Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Stof Hemel laat los

  1. #1

    Standaard Stof Hemel laat los

    Verleden week na de eerste hittegolf,reed ik met mijn ramen open.
    Ineens in een tijdsbestek van nog geen uur !!! liet de stof van mijn hemel los aan de achterzijde,helemaal onder de achterraamstrip vandaan. (wind kwam er onder)
    Tevens liet de stof los aan de voorzijde en begon te hangen
    Ik heb geprobeerd de boel te lijmen met Bison-lijmspray,en in eerste instantie leek dat te helpen Helaas na enkele dagen is de boel alweer los.( en heel kleverig)
    Vraag : hoe krijg ik het hemeltje eruit ( wordt veeeeel werk,denk ik )
    En is dit nog te repareren,er zit allemaal verteerd schuimrubber op de hemel en de bekleding.
    Of moet er een andere hemel in en HEEFT IEMAND DIE ?
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.865
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Onderwerp is vaak besproken, komt ook vaker voor bij de 80 en 100.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    Vraag : hoe krijg ik het hemeltje eruit ( wordt veeeeel werk,denk ik )
    stoelen en bank eruit, de rest goed afdekken.
    de handgrepen en zonne kleppen en evt andere vastgemonteerde zaken verwijderen.
    A, B en C styl verwijderen.
    het hemeltje zit dan alleen nog aan de achterzijde tegen het dak geplakt, voorzichtig los maken met een spatel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    En is dit nog te repareren,er zit allemaal verteerd schuimrubber op de hemel en de bekleding.
    alles eraf en een nw stof ertegenaan, die verteerde schuimlaag moet volledig verwijdert worden.
    daarnaast is er een dunne nw schuimreep te verkrijgen die je ipv kunt monteren of een stof zoeken die hier al van is voorzien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    Of moet er een andere hemel in en HEEFT IEMAND DIE ?
    het eruithalen van een gebruikte kan, maar hoelang blijft deze wel zitten?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Ik zie het al "mucho trabacho dus " moet dus aan de slag.
    Maar waarom ook stoelen en bank eruit? voor de troep of krijg je anders de steilen niet los?
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    Ik zie het al "mucho trabacho dus " moet dus aan de slag.
    Maar waarom ook stoelen en bank eruit? voor de troep of krijg je anders de steilen niet los?
    omdat het hemeltje op een plaat zit gelijmd, welke dusdanig groot is dat je alle ruimte nodig hebt om het eruit te krijgen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  7. #7

    Smile Re: Stof Hemel laat los

    Wauw............
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    tis mij ook gelukt om het hemeltje opnieuw te bekleden en inderdaad zo als de beschrijving boven was dat de manier.
    alleen ik heb dan geen schuifdak dus ik zat met die plakplaat.
    meer paarden onder de kap dan waar ik op kan zitten :-D

  10. #9

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Terzijde... hemeltje van die coupé had ook in de sloot gelegen? smutzig ding hoor. Ook het stofkeus van de reparatie vind ik minder.
    Maar wat een handige link verder zeg. Sjapeau!! Lekker duidelijk.
    Wat moet je een hoop weghalen zeg voor dit klusje....pff

    Dat mag voor mij een stickey worden! Mike succes!

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.865
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Misschien moet iemand even de Engelse tekst vertalen en met die foto's een Nederlandse how-to maken? Zit prima in elkaar...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Sorry voor de late reactie,ben veel wezen vissen,en wat minder met de "koep" bezig geweest.
    Heel mooie beschrijving,maar volgens een neef van mij die in de autoherstelbranche zit,kan het veel sneller.
    Hij gaat het binnenkort aan mij laten zien.
    Werkt veel met Audi's,volgens hem heeft hij het hemeltje er in een half uur Max. uit,zonder schade aan te brengen.
    Ik ben heel benieuwd,en zal er een How-to van maken als wij ( HIJ ) aan de slag gaan.
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  13. #12

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Een half uur? Heeft ie een baard en loopt ie over water? Damn, da's rap!

  14. #13
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Heb het hier ook, hemel hangt echt zowat op de stoelen. Van dave smeets een 90 hemel gekregen, die ligt hier binnen, maar die moet ik dus ook eerst even goed schoonmaken en bekleden, en dan omwisselen. Wellicht aanstaande week doen, maar zie er wel tegenop gezien de hoeveelheid (precisie)werk... Als dan maak ik er wel een NL how-to van. Hier tegenover woont een stoffeerder, misschien kan ik hem eens lief aankijken, als dat voor een burenprijsje netjes gedaan kan worden.

    Anyhow, veel voorkomend probleem dus, je kunt denk ik het beste rustig een hemel ergens zoeken, die bekleden zoals je wilt en dan inbouwen, dan heb je tenminste wat speling om het op te splitsen.

  15. #14
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Morgenvroeg afspraak met de overbuurman, hij is stoffeerder, eens zien wat hij heeft.

  16. #15
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Vandaag stof besteld. Verder begonnen met het verwijderen van de oude plaktroep, maar halverwege ontplofte de stofzuiger dus nu ist even afgelopen... Denk dat er een condensator geklapt is, dikke rookwolk en ouders blij...

  17. #16
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Vandaag nieuwe stofzuiger gehaald en de klus afgemaakt. Hemel is nog wel smerig maar de meeste oranje plaktroep is eraf en de rest is in orde. Nu even wachten tot de nieuwe stof er is, en dan met spuitlijm aan de slag... Ik gebruik de oude bekleding als mal, die had dave smeets gelukkig al helemaal schoon gemaakt dus dan zou het in 1x goed moeten gaan. Hoop dat de stof er morgen is. Als ik dat af heb en ingebouwd heb, zal ik er een how-to met foto's van maken.

  18. #17

    Smile Re: Stof Hemel laat los

    Joris.....................fotos!



    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    welke spuitlijm wordt er gebruikt?
    vergeet niet dat het dak een van de hetere plaatsen van een voertuig is!
    daarom is men altijd benieuwd welke lijm er gebruikt wordt.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #19
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Ja, zie garagescene voor een how-to . Volkert, denk dat je het al gezien had maar ik heb karroserie-spuitlijm gebruikt, is daar goed geschikt voor heb ik mij laten vertellen.

  21. #20
    Bassiej's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    37
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Stof Hemel laat los

    Van de week heb ik mijn hemel ook opnieuw bekleed. Met de zelfde stof dan er al op zat. Ik heb dit met bison TIX gedaan op aanraden van een stofeerder. Dit was volgends hem de zelfde lijm als spuitlijm. Dit is alleen niet zo makkelijk te verwerken (kwasten dus). Ik ben vrij te vreden over het resultaat. Het is niet 100% netjes maar dit is dit komt door dat mijn voorbereidingen niet uitgebreid genoeg waren (oude lijm verwijderen, stof netjes neer leggen zodat deze netjes aan alle kanten precies uitkomt, vieze handen hebben) ooit als ik mijn persoonlijke lijstje klaar heb met klusjes zal er wel een nieuwe in komen. Met deze lijm heb ik ook mijn deurpanelen gedaan. En eigenlijk net zo goed als orgineel. Een klein pot Bison TIX kost 16,nogwat hiermee is de hele hemel te doen. Het hele gebeuren is meer een zaak van gewoon aan beginnen, dan valt het achteraf gezien eigenlijk nog wel mee. Ik ben ook veel te lang bezig geweest met het uitzoeken over hoe het nou eigenlijk het best gedaan kan worden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •