Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Ur Quattro start niet

  1. #1

    Standaard Ur Quattro start niet

    Hallo allemaal,

    onlangs heb ik een ur quattro aangschaft, er is nu een probleem met starten.
    dat ik de auto gekocht heb ik zelf een nieuwe accu er in geplaatst, en hij starte meteen.
    later in de week wilde ik hem weer starten, maar geen resultaat.
    een bougie stekker losgehaald en een nieuwe bougie er aan gedaan en met het metaal verbonden, en hij vonkte maar 1x tijdens het starten.
    we zijn begonnen met de bobine, de kabel tussen de bobine en de stroomverdeler losgekoppeld en gekeken of deze tijdens het starten vonkte,
    inderdaad, dat gebeurde.
    ik heb vervolgens een nieuwe verdelerkap en een rotor opgehaald en deze geplaatst, in de hoop dat dit het zou zijn.
    vervolgens weer gestart, helaas geen resultaat.

    ik heb ook gehoord dat het probleem kan zijn met toerental sensor of de ontstekingsmodule.

    wie o wie kan mij verder helpen. wil graag zo snel mogelijk deze op de weg laten brullen

    groeten,
    Jan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Welkom. Deze vraag hoort niet in Algemene discussie, verplaatst naar het Coupé/Urquattro-subforum.

    Check eens de massakabel achterop het blok, en de Hallvoeler (als de Urq zo'n ding heeft, herinner ik me niet meer).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    bekker01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Heb ook een urquattro die sloeg ook slecht aan, heb het brandstofpomp relais vervangen ( draait de bandstofpomp wel met sarten? )

  4. #4
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Check the usual: heb je brandstof, heb je vonk en staat alles op tijd?
    Er zit idd een hallvoeler in. Is bijv. je d-riem een tandje versprongen dan zal ie never nooit starten. Ik noem maar iets (maar wel live meegemaakt met een andere urq).
    Zijn je injectoren niet verstopt? Slechte contacten in de ECU? Lekke vacuumslangen?

    O....maak ff een showroomtopic aan met foto's...zijn we dol op!

  5. #5

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    tijdens het starten krijgt ie wel brandstof, heb namelijk een injector losgekoppeld en deze nevelde wel.
    tijdens het starten ruik je wel dat er benzine is.
    hoe kan ik zien of de d-riem een tandje is versprongen?
    ecu?


  6. #6

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    wat ik nu besteld heb is een hall gever, en een ontstekings module.
    overigens het is een GV motor.

  7. #7
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi coupe 1973 Bekijk Berichten
    hoe kan ik zien of de d-riem een tandje is versprongen?
    Timing nalopen (op vliegwiel, op verdelerkap en op nokkenastandwiel...zo even uit m'n hoofd).

    In de ECU (de boordcomputer maar da's bijna teveel eer voor de summiere electronica die erin zit, in vergelijking met de huidige ECU's) kunnen losse contacten zitten. Ding zit boven je dashboardkastje.

    Overigens kan je volgens mij de hallgever doormeten. Is een sensor die iets doorgeeft en da's te meten (meestal op de connector naar de ECU). Weet alleen niet welke waardes hij zou moeten geven.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    halgever kun je wel met een ledspanningzoeker meten ik dacht het middelste draadje op de ontsteking die zal waarschijnlijk niet pulseren meestal beginnen ze met een hete motor niet meer aanslaan (lekker als je ff de motor afzet bij een open brug)
    ik denk zelf het kastje in het dashbord.

  10. #9

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Je bedoelt de ontstekingsmodule?

    de stroomverdeler komt een nieuwe.

  11. #10

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    nog geen resultaat
    Laatst gewijzigd door audi coupe 1973; 19-05-11 om 17:51.

  12. #11
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Weet 'm niet uit m'n hoofd maar hier staan alle stroomdiagrammen.

  13. #12

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    nog geen resultaat
    Laatst gewijzigd door audi coupe 1973; 19-05-11 om 17:52.

  14. #13

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Je hebt alles gehad zo'n beetje - behalve één ding - ...

    De bedrading naar je startmotor. En die loopt vlak langs de hete uitlaat. De gevolgen daarvan zijn een zeer poreuze mantel van alle draden en daarmee oxidatie van de draden zelf. Het resultaat laat zich raden...

    > Mijn advies: kijk even snel (kan zonder krik) even naar de bedrading van de startmotor...
    ...en hou ons op de hoogte!
    turn in turn out turn on

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Hmmm, ik lees niet dat de startmotor niet rondgaat, maar dat-ie niet aanslaat. Misschien kan dit nog even opgehelderd worden?

    Is overigens wel een goede verdachte als de startmotor niks doet, die kabelboom is bij de 5-cilinder turbo's vrijwel altijd gefrituurd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Tja, als zelfs Erik er al niet uitkomt....hij kent die auto's van binnen en buiten.
    Maar in je openingspost zei je dat de bobine wel goed vonkte? Al kan de vonk ook te zwak zijn.

    Maar wat Montestoni zegt, bedrading. Kan goed ja. Of ergens slechte massa.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Je vank kan tijdens het starten slecht zijn, maar na het starten weer top volgens mij. Als je een slechte massa hebt van het blok, of gefrituurde kabels naar je startmotor zou je accuspanning buitensporig veel kunnen vallen. De HS voor je vonken verhoudt zich lineair met je accuspanning, maar wel met een factor 5000 ofzo ertussen. Dus als jouw accuspanning 4V zakt door het starten scheelt dat je 20kV vonkspanning.

    Het zou in ieder geval zo moeten zijn dat wanneer je alleen de centrale HS kabel vanaf de bobine laat vonken op je blok dat je veel dikke paarse vonken zou moeten zien, zo niet, dan zit er iets fout in het gebied daarvoor, of het massacontact van je blok naar je accu.

    Ik weet niet of het verstandig is om je centrale HS rechtstreeks op je minpool van je accu te laten vonken, al zou ik niet weten waarom niet, maar op die manier zou je nog uit kunnen sluiten of het slechte massacontacten zijn.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  18. #17

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    heeft iemand een stroomschema van de computer?
    het is een mac-01 van hitatchi nr. 035905383 e

  19. #18
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Op de site van Phil Payne niet te vinden (zie mijn eerdere link)?
    Er staat wel veel info over die MAC maar echt een stroomschema van de printplaat....nee.

  20. #19

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    Slechts één keer vonken tijdens het starten? Dat is de 'excuusvonk' van de ontstekingscomputer.

    Die computer geeft die vonk als de signalen van de vliegwielsensoren of de hallsensor niet kloppen. Aangezien je de hallsensor al hebt vervangen, blijven de vliegwielsensoren over. Dat zijn er twee: eentje die het bovenste dode punt meet en eentje die de tanden op het vliegwiel telt.

    Dus die twee controleren of vervangen.

    Overigens krijg je hetzelfde verschijnsel als de distributieriem een paar tandjes is versprongen - als dat gebeurt, is het meestal bij het starten, en dan heb je het verschijnsel 'daarnet liep ie nog fantastisch, nu start ie niet meer'. Dus controleer de timing van die riem als eerste. Daarna de vliegwielsensoren.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  21. #20

    Standaard Re: Ur Quattro start niet

    waar in etka vind ik de vliegwiel sensor?
    of is het een andere naam voor anti klopsensor?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •