Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: Oplappen Coupé quattro 1990

  1. #21
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Is weer effe geleden, ondertussen heb ik een nieuwe job en niet zoveel tijd gehad om het forum te volgen. Dus een "kleine update".

    De lichten: Ik heb de relais kit ertussen gezet, wat een gedoe!! Kijk maar is naar de handleiding op de audi100 site. De relais/ zekering bak moest eruit getild worden en das niet gemakkelijk van zo'n coupé... dus na lang zoeken en prutsen, alles terug gezet en besloten van gewoon de draden naar de stuurkolomschakelaar doorgeknipt en de relais ertussen gezet, en ... werkt nog niet, volgens mij is dit al veel vroeger gebeurd, het doorbranden van de schakelaar en heeft 1 of andere slimme garagist er ergens een lus ingelegd, ik heb het uitgemeten en krijg niet eens spanning op de schakelaars, de gewone lampen staan op de stadslichten... verstralers gaan wel op de relais.

    Nieuw probleem, slecht starten in vochtig weer: effe zitten rondzoeken en rondvragen wat dat zou kunnen zijn, uiteindelijk er is een bougie uitgedraaid, tot op de draad versleten!! 5x Bosch WR8LTC+ erin en start weer zoals het hoort

    Gisteren 20/11 de nieuwe radiator erin gezet, was net op tijd, de inlaat was er letterijk bijna afgevallen... was zelfs een stuk in de buis blijven zitten... Terwijl mijn garagist en tevens ook goeie kennis de radiator eruit en in zette heb ik de vacuümpomp vervangen en ook de 3 polige(vroeger 4 polig) temperatuur sensor vervangen, omdat de temp meter op het dashboard een paar keer uit gevallen was. Was ook nodig precies, de contacten waren helemaal groen van corrosie en amper schoon te maken. Dus nieuwe erin, ondertussen was de radiator ook klaar, water erin, ontluchten en warm draaien. Gaat de temperatuurmeter ineens 10 graden teveel aangeven. Met een externe temp meter hebben we het water in het reservoir gemeten, en die was rond de 78 graden, dus goed. Ik heb er de 034919369C ingezet, zou toch de goeie moeten zijn...

    De groeten!
    Laatst gewijzigd door Brownie; 20-11-11 om 18:08.

  2. #22

    Smile Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Lekker bezig, die versleten bougies tonen aan dat de auto wat achterstallig onderhoud heeft maar dat kun je zelf weer in orde maken.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #23
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Hallo allemaal

    Effe weer een kleine update: De startproblemen waren duidelijk niet verholpen. De maand november was een hele droge maand, in België althans, en je kan em al raden, na een regenbui sinds lang, wou ie weer niet starten, maar dus ook helemaal niet... dus nieuwe stroomverdelerkop en rotor en ook 5 nieuwe bougiekabels, allemaal van Beru trouwens, loste dat probleem op.

    Voor de rest nog steeds het probleem dat de temp meter op de dash 10 graden te veel aangeeft.

    Nieuwe problemen... :
    - Het stationair toerental dat gewoon soms aan de rode lichten ineens naar 1200-1400 toeren gaat, het rood licht wat verder op, weer normaal op de 800 toeren en dan verder terug hoger...
    - Bij het installeren van de kop en bougiekabels hebben we eens de stroboscoop boven gehaald om de timing van de voorontsteking te meten, maar niet te vinden :s misschien ligt aan de instelling van de strobo... is een facom X.730 B trouwens. Na wat prutsen met die facom kwamen we op 70°... Distributie een tand mis? Hebben we nog niet nagekeken, kan zijn dat ik die riem ook nog moeten vernieuwen.
    - Die vering... Nu dat ik dagdagelijks met de coupé rij, 50 km per dag, mis ik het comfort van een normale vering en heb schrik dat de coupé helemaal uit elkaar gaat rammelen... Dus wie wil er wisselen :-)

    Nog een vraagje aan alle coupé rijders. Ik heb nu een nieuwe radiator zitten, maar zelfs in dit weer, zeg tussen 5 a 8 graden, gaat de ventilator aanslaan, deze slaat aan tussen 92° en 97°.
    Laatst gewijzigd door Brownie; 12-12-11 om 22:26.

  4. #24

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    ventilator slaat idd bij die temperaturen (tegen de 100grd) aan. (althans bij de mijne ook).
    Effe benieuwd wat voor vering je nu hebt?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #25
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Heb er nu een K&W schroefbare set onder...
    Mijn vraag was of jullie vents ook nog aanslaan bij een buitentemp van 5 à 8 graden, het weer van nu...


  6. #26
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    photo 5.jpg

    foto van kop

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Prima, die kan nog wel even

  8. Ad
  9. #28

    Smile Re: Oplappen Coupé quattro 1990


    Hoe is het eigenlijk met deze auto?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #29
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Staat effe onder een doekje in de garage...

    Ondertussen wel wat dingen kunnen fixen/kapot maken:
    -De lampen staat op relais! Want die deden het op een gegeven moment niets meer :S Een nieuwe hef schakelaar aan het stuur gekocht en relais aangesloten
    -Vacuumpomp tikt weer, maar nu is het probleem van het stationair toerental wel weer opgelost, dus die pin eruit halen en alles terug in orde
    -Avez velg rechts vooraan aan frut gereden :s
    -Katalysartor kapot, dat spul in de kat was nog maar een klein balletje geworden die voor de uitlaat kwam zitten... Kat open geslepen, bal eruit, en terug dicht, maakt idd een blikkerig geluid.
    -En ik moet al sinds september naar de autokeuring, maar ga waarschijnlijk afgekeurd worden voor het gepruts aan de Kat...

    Ondertussen rij ik met een andere tractor:
    VW, passat, 1993, 1.9D, 135000km, 850€

    IMG_1954.jpg
    Laatst gewijzigd door Brownie; 19-12-12 om 13:57.

  11. #30
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Coupe fan,

    Na een rampzalige deel 1 (http://www.audiforum.nl/forum/coupe-...ro-1990-a.html) van mijn project om mijn koep op te lappen, nu deel 2!
    Auto staat sinds september in een garage en het begint goed te kriebelen om er terug in te vliegen!
    Hier een klein lijstje wat ik heb kunnen afwerken in deel 1:

    ** Verlagen, vering nog steeds te hard
    ** Interval relais voor ruitenwissers installeren (26€)
    ** Wassen/kleien/waxen (bijna alles gekocht van wat er in de 'poetsen sticky' staat, Mothers producten van carclean.nl, 156€)
    ** Deurstrippen vervangen (van wiel tot wiel, 3 delig, heb ik ondertussen al liggen, 206€... )(alleen strip aan voorwiel nog)
    ** Vacuumpomp (met dank aan Franx)(gereviseerde pomp is binnen, 110€)(21/10/11)Er komt een vervelend tikkend geluid vanonder de audi tijdens het rustig cruisen aan lage snelheid(50km/h). Het getik gaat mee met toerental van de motor, ik kan ook niet thuis brengen vanwaar het geluid komt, het gaat weg en komt dat weer terug... (Deze is tikt soms trouwens terug, maar ik heb er geen last van dus ga ik zo laten)
    ** Radiator vervangen (scheur bij ontluchtingsschroef, is onderweg, 178€)

    ** Stuurkolomschakelaar vervangen (ingebrand) Nieuw gekocht
    ** Lichtrelais kit (X-treme kit van op audi100 online site, is binnen, 106€)(21/10/11)
    ** Batterij vervangen
    ** Distributie riem + waterpomp vervangen
    ** Luchtfilter vervangen
    ** Stroomlek opgezocht, ik denk nog altijd mijn alarm

    Planning voor deel 2:
    - Wassen/kleien/waxen/sealen maar nu met een DAP polijstmachine
    - Mos/algen achter voorlampen weg halen
    - Evans waterloze koelvloeistof gebruiken (http://www.audiforum.nl/forum/motor-...vloeistof.html)
    - Motorruimte poetsen
    - Interieur bekleding, vlekken uitpoetsen met een APC product
    - Rail van de hoede plank vervangen
    - Buitenspiegels opnieuw spuiten, de verf valt er zo af... Misschien doe ik de voorbumper meteen mee, veel steenslag...
    - Zetelkussens/wangen herstellen of vervangen
    - Ruitenwissermotor achteraan vervangen
    - Rubbers achterlichten (lekage) vervangen
    - Dashbordverlichting en knopjesverlichting herstellen en vervangen door ledjes
    - AZEV velgen proberen zo goed mogelijk te herstellen, opschuren (1 redelijk goed verkl**t...)
    - Andere banden op de AZEV zomerset, staat nu 205/40/17 op, wil er 205-215/45-50/17 op, in ieder geval hogere banden voor de stugheid van de KW vering op te vangen
    - Wiellagers nakijken
    - Meedoen aan een event van het Audiforum! (staat op programma, youngtimer meeting op 26 mei!)
    - ...(nog aan te vullen )

    *Klaar:
    * Passagiersdeur, het kabeltje voor de binnenklink was niet stuk, gewoon losgekomen van de klink
    * Klein onderhoud van olie en filter
    * deurdrempels hersteld, zat een scheur in van +10cm
    * Katalysator vervangen en meteen ook de lambdasonde (die zal er ook al 23jaar inzitten:-)) (lambda(80,30€) en de originele kat(464€))
    * Autokeuring (moest al gaan in september) nog wel herkeuring doen voor 9 april
    * Voorontsteking op tijd gezet, stond 1% te laag

    Zo dat is het zo wat, zal hier al effe mee bezig zijn. Ik hoop van elk onderdeel zo veel mogelijk foto's, info, werkwijze hierop kwijt te zetten!
    Ik kan in ieder geval niet wachten om eraan te beginnen, ik heb er zin in!

    Groeten,
    Peter
    Laatst gewijzigd door Brownie; 17-04-13 om 14:24.

  12. #31
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Ondertussen al flink bezig geweest, de Audi heeft al nieuwe olie en oliefilter. Nu zijn we bezig met de Kat te vervangen, missen nog een paar onderdelen, maar zou dit weekend in orde moeten zijn.
    Ook weer een nieuw probleem ontdekt, er zat een scheur van +10cm in de deurdrempel aan de passagierskant, door verkeerd op te krikken was de balk naar binnen geklapt en een scheur veroorzaakt.
    Dit is ondertussen ook al aangepakt, kosten=450€:
    photo 2.jpg

    photo 1.jpg

    Edit: deurklink van passagiersdeur is ook hersteld, kabel was niet kapot maar los gekomen.
    Laatst gewijzigd door Brownie; 20-03-13 om 13:59.

  13. #32
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Dus, de nieuwe kat en lambda sonde staan er op, wat een verschil, precies 20pk bij gekregen, trekt veel beter en heeft een veel betere verbranding, kan je goed ruiken aan de uitlaat. Ook de voorontsteking nagekeken en juist gezet, stond 1% te laag, dus viel goed mee.

    Gisteren naar de keuring geweest, dikke vette rooie kaart...
    Gelukkig niets ernstig, de kracht op voorste remmen zit er 30% verschil tussen links en rechts, mag max 25% zijn. dus deze moet ik nog effe goed afstellen en terug herkeuren...

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Als de klauwen, blokken en schijven op zich in orde zijn, kun je waarschijnlijk volstaan met het schoonmaken van de remzadels en invetten van de aanligvlakken voor de remblokken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #34
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Remmen nog steeds niet nagekeken... Wel druk bezig geweest met de DAP met polieren en waxen,... Veel werk, nog niet klaar, foto's volgen

    Ook 1ste meeting is een feit, normaal ging ik naar de SPA classics, maar ik ga liever zelf showen op de youngtimer meeting van audiforum die FASt momenteel aan het regelen is
    http://www.audiforum.nl/forum/meetin...uwe-datum.html

    Groeten

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Heb net mijn eigen Coupé Quattro op de oprit staan, dus deze thread lees ik met veel plezier! Sterk bezig

  17. #36
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Het is weer een hele tijd geleden, maar vant weekend de oudi nog eens uit de schuur gehaald, en meteen begonnen met de herstillingen die nog op mijn lijst stonden :-)
    De zetels eruit gehaald en de weggezakte wangen terug opgevuld.

    IMG_3713.jpgIMG_3721.jpgIMG_3724.jpg
    Terwijl ook alle vlekken eruitgehaald.
    Daarna het interieur en dashboard helemaal schoongemaakt...

    Voor de rest zijn ook de originele aero velgen binnen voor te zandstralen en opnieuw te poederlakken, om daarop de originele 205/60/15 banden op te zetten.

    Volgende week ook nog een stuurstang vervangen of iets wat er toch mee te maken heeft dat er speling op het linker wiel zit, waardoor dit redelijke luide klappen geeft tijdens het rijden over putten en bulten.

    En dan kunnen we binnen 3 weken naar de keuring voor de wel bekende O-platen!! Dan is ie 25jaar :-)

  18. #37
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Erg goed bezig !! Stoelen zijn mooi geworden. Voordeel van de velours stof, die is haast onverslijtbaar.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  19. #38

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    En dan ben ik weer benieuwd of deze auto nog leeft.
    De stoelleuningen lijken me gebroken of doorgebogen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #39
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Deze leeft zeker nog
    Binnenkort terug wat herstellingswerken uitvoeren, want de NG-motor stottert wat, K&W vering gaat vervangen worden door Bilstein B8. Zal dit draadje weldra ook eens updaten ;-)

  21. #40
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen coupe quattro '90 DEEL 2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brownie Bekijk Berichten
    Deze leeft zeker nog
    Binnenkort terug wat herstellingswerken uitvoeren, want de NG-motor stottert wat, K&W vering gaat vervangen worden door Bilstein B8. Zal dit draadje weldra ook eens updaten ;-)
    Wordt wel eens tijd voor die update :+ hoe bevallen de Billsteins?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •