Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 41

Onderwerp: Oplappen Coupé quattro 1990

  1. #1
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Oplappen Coupé quattro 1990

    Heren,

    Zoals jullie misschien wel weten heb ik ongeveer een maand geleden een coupé quattro gekocht. Na vele testritjes en ongeveer een 1000km gereden te hebben is er toch een en ander aan het licht gekomen... Hier mijn lijst:

    Reeds gedane zaken:
    ** Verlagen, vering nog steeds te hard
    ** Interval relais voor ruitenwissers installeren (26€)
    ** Wassen/kleien/waxen (bijna alles gekocht van wat er in de 'poetsen sticky' staat, Mothers producten van carclean.nl, 156€)
    ** Deurstrippen vervangen (van wiel tot wiel, 3 delig, heb ik ondertussen al liggen, 206€... )(alleen strip aan voorwiel nog)
    ** Vacuumpomp (met dank aan Franx)(gereviseerde pomp is binnen, 110€)(21/10/11)Er komt een vervelend tikkend geluid vanonder de audi tijdens het rustig cruisen aan lage snelheid(50km/h). Het getik gaat mee met toerental van de motor, ik kan ook niet thuis brengen vanwaar het geluid komt, het gaat weg en komt dat weer terug... (Deze is tikt soms trouwens terug, maar ik heb er geen last van dus ga ik zo laten)
    ** Radiator vervangen (scheur bij ontluchtingsschroef, is onderweg, 178€)

    ** Stuurkolomschakelaar vervangen (ingebrand) Nieuw gekocht
    ** Lichtrelais kit (X-treme kit van op audi100 online site, is binnen, 106€)(21/10/11)
    ** Batterij vervangen (mei 2012)
    ** Distributie riem + waterpomp vervangen
    ** Luchtfilter vervangen
    ** Passagiersdeur, het kabeltje voor de binnenklink was niet stuk, gewoon losgekomen van de klink
    ** Klein onderhoud van olie en filter(maart 2013)
    ** deurdrempels hersteld, zat een scheur in van +10cm (maart 2013)
    ** Katalysator vervangen en meteen ook de lambdasonde (die zal er ook al 23jaar inzitten:-)) (lambda(80,30€) en de originele kat(464€))(maart 2013)
    ** Autokeuring (moest al gaan in september) nog wel herkeuring doen voor 9 april
    ** Voorontsteking op tijd gezet, stond 1% te laag
    ** Zetelkussens/wangen herstellen of vervangen (feb 2015)
    ** Lampjes dashboard verlichting vervangen
    * Interieur bekleding, vlekken uitpoetsen met een APC product
    * Motorruimte poetsen
    * Originele aero velgen binnen voor te zandstralen en opnieuw te poederlakken, om daarop de originele 205/60/15 banden op te zetten.

    Planning voor 2015:
    - Er een Oldtimer van maken
    - !!Stroomlek opgezocht, ik denk nog altijd mijn alarm!! (ernstig probleem!)

    - Wassen/kleien/waxen/sealen maar nu met een DAP polijstmachine
    - Mos/algen achter voorlampen weg halen
    - Evans waterloze koelvloeistof gebruiken (http://www.audiforum.nl/forum/motor-...vloeistof.html)
    - Rail van de hoede plank vervangen
    - Buitenspiegels opnieuw spuiten, de verf valt er zo af... Misschien doe ik de voorbumper meteen mee, veel steenslag...
    - Ruitenwissermotor achteraan vervangen
    - Rubbers achterlichten (lekage) vervangen
    - knopjesverlichting herstellen en vervangen door ledjes
    - AZEV velgen proberen zo goed mogelijk te herstellen, opschuren (1 redelijk goed verkl**t...)
    - Andere banden op de AZEV zomerset, staat nu 205/40/17 op, wil er 205-215/45-50/17 op, in ieder geval hogere banden voor de stugheid van de KW vering op te vangen
    - Meedoen aan een event van het Audiforum!
    - ...(nog aan te vullen )

    Wat is een must have To-Do lijst om te hebben, wat je zeker moet doen na de aankoop van zo'n 2de hands auto? Zijn er nog dingen wat ik moet nakijken en/of preventief vervangen?

    Groeten,
    Peter

    * Deels klaar of bekeken
    ** Klaar
    + Probleem bijgekomen
    Laatst gewijzigd door Brownie; 16-02-15 om 13:39. Reden: Update starttopic

  2. #2

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Mooie lijst! Je pakt d'r serieus aan!
    Maar schiet maar op want ik ga je inhalen, ghehe... Mijn coupé lijstje is nog wel wat langer momenteel.

    Succes!

    Dat getik zal je vaccuumpomp zijn of dat tikkertje (Nul-lastschakelaar of wat)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #3

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brownie Bekijk Berichten
    - Rubbers motor/differentiel/ versnellingsbak vervangen ('kloenk' bij schakelen)
    Die kloenk wordt meestal veroorzaakt door de versleten draagarmrubbers voor, tenzij je die al gechecked hebt.

    Mooi dat er weer een coupe opgeknapt wordt.

    Enkele welbekende problemen bij de coupe:

    - Lekkage via de rubbers van de achterlichten
    - Het slotje van de achterklep die piept (http://www.s2power.com/Artikelen/tec...rbakpiepje.htm
    - Ook een aantal tips en tricks op deze site: http://www.audicoupetyp89.de/
    - Remklauwen achter willen vaak wel vast gaan zitten
    - Tandwieltje in de tellerunit gaat na 20 jaar stuk

    Dit is wat tot zover bij me op komt

    Succes verder en houdt ons op de hoogte
    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  4. #4
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Vant weekend hebben we op de brug de onderkant eens goed kunnen bekijken, alle rubbers ivm steun van motor, bak, etc zijn nog redelijk goed, geen scheuren in ieder geval. Met de handrem en de voet rem op en in zen 1 de koppeling wat brut laten opkomen, horen we die kloenk maar kunnen niet echt thuisbrengen vanwaar het komt, ergens achteraan :s ... Draagarmrubbers hebben we nog niet nagekeken...

    Ondertussen 2 van de 3 strips aan elke kant erop gezet, de kleine strip aan het voorwiel kreeg ik niet meteen los, en had geen tijd om het verder uit te zoeken

    Franx, het getik komt inderdaad van de vacuumpomp! Is het voldoende als ik alleen die stift verander? Trouwens, ook een hele klus waar jij mee bezig bent, ook succes!

    Bubba, vanmorgen de achterlichten effe nagekeken en er zit inderdaad vocht in... Remschijven, -blokken, -klauwen zijn door de vorige eigenaar al onder handen genomen

    Ik pas de 1ste topic even aan.
    Laatst gewijzigd door Brownie; 10-10-11 om 11:43.

  5. #5

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brownie Bekijk Berichten
    Franx, het getik komt inderdaad van de vacuumpomp! Is het voldoende als ik alleen die stift verander? Trouwens, ook een hele klus waar jij mee bezig bent, ook succes!
    Men 'zegt' verschillende dingen... sommige verwijderen die stift zelfs en zijn er vanaf. (da's logisch, maar zit er vast niet voor niks).
    Men 'zegt', schoonmaken... Heb ik ooit gedaan en help een paar meter.

    Ook ben ik zo ongeveer de enige nederlander (?) die het zijn origineel motorblok gekost heeft vanwege een extreem olieverbruik, dit bleek later DOOR die pomp te komen achteraf. Dat heeft mij iig dus een blokwissel gekost, en bij deze houd ik er eigenlijk liever mijn mond over... (en zie topic van mij ergens)

    Dus..... Als ik dat ding nog ooit hoor tikken laat ik 'm i.i.g. gewoon zijn gang gaan, heb geen zin in nachtmerrie's!!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6

    Smile Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Ik heb met mijn eerste Coupé een paar jaar gereden zonder die stift, ook eerst een nieuwe stift er in geprobeert maar dat hielp niets.
    Mijn 2de Coupé had "het" ook en toen heeft een maatje van mij het binnenwerk van de pomp veranderd, ik heb hier al meer geroepen dat ik nog ga vragen hoe hij dat deed maar ik vergeet het telkens.

