Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

  1. #1

    Standaard 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Ik zit al tijden met een probleem in m'n coupe quattro waar ik niet uit kom.

    Het probleem is als volgt; zodra de motor op temperatuur komt/is, is het niet meer mogelijk om toeren te maken, de motor slaat dan over en valt uiteindelijk uit. Zodra de motor weer gestart wordt is het weer even mogelijk om WOT te geven.

    De volgende dingen heb ik al vervangen:
    -stroomverdeler
    -bobine
    -ontstekingsmodule
    -bougies
    -bougiekabels
    -rotor
    -verdelerkap

    De bedrading is gecontroleerd en er zijn geen breuken gevonden. Op het type 81/85 forum werd geadviseerd ook de J142 te controleren (lijkt op een groot relais onder de stuurkolom) als ik die van m'n 90q erin plug gaat de motor per direct 4000 t/min draaien.

    Wat ik vreemd vind; ik kan de stekkers van alle sensoren loshalen en de motor blijft gewoon lopen, maar het probleem blijft dan ook gelijk.
    In het circuit van de ontstekingsmodule en de J142 zitten 2 temperatuursensoren. Stel dat 1 van die sensoren de oorzaak zou zijn, zou het probleem dan niet weg moeten zijn na het ontkoppelen?

    Het probleem kwam aan het licht onderweg naar de Nurburgring waar ik uiteindelijk met veel moeite aangekomen ben. Toen werd de ontstekingsmodule erg warm/heet evenals de vervangende module die ik geprobeerd heb. De auto heeft nu een week of 6 stil gestaan en ben er gister weer mee bezig geweest maar de ontstekingsmodule wordt nu niet meer zo warm.

    Ik hoop dat hier iemand meeleest die ervaring heeft met dit probleem en weet hoe het op te lossen is.

    Wellicht zoek ik het ook wel compleet in de verkeerde richting, maar tijdens een stop onderweg naar Duitsland kwamen er vlammen uit de uitlaat op het moment dat de motor oversloeg.
    my first quattro was a wilkinson

  2. #2

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Het probleem zou hem wel eens in je brandstofverdeler ( spinnekop ) en/of luchtweger kunnen zitten.Ik heb ooit een soortgelijke storing met een gt KV gehad,en daar was de brandstofverdeler van defect.Ontstekingsproblemen heb ik nooit met een KV gehad. Succes.
    Audi coupe gt5e 1982 Groen,Audi coupe Quattro 1986 Grijs,Audi Coupe Gt 5e "Gold Edition" 1983,coupe gt 1987 grijs

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    misschien wel heel kort door de bocht, maar wat voor brandstof tank jij?
    want ik heb eerst ook een tijdje een KV gehad en op 95 liep die voor geen meter en met 98 liep hij als een zonnetje
    Lord of the Rings

  4. #4

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RMPY Bekijk Berichten
    misschien wel heel kort door de bocht, maar wat voor brandstof tank jij?
    want ik heb eerst ook een tijdje een KV gehad en op 95 liep die voor geen meter en met 98 liep hij als een zonnetje
    Op 95 zou hij ook gewoon goed moeten lopen.Dan zou ik beginnen met het onstekingstijdstip te controleren,maar dat heeft hij allemaal al vervangen en nagelopen.
    98 heeft natuurlijk een iets hoger octaangehalte ( betere verbranding ),maar dat zou als alles verder in orde is erg weinig verschil moeten uitmaken t.o.v. 95.
    Audi coupe gt5e 1982 Groen,Audi coupe Quattro 1986 Grijs,Audi Coupe Gt 5e "Gold Edition" 1983,coupe gt 1987 grijs

  5. #5
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Het is een brandstofprobleem. Ik heb de druk gemeten na de accumulator (geloof ik, is al weer een tijdje geleden) en deze steeg tot 10 bar. Accumulator is al vervangen, en warmdraairegelaar ook.
    Audi 80 Quattro '83 In ruste


  6. #6

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Fijn om te lezen dat het is opgelost.
    Audi coupe gt5e 1982 Groen,Audi coupe Quattro 1986 Grijs,Audi Coupe Gt 5e "Gold Edition" 1983,coupe gt 1987 grijs

  7. #7

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    dus hij doet het nu goed dan?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  8. Ad
  9. #8
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Was dat maar zo, vermoeden is nu dat de bedrading van of naar het J142 relais niet deugt
    Audi 80 Quattro '83 In ruste

  10. #9

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Idd, problem still not solved. Brandstof: Aral Ultimate 100 octaan, maar het was al duidelijk dat dat het probleem niet is.
    my first quattro was a wilkinson

  11. #10

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Offtopic: Is aral 100 probleemloos te tanken?
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  12. #11

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Ja, waarom niet?
    my first quattro was a wilkinson

  13. #12

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Dacht wel eens te hebben gehoord dat een hoger octaan in oldtimers je kleppen en andere interne onderdelen zou aantasten.
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  14. #13

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    juist niet lijkt me, benzine met een lager octaangetal zorgt daarvoor.
    my first quattro was a wilkinson

  15. #14

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Heb een keer een stuk gelezen over de beperkte beschikbaarheid van 98 icm met oldtimers. deze moesten dan dus met 95 en octaanbooster gaan werken. wat wanneer niet goed afgemeten( te hoog octaan) dus voor het door mij gesuggereerde probleem gaan zorgen. woon vlak aan de grens maar eigenlijk nooit aangedurfd Aral super te tanken.
    Laatst gewijzigd door audigt2.2; 29-02-12 om 17:47.
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  16. #15

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    als ik aan de grens zou wonen reed ik nergens anders op. Wat jij beschrijft geldt voor te laag octaan, precies omgekeerd dus.

    Magoed ik heb liever een oplossing voor m'n probleem.
    my first quattro was a wilkinson

  17. #16

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Ik zou toch eens kijken naar je brandstofsysteem.
    Als je met je wagen bij mij langs zou kunnen komen,dan kunnen we eens kijken.Ik heb ook delen die we kunnen uitwissellen om te kijken waar het in zit.
    Als je intresse hebt,stuur me dan een pbtje.

    Groeten,
    John
    Audi coupe gt5e 1982 Groen,Audi coupe Quattro 1986 Grijs,Audi Coupe Gt 5e "Gold Edition" 1983,coupe gt 1987 grijs

  18. #17

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    John bedankt voor het aanbod. Dit topic is niet meer up to date, heb inmiddels de volgende onderdelen ook al vervangen:
    -brandstofpomp
    -K-Jet
    -injectoren
    -warmdraairegelaar
    -J142 relais
    -drukaccumulator

    En ben vast nog wel dingen vergeten...auto gaat komende week naar Tersptra in de hoop dat daar de juiste diagnose gesteld kan worden.
    Vorige week heb ik voor de laatste keer een andere K-jet geprobeerd met als resultaat dat de auto nu niet eens meer aanslaat. Tijdens het starten verzuipt de motor al en wel zo erg dat er een plas benzine op elke zuiger ligt...
    my first quattro was a wilkinson

  19. #18

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Succes Patrick!

  20. #19
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    Spijtig dat die k-jet van mij het niet doet. Heb je wel gekeken of hij goed afgesteld staat en hoe hij reageert als je alle injectoren in potjes zet en de brandstofpomp relais overbrugt en vervolgens mij de stuwschijf op en neer gaat?

    Nouja, anders gaat terpstra het vast wel vinden.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  21. #20

    Standaard re: 2.2 KV maakt geen toeren bij warme motor

    @Theeuwke dat is idd jammer. Heb er verder niet naar gekeken, was er al lange tijd helemaal klaar mee en had me voorgenomen dat dat het laatste was wat ik zou gaan proberen.
    Laatst gewijzigd door quattrostyle; 18-03-12 om 14:27.
    my first quattro was a wilkinson

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •