Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: B3 2.3 coupé quattro - lichten

  1. #1
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Hallo allemaal,

    Sinds kort heb ik een B3 coupé quattro gekocht, begin deze week mijn nummerplaten gekregen en nu toch al een dikke 100km mee gereden. Nu begin er een paar defecten aan het 'licht' te komen...

    1. de lichten vooraan: bij elke auto heb je 2 standen, stand 1 de kleine stadslichtjes, stand 2 de normale dimlichten. In mijn geval gaan op stand 1 de stadslichten en de dimlichten al aan... duw ik verder naar stand 2, geen verschil dus stads- en dimlichten branden...

    2. parking lichten: ook bij elke niet draaiende auto, richtingaanwijzer links en recht voor de stadslichten aant te zetten. In mijn geval doet ie het prima als ik de richtingaanwijze rechts zet, rechtvoor en achter het stadslichtje. Nu in de linker stand van de richtingaanwijzer gaat alles branden... dus vooraan links EN recht stads- EN dimlichten...

    3. Grootlichten: Bij een niet draaiende motor doet ie het goed, trekken van richtingaanwijzer voor 'flashen' van grootlichten, duwen voor ze aan te laten. Tijdens het rijden gaat het 'flashen' wel van de grootlichten, maar bij het duwen van de richtingaanwijer doet ie niks, geen brandende grootlichten...

    4. Batterij: is na 3 dagen niet draaien al te zwak om alles aan de praat te krijgen, na 7 dagen stilstaan komt de volt meter niet eens meer omhoog... Er zit een alarm op dat ik nog moet uitzoeken hoe die werkt, neemt die zoveel stroom af... Er zit ook maar een 50Ah batterij in, volgens mij te zwak voor een 2.3

    Dit was het tot nu toe voor de elektrische problemen... Wie kan me helpen voor dit raadsel op te lossen?

    Alvast bedankt!

    Groeten!
    Peter

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Topic verplaatst naar het Coupé/Urquattro-subforum.

    Gebruik de zoekfunctie (rechtsboven op de pagina) eens met 'lichtschakelaar' als zoekterm.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Smile Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Ik zou eens andere stuurkolmschakelaars proberen, zijn simpel te vervangen, let op dat je de goede uitvoeting pakt dwz in jouw geval mét bediening voor de achterruitenwisser.
    Anders kun je om te proberen ook die van een Audi 80 B3 er op zetten die zijn misschien wat makkelijker te vinden, kapot gaan ze echter allemaal omdat er steeds de volledige spanning doorheen gaat.
    Dat je accu telkens leeg loopt lijkt op en lekspanning, zoals Tom hierboven al zegt, zoek hier even op het forum en je vragen zullen ongetwijfeld beantwoord worden.
    Prachtige Coupé trouwens, helemaal goed.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    er zijn veel subvarianten van die schakelaar. hebt beste is de huidige los halen, en dan het onderdeelnummer aflezen. of misschien is dat het probleem, dat de vorige eigenaar er een verkeerde schakelaar in heeft gedrukt.....


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #5

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Je zou eens kunnen kijken of je de connectors met de onderplaat aan je stuurkolom kan verwisselen met eentje van de sloop b.v (je kan regulier 80/90 type89 spul hiervoor gebruiken qua test). Daarmee sluit je al een hoop uit en kun je zien of de fout zit in de connectors ipv de electra/bekabeling. Los je het hier niet mee op, heb je een langere zoektocht te gaan vrees ik qua draadjes. Wellicht functioneert je relais in/op je zekeringkast niet goed en is dat het euvel?

    Als ik zo lees qua Accu, zou je misschien een zwaardere kunnen proberen, maar theoretisch heeft leeglopen niets met het vermogen te maken. Het starter zou alleen zwaarder verlopen... maar dat valt denk ik wel mee met een 50Ah.

    (Ik had dit bericht al getypt voor bovenstaande al gepost waren, dus wellicht dubbele opmerkingen nu..)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Bedankt voor de reacties! Ik wist niet dat het veel voorkwam in de coupé... Dus sorry voor de zoveelste post over 'lichtschakelaar' (ik wist niet eens naar wat ik moest zoeken of googlen...)

  7. #7

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brownie Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reacties! Ik wist niet dat het veel voorkwam in de coupé... Dus sorry voor de zoveelste post over 'lichtschakelaar' (ik wist niet eens naar wat ik moest zoeken of googlen...)
    Hmm... Ik ken eigenlijk niet zoveel posts hierover en zie ook geen reactie hierover qua zoekfunctie? (die opm. van mij sloeg meer op het feit dat beide heren hierboven al het antwoord gaven wat ik daarna zelf nog poste). Of het veel voorkomt weet ik niet, rijd al 17 jaar b3 maar zlef nooit aan de hand gehad
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8

    Smile Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    "normaal" gesproken uiten de problemen zich in de vorm van dat het gedimd groot licht niet meer aangaat door ingebrande contacten.
    Niet dat jouw problemen daar zitten maar dit is het simpelste om te controleren, kan voor een paar tientjes weer een tijd goed gaan maar het kan ook zoeken worden.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #9
    roodkapje
    Guest

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    zou ook de kabelboom maar ff checken, om te beginnen in/onder je dashboard, als je kroonsteentjes tegen komt vrees ik het ergste,
    accu zou ik minimaal een 78 amph nemen, 50 is wat aan de krappe kant, en ff meten of je lekstroom heb

  11. #10
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten

    Vant weekend heb ik de schakelaars open gegooid, en er zijn inderdaad ingebrande contacten te zien, zelfs wat gesmolten plastiek van de connector die op de schakelaars zitten... Dus het zullen nieuwe schakelaars worden, en hopen dat het gesmolten contact niet moeilijk gaat doen. Een relaisset zou wel van pas komen...

  12. #11
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 2.3 coupé quattro - lichten



    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •