Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Olielampje en zoemer gaan aan

  1. #21
    turbohenkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    776
    Kudos
    51
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    niemand verder tips?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    69
    Posts
    55
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    als de zoemer begint en het olielampje gaat aan hoe hoog staat de oliedrukmeter dan ?

  3. #23
    turbohenkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    776
    Kudos
    51
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    dat is het vreemde juist als ik gas geef of loslaat gaat hij al aan dus tussen de 1 en 4 bar.
    maar heb nu de stekkers van alle sensoren er afgehaald zodat hij niets meer kan meten
    en toch gaan ze constant ook al geef ik gewoon zonder te rijden gas.

  4. #24

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Het klinkt misschien raar, maar zijn alle vloeistoffen op peil? Ik had met mijn GT ook dit probleem en ook niets kunnen vinden totdat ik alle vloeistoffen tot het maximum had aangevuld.
    only audi build cars

  5. #25
    turbohenkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    776
    Kudos
    51
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    ja alles is op pijl heb er zelfs nog even voor de test wat extra olie in gedaan en dat help ook niet.


  6. #26
    turbohenkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    776
    Kudos
    51
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    de toch wat dalende oliedruk zat mij niet lekker en heb vandaag de carter losgehaald en helaas allemaal slijpsel de lagers slijten weg.
    dus blok is op..
    aanzuigfilter was wel schoon dus ik vermoed dat de oliepomp de dader is.
    of heeft iemand anders nog een andere idee??

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Je kreeg die melding alleen bij gas geven of loslaten?
    Lijkt me dat hij langs de zuigers blazen doet dan, maar dan zou hij als je de pijlstok trekt ook olie eruit moeten gooien daar, omgedraade hand boven pijlstok opening houden en gas geven, lijkt me niet de oliepomp.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #28
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Oliepomp lijkt mij sterk. Door het slijten van de lagers wordt de ruimte groter, waardoor de oliedruk zakt. Als de druk te laag is dan komen andere lagers ook in problemen doordat er weinig olie doorheen gaat.
    Maw, als je erg te laat bent dan is het einde oefening (behalve een complete revisie).
    De olie filter zit trouwens achter de oliepomp. Dus mocht de pomp slijtage hebben dan wordt dit gefilterd voordat het door de lagers gaat.
    Het moet dus in een lager zitten.

    Je zou de drijfstang lager kappen eraf kunnen halen om te kijken welke lager het is. (verwacht dat het niet een krukas lager is). Dan kun je altijd nog beoordelen of je met nieuwe lager schalen de motor kunt redden.

  10. #29
    palantir's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Heren -

    Hetzelfde probleem. Lampje en zoemer gaan aan boven 2000 toeren (Coupe GT 5E - 1984). Ik vond deze pagina met een hele duidelijke beschrijving en hoe te trouble-shooten: http://vincewaldon.com/index.php?opt...d=40&Itemid=28 Dit is voor een VW maar hetzelfde systeem wordt door Audi gebruikt.

    Nu ben ik alleen even op zoek naar de bovendruk oliesensor. Er staan dat ie op het huis van het oliefilter zit (bij VW) maar ik kan m nog effe niet vinden bij mijn oudje. Iemand een idee waar dat ding zit?

    Dank,
    Ronald
    A6 3.0 BiTDi Quattro S-Line

  11. #30
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    beide sensoren zitten dicht bijekaar aan dezelfde kant (dus achter de waterpomp).
    Als je een olie druk metertje hebt dan zit er 1 sensor samen met de olie druk gever in 1 rond tonnetje. Dacht wel dat dit de lage druk schakelaar was.

  12. #31
    turbohenkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    776
    Kudos
    51
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    klopt zitten aan de zijkant van de motor een grote voor de meter en een kleine.
    maar ga even goed meten met een goede meter laat het anders even doen bij de garage.
    als de druk wel te laag is kan het snel gebeurt zijn met de motor net als bij ons blok daar was de oliepomp wel van stuk.
    net als de rest van de motor.
    audi 80 b2 type 81 coupe gt 1984 2.0 5 cilinder java grun

    audi 80 b4 typ 89 cabriolet 1996 2.8 v6 lpg sepang blauw ZIE PROJECTEN

  13. #32
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Question re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Ik heb soortgelijk probleem met een Coupé Quattro 2.3 Bj.92
    Auto weggezet zonder problemen.
    Een paar dagen later hoorde ik toen ik in de garage kwam dat de zoemer ging, alle deuren en koffer waren dicht, lichten en radio stonden niet op en sleutel zat niet in het contact.
    Omdat de zoemer niet stil te krijgen was heb ik toen de zekering van dat circuit eruitgehaald tot ik tijd had om de oorzaak ervan te achterhalen (voordat ik er terug mee zou rijden).
    Toen ik de auto wou starten om te verplaatsen pinkte ook het lampje van de oliedruk.
    Vervolgens heb ik de motor dadelijk uitgezet om nog meer onheil te voorkomen.
    Heeft er iemand ook al zoiets meegemaakt of heeft er iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Laatst gewijzigd door Quattro'ke; 16-02-16 om 19:53.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  14. #33

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Mijn Coupé zoemt ook nog steeds als ik m niet binnen 10 seconden start!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #34
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Heb zelf die zoemer er maar uit gehaald, bij mij ging die ook al gek doen in de 80 B3, gelukkig werkt mijn olie druk meter nog wel goed

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Heb storing met het olielampje en de zoemer. Heb een 2.3e coupe uit 1992.Nieuwe oliedrukschakelaar geplaatst,nieuwe oliedrukvoeler ook vernieuwd.
    Nog steeds gaat het lampje en de zoemer,oliedruk is goed,en ook zat olie.
    Wie weet raad?
    Gr henk

  17. #36
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Probleem opgelost, het zat hem in de printen achteraan de 'klokken'. Andere unit erin en het probleem deed zich niet meer voor.
    Laatst gewijzigd door Quattro'ke; 17-10-16 om 12:54.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  18. #37
    palantir's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro'ke Bekijk Berichten
    Probleem opgelost, het zat hem in de printen achteraan de 'klokken'. Andere unit erin en het probleem deed zich niet meer voor.
    Hi Quattro'ke, mijn GT5E doet dit al jaren. Ik heb het relais er maar uitgetrokken. Kun je iets nader aangeven wat je bedoelt met 'de printen achteraan de klokken', en hoe dat de storing veroorzaakte? Ik heb alle sensoren al vervangen, oliedruk is goed etc maar hij blijft zoemen. in mijn GT5E zit de zoemer overigens in een extern relais. Bij jouw ook?
    A6 3.0 BiTDi Quattro S-Line

  19. #38
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palantir Bekijk Berichten
    Hi Quattro'ke, mijn GT5E doet dit al jaren. Ik heb het relais er maar uitgetrokken. Kun je iets nader aangeven wat je bedoelt met 'de printen achteraan de klokken', en hoe dat de storing veroorzaakte? Ik heb alle sensoren al vervangen, oliedruk is goed etc maar hij blijft zoemen. in mijn GT5E zit de zoemer overigens in een extern relais. Bij jouw ook?
    Hey, met de printen bedoel ik die achteraan de snelheidsmeter-toerenteller. Welke weet ik niet juist omdat de hele unit vervangen is met uitzondering van de metertjes zelf.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  20. #39

    Standaard Re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Zelfde probleem met de 80.... oliesensor vervangen...alle 2 en dan nog steeds het zelfde probleem.
    .ik kwam. Op de teller unit uit...weerstandje met een led van plus 15 naar led naar oliedrukschakelaar.. .lampje eruit..led erin en het functioneert weer.

  21. #40

    Standaard Re: Olielampje en zoemer gaan aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeirdoSPD Bekijk Berichten
    Zelfde probleem met de 80.... oliesensor vervangen...alle 2 en dan nog steeds het zelfde probleem.
    .ik kwam. Op de teller unit uit...weerstandje met een led van plus 15 naar led naar oliedrukschakelaar.. .lampje eruit..led erin en het functioneert weer.
    hey, ik kom op hetzelfde probleem uit maar weet niet goed wat je bedoeld met jou ledjes verhaal. zou u dat misschien eens duidelijk kunnen uitschrijven voor mij ?
    zou een enorme hulp zijn

    alvast bedankt!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •