Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: chiptuned by Digi-Tec...

  1. #1

    Standaard chiptuned by Digi-Tec...

    Zo mijn S2 is ook gechipt, al draait de auto nog niet helemaal lekker.
    Dinsdag bij Audiparts geweest (kwam onze voorzitter nog tegen!) en hun hebben beloofd de S2 binnenkort binnenstebuiten te keren. Dus alles moet goed komen.
    Ik heb 2 computers, 1 standaard en een snelle Digi-Tec. Ze zitten nu allebei in de auto en ik kan ze zo wisselen.
    Als het goed is maakt Digi-Tec er 265 pk van, misschien in combinatie met mijn luchfilterkast en EPS uitlaat 270 a 275 pk.(?)
    Ik zie wel op de turbodrukmeter dat de druk iets hoger is, maar dat is slechts 0.1 bar hoger. Dan kan je nooit op 270 pk uitkomen toch?
    Alle tips en commentaar zijn welkom.
    Eerst maar weer eens een druktestje doen...
    En dan in Maart maar even rollen...
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  2. #2

    Standaard

    Hoe bedoel je dattie nog niet helemaal lekker loopt? Was dat voor het chippen ook al?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Bij de vorige rollenbank meeting die ik georganiseerd had stond er ook een maat van mij op met zijn orginele seat leon 20VT.
    Hij had z'n orginele uitlaat vervangen door een sportuitlaat en verloor daar 10pk mee!!!!

    Dus ook een uitlaat kan vermogensverlies geven.

  4. #4

    Standaard

    Nadat mijn uitlaat gemonteerd werd, liep de auto duidelijk beter met een hoger koppel. EPS heeft bij mijn uitlaat ook rekening gehouden met toekomstige tuning.
    Ik denk trouwns dat ik weer een lekke drukslang heb... Ik hoorde hem net heel duidelijk zuchten (raampjes open), dat hoor je natuurlijker duidelijker met een hogere Laaddruk!!! :P
    Ik luister regelmatig of ik wat hoor, maar dacht de laatste tijd dat ik "dicht" was, nu bij gasgeven hoorde ik een duidelijke fluit, die er normaal niet was.
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  5. #5

    Standaard

    Voor het chippen liep hij ook niet (altijd 100%), ik d8 dat het de bougies waren, die heb ik ook gelijk vervangen (dag 13e maand). Ik ga z.s.m het rotortje uit de verdeelkap vervangen, en dan weer naar Audiparts om hem desnoods verder te optimaliseren.
    Eerst maar weer eens de voorbumper demonteren om de drukslangen te controleren, gelukkig heb ik nog wel wat slangen reserve.
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattro83
    Bij de vorige rollenbank meeting die ik georganiseerd had stond er ook een maat van mij op met zijn orginele seat leon 20VT.
    Hij had z'n orginele uitlaat vervangen door een sportuitlaat en verloor daar 10pk mee!!!!

    Dus ook een uitlaat kan vermogensverlies geven.
    Da's wel vreemd want bij een turbo-auto is de uitlaat van minder belang voor de prestaties dan bij een atmo-blok. Maar in ieder geval geen beste uitlatenboer waar dat gedaan was, of er moet iets anders dwars hebben gezeten.

    Tom

  7. #7

    Standaard

    Een turbo-uitlaat moet eigenlijk geen tegendruk hebben, voor atmosferisch moet je een zekere tegendruk hebben om voldoende spoeling in de lage toeren te hebben. Het installeren van een spaghetti uitlaatspruitstuk reduceert bijvoorbeeld de tegendruk en boekt winst in de hogere toeren, maar onderin verlies je gewoon koppel...

    Heb zelf ooit een einddemper gehad die onderweg afscheurde, wat je gewoon merkte aan dat het geluidsniveau toenam en het vermogen wegviel. Voor de laatste 40 kg ding maar gedemonteerd en verder.
    Voor m'n gevoel miste ik toen ongeveer de helft van m'n pk's.... (wel was het geluid ontzettend gaaf als je van het gas afging).

    Een uitlaat met een minimum aan tegendruk voor een turbo hoeft toch niet zo moeilijk te zijn, heb daarvan nog ergens een foto van de uitlaat van een Lancer Evo VI Gr. A.: men neme een turbo, men neme een sportkat, men neme 63 mm buis rechtuit naar het achterdiff, even om het diff heen, de hoek om en dan rechtuit naar de uitsparing voor de uitlaat...
    Voor het geld dat je op de dempers bespaart, kun je dan een fatscoenlijk stel oordoppen kopen. :crazyeyes:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, mijn trage 75 pk Audi 80 1.8 klonk beregaaf toen de uitlaat net achter de downpipe afscheurde. Vooral bij gas terug en schakelen was het net of Walter Roehrl je op de hielen zat.

    Tom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •