen. na afslaan erg slecht tot niet meer aanslaan. Dit slecht aanslaan heb ik ook wel eens na kort en lang stuk rijden. Nu heb ik kabels, bougies rotor en verdelerkap vervangen en heb vonk. ook carter ontluchting schoongemaakt (zat veel drap in). vandaag alles weer terug gebouwd, gestart, slecht lopen (4cilinders), afslaan en nu wil ie niet meer starten. Wie kan mij hiermee helpen? Ik twijgel aan de volgende punten:
    - lekkende injector waardoor een cilinder verzuipt.
    - koudstart systeem
    - te weinig compressie door koppakking, klepspelling (slecht werkende stoter).
    - elektrisch?

    Daarnaast verbuikt ie gemid. 1 op 7,5. (wat zeker aan de hoge kant is met een beheersde rechter voet)

    bedankt alvast voor alle tips.. heb al vele uren op het net gezocht zonder herkenbare symptonen.

    Steven
    Laatst gewijzigd door Martini8v; 28-02-10 om 18:20.
    www delta - integrale nl


  6. #46
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swobbes Bekijk Berichten
    Dat is wel leuk maar duits is niet mijn beste taal. Iemand die het dus kan vertalen??
    beste mensen, wie het niet de tikkende Hamerman onder hert kleppendeksel kent. men maakt met nw hyd klepstoters. er kan ook een veruit economischer en een methode te geven die kunnen worden gerealiseerd eenvoudiger om het probleem geestkalm te krijgen. Zoals goed - het geweten is met onze 5-Zyl. Motoren een vriendelijke barrière van de olieterugkeer in het blok, dat het volledige lopen moet verhinderen droog van het hoofd. Het deel is een eenvoudige lente-gespannen controleklep en zit in de verbinding van de onderste zender van de oliedruk op de linkerkant van het motorblok. Het stopt het getik bij de nokken zo duidelijk gunstigermet een prijs van ca 10, - . De uitwisseling gaat ook simpel. Eerst schroeft men uit de zender van de oliedruk (SW24), dan hexagonaal, waar Ölgever binnen bij het motorblok (SW17) zit en de klep stuurt, die met een binnen6kant (zo 5, 6mm SW) in het blok zit. De nieuwe klep monteren en de rest opnieuw erop schroefen en het is goed. Met me daarna toen zodat direct met het eerste begin de nokken 2,3sek rammelden, daarna nochtans was niet niet meer. Alvorens ik met de warme kern van de motor sporadisch TIC van één of meerdere Hydros had - dat is nu weg. In de klep zit een werkgelegenheid van plastieken, evenals moeten de spiraalvormige lente en allebei erlahmen waarschijnlijk ooit, zodat het olieblik niet gehouden volledige langer zijn. Het gevolg schijnt om een verminderde oliedruk in de cilinderkop te horen te zijn, die niet op de aankondiging van de oliedruk te voorschijn komt, waarschijnlijk nochtans is. Ik weet nog niet of het probleem daardoor nu permanent wordt hersteld, maar met de gunstige prijs, is het zeker een poging waard. De klep heeft door de manier aantal 077.103 175B. Het begroeten, Olli

    ff een snelle babelfish vertaling, let dus niet op de schrijftaal.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #47

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Lol dat stuk lezen is gewoon lachwekkend zo scheef is het:P
    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Hoi Steven,

    Heb je de motormanagement zekeringen onder het rode kapje in je zekeringkast al gecontroleerd. Als daar eenje van kapot is start hij ook heel slecht/niet, en als hij eenmaal start, loopt hij heel slecht.
    Als dit niet het geval is, kun je beter even een nieuw topic aanmaken, om dit topic een beetje overzichtelijk te houden.

    @ Viermaal: Welke oliedrukzender word er eigenlijk bedoeld,die ene die onder in je blok zit, of die bovenaan bij het oliefilter zit?
    Laatst gewijzigd door tom; 01-03-10 om 16:20.
    Caatje + V8 = PeeCaatje

  10. #49

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    @Caatje -> Ik ga vanavond je tip uitproberen en kom er op terug. Zal nieuw topic starten (met samenvattingen van andere soort gelijke toppics)

    Thanks,

    Steven
    www delta - integrale nl

  11. #50
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caatje Bekijk Berichten
    Hoi Steven,

    Heb je de motormanagement zekeringen onder het rode kapje in je zekeringkast al gecontroleerd. Als daar eenje van kapot is start hij ook heel slecht/niet, en als hij eenmaal start, loopt hij heel slecht.
    Als dit niet het geval is, kun je beter even een nieuw topic aanmaken, om dit topic een beetje overzichtelijk te houden.

    @ Viermaal: Welke oliedrukzender word er eigenlijk bedoeld,die ene die onder in je blok zit, of die bovenaan bij het oliefilter zit?
    de onderste naast de oliepijlstok.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #51

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Lang leve dit mooie lenteweer sinds het weekend dat ik de audi weer probeerde heb ik geen tik meer gehoord... Blijkbaar houd de auto van dit weer, iig rijd ik er nu weer mee. Moet nu alleen een rvs lasser zien te vinden want de uitlaat lekt wat, denk dat die op de aandrijfas geslagen heefd (daar zit het lek).
    Hopelijk een zomer zonder al te veel problemen en in de winter maar een andere ragbak erbij .
    ..:: 1988 Audi Coupe 2.3 Quattro ::..

  13. #52
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer een tik probleem...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swobbes Bekijk Berichten
    Lang leve dit mooie lenteweer sinds het weekend dat ik de audi weer probeerde heb ik geen tik meer gehoord... Blijkbaar houd de auto van dit weer, iig rijd ik er nu weer mee. Moet nu alleen een rvs lasser zien te vinden want de uitlaat lekt wat, denk dat die op de aandrijfas geslagen heefd (daar zit het lek).
    Hopelijk een zomer zonder al te veel problemen en in de winter maar een andere ragbak erbij .
    Het zijn idd echt zomerauto's, in de winter krijg ik ook altijd piepjes en kraakjes. Wanneer het weer wat warmer wordt verdwijnt het altijd.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •