Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Turbo meester bij Audiparts

  1. #1

    Standaard Turbo meester bij Audiparts

    Gisteren de S2 laten analyseren bij Audiparts.

    Ik werd geholpen door Michel, eigenaar van een UrQuattro 20v, hetzelfde blok als wat ik in mij S2 heb liggen.

    Als eerste luisterde hij naar mijn klachten. Toen zei Michel al: "Je lambasonde is kapot." Nog even meten voor de zekerheid... Ja hoor, kapot. Direct vervangen.

    Toen zijn we een stukje wezen rijden, ik als passagier. Hij reed al beter, maar nog steeds maar 0.5 bar Laaddruk op het inlaatspruitstuk. Hij ging nog niet hard genoeg...

    De S2 weer naar binnen... Direct nog een temperatuursensor vervangen, de koelvloeistoftemp.meter doet het ook weer! Koelwaterdop heb ik ook nieuw gekregen. Er zat een scheurtje in.

    Toen het 3-wegklepje bij de turbo vervangen. Was zwaar verroest en nog nooit uitgewisseld. Je kon er ook weer lekker bij... Niet dus. En net flink aan het blazen geweest dus we hebben de blaren op onze ... van de hete turbo. Maar na even tobben zat dit klepje ook weer op zijn plaats.

    Toen weer een testritje...
    De beer was los... Dit was niet normaal. Het klepje was al een tijdje kapot, de laaddruk liep nu door tot 0.8 bar op het inlaatspruitstuk. En hij reed als een razende. Vanaf lage toeren tot hoge toeren: GAAAAAN.

    Kreeg nog wat complimenten over de Audi, hij voelde zeer solide en stevig aan, met weinig rammeltjes en geluiden van binnen. Hij was geen leifhebber van uitlaten maar vertelde toch dat hij het EPS-maatwerk VOELDE presteren. Hij durfde wel hard te rijden met mijn S2. Hebben we ook gedaan in de polder...
    Dat deed mij goed om te horen. Michel heeft al in heel wat S2's gereden, dus ik hecht waarde aan zijn oordeel.

    Vanaf 9.45 tot 14.15 bezig geweest, Michel moest nog wel eens bellen en zo . Maar toch... pl€p 317,- waarvan: lambda 70,- temp.sensor 58,- en 3-wegklep 44,- De rest was klein materiaal en arbeid. Ik vind het ronduit goedkoop!

    En nog wel wat aanbevelingen gehad. Ga ik ook allemaal doen.

    Maar nu hij weer echt hard gaat:
    Henkjan, kom maar...
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  2. #2

    Standaard

    Klasse Sjoerd! Klinkt als een topwagen! En bij Audiparts vind ik de service ook nog steeds perfect.

    Was er zaterdag nog, was weer gezellig druk 8) maar toch uitstekende service en koffie
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  3. #3

    Standaard

    Sjoerd,

    Klinkt goed allemaal, jou Audi nu top, service top.
    Ik denk dat ik ook maar eens ga neuzen bij Audi parts.

    Wie weet hebben ze nog wat leuks voor mijn bakkie.

  4. #4
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Goede reclame voor audiparts, dit topic
    Ik ben er nog maar 1 keer geweest maar het lijkt me een goed bedrijf
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Was er zaterdag nog, was weer gezellig druk 8) maar toch uitstekende service en koffie
    Ik was zaterdag ook even bij Audiparts! Wie weet ben ik je wel tegengekomen! Ik ging eens informeren of ze die brillenvakjes ter vervanging van de linkerhandgreep hadden. Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Maar hij nam zich wel de moeite om het partnummer op te zoeken!


  6. #6

    Standaard

    Ik was er om 13.30 tot 15.15 om mijn stalen velgen met originele Audi doppen om te ruilen tegen de 15" velgen 7-spaaks. Hoe laat was jij er dan?

    Ik kon er niet meer tegen namelijk, in de zomer op schitterende 17" velgen met 225/45 banden en dan in de winter (winterbanden) op stalen velgen met doppen. Afschuwelijk gewoonweg. Nu gelukkig ook in de winter op mooie velgen, voor weinig dus sneeuwketting doe ik er gewoon om.

    Ik heb wel een tijdje staan praten met een man uit Haarlem, die was nogal wat van plan met zijn S2...
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  7. #7

    Standaard

    Ik was er van 09:45 tot 14:00 ongeveer. Maar we zijn ook nog wel eens uit rijden geweest...
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    @Menno,
    Dat was rond 14:15. Maarja, jij stond natuurlijk in de werkplaats.
    Toen ik binnenkwam zaten er wat 'stamgasten' aan de balie. (Eentje had een petje op...) Het leek een beetje of ik een café binnenstapte qua sfeer!
    Hebben ze een 'volledige vergunning' daar? 8)

  10. #9

    Standaard

    er is door mij een topic aangemaakt waar de link staat naar a4-freunde met het bestelnummer voor het brillenvak, kost bij de dealer zo`n tien tot dertien euro, afhankelijk van de korting die je krijgt...

  11. #10

    Standaard

    @ Leon
    Had ik al gelezen. :wink:
    Past dat nou goed in een A4? Ik heb eens gelezen dat het niet 100% past...

  12. #11

    Standaard

    www.a4-freunde.de/faq/brillenfach_1.640x480.jpg hier staat met rood aangegeven wat je moet afsnijden(randje plastic)om het goed passend te maken... ik heb dit zelf ook, en werkt perfect... die handgreep heb je toch niet nodig.... en anders slingert m`n zonnebril toch maar door het dashboardkastje heen...

  13. #12

    Standaard

    @ Leon
    Goeie tip! Alleen klopt de URL niet helemaal. Maar ik heb hier de werkende:
    http://www.a4-freunde.de/img/faq/bri..._1.640x480.jpg

  14. #13

  15. #14

    Standaard

    en als het goed is heb je perl grau ndig van kleur, je hemel is toch grijs/beige achtig???zo,ja is perl grau de goede kleur..

  16. #15

    Standaard

    Die met dat petje op aan de bar was ik!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •