Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

  1. #1

    Standaard 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Bij mijn verlaagde audi coupe gt 2.2 steekt tot mijn verbazing 1 achterwiel verder uit dan de andere.

    Het gaat om bijna een cm!

    Hebben jullie enig idee hoe dit kan komen?
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Lefty je vraagt wel erg veel maar echt een reactie komt er niet heb je die andere topic s al een terug gelezen waar ik je in geantwoord heb, ik vraag daar een eentje of je de langzame stand aan het meedraaien hebt van de koeling.
    In het door jouw gestarte geef ik je aan dat er misschien een kabelbreuk de oorzaak kan zijn, ben ik bij mij dankzij Brun achtergekomen, anders was ik nou nog aan het zoeken geweest.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Bij mijn verlaagde audi coupe gt 2.2 steekt tot mijn verbazing 1 achterwiel verder uit dan de andere.

    Het gaat om bijna een cm!

    Hebben jullie enig idee hoe dit kan komen?
    zal waarschijnlijk de linker zijn, is al zo sinds de bouw van de wagen en kan geen kwaad dus.
    schijnt iets te maken te hebben met de max tolerantie samenhang.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Had ik nog niet gelezen kerel! Als ik de pagina niet ververs lijkt het net alsof er nog geen reactie staat.

    Verder een zeer goed punt. Alleen onze problemen verschillen omdat jij het af en toe hebt en in continue. Ik heb ondertussen al het vaatje gecontroleerd op het schutbord en die heeft een 2 polige aansluiting waarbij er wel eens open kabels hebben gelegen welke ik met tape een noodfix gegeven heb. Ik zal verder reageren in het andere topic om dit schoon te houden.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  5. #5

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Ja klopt 4maal! En dat hij links lager ligt dan rechts dan? Is dat ook normaal bij een verlaging? Heb al wel andere veren, schokdempers en verschillende merken geprobeerd.

    Afgelopen week:

    Setje billstein b6 sport
    Setje sacks gasgevulde originele
    Setje koni geel instelbaar alleen dat instellen heeft geen Fuck te maken met je eigen keuzes. De enige reden dat die optie er op zit is om het verslijten te compenseren. Als die koni's slapper worden na verloop van tijd kun je ze strakker zetten door ze eerst te verwijderen. Als je nieuwe zoals ik ze in de doos had gelijk strak zou zetten trek je de demper zo stuk.

    Ook verschillende veren:
    Apex geel
    H&R rood

    Ditalles ook gemixt geprobeerd.

    Alles was trouwens nieuw in doos behalve de aepex dus hier ligt het niet aan.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    de eigenlijke verlaging, komt pas nadat de veer is geplaatst.
    daar mee geeft men aan dat er dus iets mee gebeurt aan/op de wagen.
    het waarom is dus uit te vinden aan jouw wagen.

    bv bij de meeste VAG wagens licht er een uitlaat aan de linker zijde, deze neem ruimte in welke rechts dus niet nodig heeft thv de wielkast......
    tevens is er een kleine speling/ruimte in de betreffende delen van de ophanging "de max tolerantie" welke samen ook nog voor gekke dingen kunnen zorgen
    terwijl alle delen dus enkel wel aan die tolerantie's kunnen komen enz..
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    sub-frame er niet helemaal recht onder?

    Bij mijn Coupe quattro (1986) heb ik nieuwe bouten in het subframe voorzijde gezet, en de boel stond best wel wat rechter ineens.... 2 van de oude bouten waren bestwel krom. Rechter voorwiel stond verder naar achter dan de linker.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Dat is normaal, ligt aan de constructie van de starre achteras. Daar zit een schuine stabilisatorstang aan. Die werkt als een Panhard-staaf (panhard rod). Als de as inveert, drukt die stang de achteras iets uit het lood. Het werkt ongeveer zo - animatie:

    http://media.photobucket.com/image/p...f?t=1281301404

    Het Duitse Urgewalt-forum is ooit een keer bijna opgeheven om een discussie hierover. De consensus van die discussie was uiteindelijk: bij Audi's met een starre achteras staat die as uit het lood door de stabilisatorstang.
    Laatst gewijzigd door brun; 17-07-12 om 22:44.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.859
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    En een sterk verlaagde auto staat dus altijd ingeveerd...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Edit: en bij een quattro ontstaat er geen spoorbreedte verschil tussen links - rechts.
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 31-07-12 om 23:01.
    turn in turn out turn on

  12. #11
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Edit: en bij een quattro ontstaat er geen spoorbreedte verschil tussen links - rechts.
    correct, maar aan de buitenzijde van het wiel naar de wielkast wel.
    daar zit tussen links en rechts wel verschil.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1 achterwiel steekt verder uit dan het andere achterwiel? Audi coupe typ 81

    ik heb hetzelfde probleem mijn achterwielen staan ook scheef onder de auto lijkt, en ik zie dat je schroefsetjes hebt? gaat het hier om een audi coupe gt van ongeveer 1986?? zoja is mijn vraag of je een set verkoopt?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •