Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: cylinderkoppen wisselen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Smile cylinderkoppen wisselen

    ik heb een audi 90 coupe 5 cyl. 10v uit 95 met 250965 op de teller en deze heeft ook een tik in de kop zitten.
    daarom wil ik heel de kop vervangen,aangezien ik nog een compleet blok heb liggen ook een 5 cyl. 10v met 198784 op de teller maar die komt uit 90 nou vroeg ik me dus af of daar nog verschil in zit tussen die 2.
    of zijn er michien dingen waar ik rekening mee moet houden of is het gewoon een kwestie van over bouwen .
    ik wil er graag aan beginnen maar het leek me een goed idee om ff te checken bij mede audi fanaaten.
    dus als iemand iets weet hoor ik het graag

  2. #2

    Standaard Re: cylinderkoppen wisselen

    zit er geen vacuumpomp op die tikt?
    en is het niet makkelijker om de hydraulische klepstoters om te zetten,mocht het niet de vacuumpomp zijn?
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  3. #3
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: cylinderkoppen wisselen

    Wat men ook vrij vaak vergeten te vermelden is dat de kleppen ook op lengte gemaakt moeten worden om de hydraulische klepstoter ruimte te kunnen geven om te kunnen werken.
    Als de ruimte tussen de klep en stoter te klein is zit de stoter in feite klem tussen de nokkenas en klep, waar door de klep dicht gehamert wordt door de verbranding van de betreffende cilinder.

    Ik heb laatst ook het zelfde gedaan als de TS, alleen ik heb een blok van 320.000km oud en een cilinder kop die 170.000 gelopen heeft.
    De cilinderkop van 170Kkm lag los in de schuur van mijn sloop coupe die ik vorig jaar gesloopt heb.
    Bij deze kop heb ik de kleppen opnieuw ingeslepen, de speling op de geleiders gemeten, en de kleppen op lengte gemaakt (zie hierboven)
    Bij mijn oude cilinderkop kwam het voor dat ik een klep hoorde tikken, dit kwam en ging.....de ene keer wel last van de andere keer bleef ie stil.
    Ik heb toen is een busje van wynss in mijn olie gedaan voor de hydrostoters is te flushen...helaas geen resultaat.
    Toen eenmaal de oude kop er af was heb ik de lengte van de kleppen is opgemeten...dit doe je door de gemonteerde klep in de kop op te meten tot het dichtvlak van je kleppendeksel. (hiervoor heb je een diepte meter nodig)
    De afstand van de top van de klep steel tot afdichtvlak van kleppendeksel moet voor de uitlaat zijn 33,8mm en voor de inlaat 34,1mm.
    Zitten deze afstanden hier onder dan wordt het tijd dan je je klepstelen wat in gaat korten, zo geef je je stoters weer ruimte.

    Wat betreft je kop kan je van een facelift blok, dus met D-riem spanner, of een pre facelift blok gebruiken.
    waar je wel op moet letten is de nokkenas, de nokkenas van de facelift heeft een cilindrische passing voor het tandwiel wat op de nokkenas zit, bij de pre facelift heeft een conische passing.
    Als je een facelift nokkenas op een pre facelift blok gebruikt zal je zien dat de D-riem een paar mm buiten de tandwiel van de nokkenas loopt.
    Ik heb dit met mijn eigen blok ook...er gebeurt niks mee, ziet er wel vreemd uit maar er gebeurt echt niks mee.
    Maar mocht je echt een mooi combi hebben dan wel je eigen nokkenas in de andere cilinderkop monteren....
    Laatst gewijzigd door audi89coupe; 01-11-12 om 16:26.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: cylinderkoppen wisselen

    vacuumpomp..? kan die tikken dan ?,de tik die ik hoor klinkt wel als metaal op metaal ik weet niet of en vacuum pomp ook zo klinkt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •