Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

  1. #1

    Standaard 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Goedendag,

    Hier even mijn eerste bericht op dit forum.

    Mijn vraag is eigenlijk , en dit speelt al een tijdje in mijn hoofd :

    Als ik een quattro coupe koop van bouwjaar 1989/90 ( b3 is dat volgens mij)

    En ik wil daar een 1.8turbo 20v uit bijv. een passat of audi a4 inbouwen , is dit een beetje te doen?

    Is dit al vaker gedaan , of heb ik de zoekmachine niet goed genoeg misbruikt?

  2. #2

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Word wel eens gedaan ja. Kijk eens op motorgeek.com bij projecten.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autoservice beco Bekijk Berichten
    Goedendag,

    Hier even mijn eerste bericht op dit forum.
    Mijn vraag is eigenlijk , en dit speelt al een tijdje in mijn hoofd :
    Als ik een quattro coupe koop van bouwjaar 1989/90 ( b3 is dat volgens mij)
    En ik wil daar een 1.8turbo 20v uit bijv. een passat of audi a4 inbouwen , is dit een beetje te doen?
    Is dit al vaker gedaan , of heb ik de zoekmachine niet goed genoeg misbruikt?
    Koop dan als uitgangspunt een 2.0 coupé, dan heb je alvast het goede aantal cylinders op je kenteken. Alleen of die er in Quattro zijn? Niet veel denk ik.
    Er loopt een topicje over een 1.8T in een cabrio, dat loopt minder soepeltjes maar dat komt meer door de 'uitvoerende' kant van het verhaal.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #4

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    thanks heren, maar cill. aanpassen op het kenteken is geen probleem bij het rdw .

    Heb je misschien een link naar die threat ? Ben niet zo heel erg thuis in het zoeken op internet. Op motorgeeks heb ik al hier en daar wat gevonden.
    Maar hoe meer info hoe beter.

  5. #5

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Deze b.v. Verkijk je niet op het topic ansich... dat loopt gewoon klote qua ombouw, ligt absoluut niet aan de intenties van de topicstarter maar zoals ik al zei aan de beun die het wilde uitvoeren.

    http://www.audiforum.nl/forum/projec...150pk-aeb.html
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Als ik zo vrij mag zijn: Waarom een 1.8T en niet een veel leukere 2.3T (5 in lijn) uit bijvoorbeeld een (R)S2?
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  7. #7

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Neem eens contact op met deze jongen. Expert in deze motoren. http://www.jsautosport.nl/

    Is echt veel mee te regelen.

    Mvg, Maikel

  8. Ad
  9. #8
    Edwinbiturbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    97
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    ik zou voor een 2.3 E vijfcillinder quattro gaan, en daar een TTRS motor in bouwen kun je als je veel geld hebt 800 pk uit halen.
    zo een 1800 turbo is al achterhaald maar is mogelijk alleen je moet je subframe aanpassen. maar alles is te doen

  10. #9

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwinbiturbo Bekijk Berichten
    ik zou voor een 2.3 E vijfcillinder quattro gaan, en daar een TTRS motor in bouwen kun je als je veel geld hebt 800 pk uit halen.
    zo een 1800 turbo is al achterhaald maar is mogelijk alleen je moet je subframe aanpassen. maar alles is te doen
    800 pk kun je ook uit het old-school 5 cilinder blok halen.
    Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik niet weet of het oude 5 cilinder blok of het nieuwe 5 cilinder blok degelijker is.
    Het oude 5 cilinderblok is in ieder geval al heel vaak getuned, net als de 1.8T trouwens.

    Maargoed genoeg topic vervuiling: Autoservice Beco: Hoe staat het er voor?
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  11. #10

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagOrBust Bekijk Berichten
    Als ik zo vrij mag zijn: Waarom een 1.8T en niet een veel leukere 2.3T (5 in lijn) uit bijvoorbeeld een (R)S2?
    Ik ga proberen of ik een AAN blok in een coupe 2.3 10v quattro kan krijgen.

  12. #11

    Standaard Re: 1.8 turbo in een coupe plaatsen

    Proberen, of gewoon ombouwen zonder problemen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •