Welkom. Je hebt blijkbaar de forumreglementen m.b.t. crossposten (dezelfde vraag op verschillende plaatsen neerzetten) niet goed gelezen. Gelieve dat alsnog te doen. Drie overbodige topics verwijderd.
Heren audiliefhebbers.
Ik heb een probleem met de ontsteking van een Audi coupe B3 2.3 20v Quattro Uit 1988
ik heb 2 van deze auto´s en ik heb zon beetje alle onderdelen wat ook maar iets met de ontseking te maken heeft om uitgewisselt.
Zoals de fotocel met verdelerkap. krukassensoren. bombine + versterkermodule, computer, ik heb daarbij nog de 2 signaaldraden
van de fotocel (onder de verdelerkap) naar computer doorgepiept en de signaaldraad naar de bombine. wat ik heb gelezen is de signaaldraad naar de
bobine massa geschakeld en als ik op die draad zelf verbindig maak met massa vonkt de bougie wel. dus van de bombine naar verdelerkap en naar bougie is oke.
en spanning +- Krijgt de bombine en fotocel ook wel. ik ben er al weken iedere keer mee bezig maar boek helaas geen vooruitgang.De pingel sensoren hebben volgens mij niets met de onsteking te maken. anders moet het inlaatspruitstuk eraf en dat is geen pretje.
wie kan me de gouden tip geven? B.V.D. Groeten.
Welkom. Je hebt blijkbaar de forumreglementen m.b.t. crossposten (dezelfde vraag op verschillende plaatsen neerzetten) niet goed gelezen. Gelieve dat alsnog te doen. Drie overbodige topics verwijderd.
Kijk of de deler niet verdraaid zit. Als de halgever niet uitgelijnd is met de 2 optische sensors op de bak (triggen op het vliegwiel), dan vonkt de computer niet, dus ook de 2 VR sensoren op de bak controleren.
Enne, klopsensoren hebben wel degelijk met de ontsteking te maken, namelijk om deze te vervroegen bij benzine met een laag octaangetal.
20v_106.jpg
Hey , ik heb met het verwisselen van de onsteking de halgever en rotor precies er weer zo in gezet dat ik hem eruit heb gehaalt.
als ik tijdens het starten aan de ontsteking draai veranderd er ook niets. zijn die klopsensoren zijn die noodzakelijk voor de onsteking dan?
die heb namelijk nog niet vervangen. ik hebt contactslot ook nog getest of ik bij het starten ook nog mn spanningen op de sensoren houd. en dat is ook wel goed. dat kwam ook nog wel eens voor, las ik op heb forum. m.v.g. Leon
De rotor draait wel dus dat zit wel goed. ik heb met een led tester mn signaaltje gemeten en die knippert wel, maar dat deet de oude ook wel.
die halgever moet goed zijn want hij komt van een draaiende motor af.
ik heb ook dat v.a.g. boek waar jij die afbeelding van laat zijn. iki heb geprobeerd met een fluke 123 scopemeter beeld te krijgen , maar dat lukt mij haast niet om zon beeld te krijgen zoals in de foto staat. maar het beeld reageert wel. zit er niet ergens nog een module verstopt wat ik niet zo kan zien?
B.v.d Leon
20V heeft maar 1 computer afaik. (ja een een paar voorschakelweerstanden voor de injectoren).
weet je zeker dat de VR sensoren werken? Heb je de knippercodes al uitgelezen?
Anders zou het natuurlijk nog aan de computer kunnen liggen. (check ook die zekering).
Enne, bekabeling van de computer naar de bobine nog goed?
Hoi Hennuk, ik heb ook zo'n soort probleem met mijn coupe 20V '89 gehad. Vonkte voor 6 weken niet totdat ik er achter kwam dat je hem wel kon aanduwen.. De startmotor draaide wel maar bleek toch kapot te zijn en trok alle stroom voor de ontsteking weg. Nieuwe startmotor en in 1 tik starten! Probeer hem dus eens aan te duwen en dan weet je genoeg..
Succes
hallo. uhm ben nu al 8 weken verder en boek nog steed weinig vooruitgang. weet iemand in de buurt van enschede die deze motoren door en door kent.
ik heb een v.a.g 1551 uitleescomputer en hij zegt met de knippercodes dan de halgever mechanisch defect is. en met de snelle dataoverdracht zegt de computer : halgevr komt niet overeen met bdp sensor. ik heb met de scopemeter alle sinalen in beeld gekegen en het klopt precies wat er op die afbeelding hier boven staat.
i.v.m met weinig tijd kom ik er ook bijna niet aan toe. als iemand mij zou verder kunnen helpen zou dat super zijn. gr L.Egberink
precies wat ik eerder al aangaf; mogelijk verdeler verdraaid. Er staat een merk teken op de verdeler die de basispositie aangeeft die je kan gelijk stellen met het 0 teken op het vliegwiel.
Ik haal hier altijd veel info weg, ga eens wat lezen zou ik zeggen......
http://schorsch9999.forumprofi.de/portal.php
Ik heb dit probleem ook. Dus cilinder 1 moet op BDP gezet worden, verdeler met rotor op merkteken zetten, vliegwiel verdraaien (bougies uitdraaien ofzo?) tot ie op -0- staat. En dan starten maar?
Ik las ergens dat als een van deze voorwaarden niet goed staat hij zowiezo geen brandstof inspuit...
Ik heb met mijn coupe hetzelfde probleem gehad. Waar je ook nog op moet letten is dat het merkteken overeenkomt met het merkteken wat je door de distributiekap kunt zien. Dus het is een combinatie van de 0 op je vliegwiel en het merkteken op je distributie.
Hallo, hoe staat het er voor met de Coupe? Ik heb ook een soortgelijk probleem en wil ook met de scope kijken of ik signalen kan zien. Hoe heb je deze signalen in beeld gekregen? Heb je 2 kanalen tegelijk gebruikt? En waar heb je gemeten.. bij de computer of op de connector vd sensor? Lijkt me lastig om erbij te komen.
Succes alvast! Groeten Robert