    Je kunt dus zonder stift rijden maar het ding zal er inderdaad niet voor niets opzitten, hoe zo'n pomp werkt zou ik niet weten, zoals ik het altijd begrepen heb blijf je met deze pomp druk houden als de druk van je inlaatspruitstuk wegvalt maar misschien kraam ik nu onzin uit.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #7

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Die stift kun je omdraaien geloof ik. De ene kant is dan versleten en daarom krijgt ie lawaai. Omdraaien lost het probleem op.
    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  8. Ad
  9. #8

    Smile Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk Berichten
    Die stift kun je omdraaien geloof ik. De ene kant is dan versleten en daarom krijgt ie lawaai. Omdraaien lost het probleem op.
    Niet altijd............

    Maar het is te proberen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #9
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Ik kan best begrijpen waarom je je motor naar kl*te helpt met zo'n ding. Als die veer niet meer meegaat, druk je je nokkenas open = olie slikken...
    http://www.ms-motor-service.de/ximag...034_en_web.pdf
    Hoe ik het begrijp is de vacuumpomp een klein hulpmiddeltje om wat meer druk op je remmen te krijgen, en kan idd niet zoveel kwaad als het er niet opstaat, maar dan nog, het staat erop voor een reden. Als je die stift zou omdraaien zit je binnen de paar XXX km terug met een tikkende pomp hoor. Volgens de garage moet je die stift elke keer vervangen als je de pomp open haalt. In mijn geval zou het kunnen helpen om de stift te vervangen, maar het kan ook zijn dat de rest niet meer meegaat, zie pdf.

  11. #10
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Probleem nummer ..?? Gisteren weer een leuke...
    Ik probeer om de 2 a 3 dagen eens met de coupé te rijden, gewoon omdat het leuk is en ook omdat ik met een verlies op de batterij zit en na 4 dagen gewoon niet meer start. Nu sinds een paar dagen, in het vochtige weer, start hij moeilijk, waarschijnlijk omdat ik een stuk mis aan de lucht inlaat, zie foto

    koud start.jpg

    Er zit dus gewoon een gat tussen de luchtfilterbak en die slang, ik denk dat ik nr 27 en 29 moet hebben.

    Maar dus gisteren, na lang rommelen met starten, pruttelen, batterij helemaal leeg getrokken, batterijbooster erop etc, toch aan de praat gekregen, ik blij en hop rijden. Ik rij welgeteld 1.6km verder, ik krijg telefoon, zet me in het dorp aan de kant, laat em draaien, 4 minuten kletsen, toen opeens 'plop', toerental zakt even, 'plop plop', ehmm even heeel klein beetje gas geven, 'plop plop plop', schudden, 'plop' RPM zakt snel 'plop' en valt uit... huh? Terug proberen starten, 3,4 keer, niks, stinken naar benzine, blijven proberen, wat knallen in de collector... :s
    Komt net mijn buur langsfietsen, werkt bij VAG, en zegt, gewoon 10-15 min laten staan en opnieuw proberen. Dus ik, pintje pakken, eum ja, 3 eigenlijk , terug de coupe in, draai aan sleutel, en start meteen, dikke rookpluim en alles ging weer heel normaal. Zou dit alleen maar aan die connectie (27 en 29) liggen? Dan vraag ik me af waarom ie gewoon zonder iets te doen stil valt, dacht dat het alleen maar om het starten(koudstarten) ging die stukken.
    Laatst gewijzigd door Brownie; 13-10-11 om 12:00.

  12. #11

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    .... zo begon bij mij exact het gezeik met mijn coupé.. vooral ploffend starten, verzuipen en erger.... rookpluim!!
    Het zal wellicht anders zijn bij de jouwe, maar bij was dit echt de vaccuumpomp die flink verkeerd olie begon te pompen...

    Tipje hou goed je olie peil bij om uit te sluiten of het hetzelfde is als bij mijn coupé tijdje terug.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Vant weekend zitten poetsen, poetsen poetsen Hier enkele foto's, maja, kan je niet echt veel op zien.

    photo 114.jpg

    photo 311.jpg

    photo 217.jpg

    Voor de rest, het stilvallen zou door een verzopen motor komen door het lang proberen te starten, en kreeg op dat moment van stilvallen een hele slok benzine binnen. Tip van de garagist, zonder het contact aan te zetten, effe 2 x gas helemaal induwen en dan starten zonder gas te geven, werkt perfect.
    Ik heb ook nog een gereviseerde vacuumpomp gevonden en deze is onderweg...

  14. #13

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brownie Bekijk Berichten
    Hier enkele foto's, maja, kan je niet echt veel op zien....
    Nou.. i.i.g. kan je zien dat ie er keurig bij staat! Mooi!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14

    Smile Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Nou.. i.i.g. kan je zien dat ie er keurig bij staat! Mooi!
    precies, en met een mooi setje wielen eronder.
    Problemen blijf je altijd houden (uitzonderingen daargelaten), ik kwam gisteren ook thuis met stationair problemen dus ik kan ook weer op zoek.
    Ach, dat hoort erbij.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Erg strakke auto! Mooi dat je vooruitgang boekt!

    Maar is het zo? "dat hoort erbij?" Een auto moet het toch gewoon altijd doen, en goed doen? Alles wat ik hier op het audi forum lees zijn kapotte gare niet startende niet stationairlopende audi's..... Lijkt eerder regel dan uitzondering. Wat is dan nog de motivatie om zo'n auto te houden?

  17. #16
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Had toch nog ergens een voor-na foto :-)
    Waarom je zo'n ding houd, passie voor je au(di)to!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #17

    Smile Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Dat komt waarschijnlijk omdat een Audi vroeger al slecht gebouwd werd en er bezuinigd werd op materialen waardoor ze al na 20 jaar en 400000km mankementen begonnen te vertonen, maarja, ze zijn zo mooi hé.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Ik wil niet te veel offtopic gaan, maar ik heb meerdere 25 jaar oude auto's maar die audi is echt een drama hoor.

    Dat sommige modellen er tof uitzien ben ik met je eens, dat is ook de reden dat ik er 1 heb haha

  20. #19

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabla Bekijk Berichten
    Ik wil niet te veel offtopic gaan, maar ik heb meerdere 25 jaar oude auto's maar die audi is echt een drama hoor.
    Dat sommige modellen er tof uitzien ben ik met je eens, dat is ook de reden dat ik er 1 heb haha
    en?... Ik ken nog zo'n 'dramaqueen' in mijn autoparkje.. Des te groter de uitdaging om het NIET op te geven. De basis is goed van die auto's en alles heeft eeen oorzaak. Oké er kan een grote manco lijst ontstaan. Maar hoe komt dat vaak? Achterstallige en uitgestelde liefde van vorige eigenaren?
    Ik heb ook (hééééééééééééél) vaak de tip gekregen om te kappen met mijn coupé of mijn type81 80je. Ben blij dat ik dat advies nooit heb opgevolgd, Dan was mijn way of live niet zo fanatief geworden als nu is qua oudi's en had ik niet eens reden gehad om op forum's rond te hangen.

    Nee, lekker doorgaan met opknappen van deze generatie audi's... Ik wil wel eens kijken als we pakweg een jaar of 10-15 verder zijn. Hoe er dan tegen de huidige A-generatie aankijken als projecten... Dat wordt pas 'ruk'. Computer dood, chipje ziek en gooi maar weg die auto's. veel te duur om nog iets aan te doen of te kunnen doen. Iets wat niet bij mijn instelling hoort qua wegwerpmaatschappij.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20
    Brownie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Oplappen Coupé quattro 1990

    Daarom ging mijn voorkeur ook naar een auto zonder veel elektronica, ik werk er zelf in, en het allemaal leuk als het werkt, maar als het kapot, ten 1ste, begin maar te zoeken, en ten 2de, het kost een berg geld. Laatst mijn golf 5, valt zonder servo, lampje op dashbord ging branden, naar de garage aan de computer gehangen: de hoekstuursensor is kapot... de wat?? Heel het stuurhuis moet open, veel kosten, nee bedankt! De enige elektronica die ik nu heb is de k-jet en het digitaal klokje

    Ondertussen is de x-treme relais kit voor de lampen en de gereviseerde vacuumpomp binnen, we kunnen weer lekker klussen dit weekend

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •