Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Beste medeforumers,

    Sinds kort loopt mijn 2.3E 7A motor niet zoals het hoort. Een kort verslag:

    De auto liep perfect, nadat ik de injectorkit van 034 Motorsport had gemonteerd. Na verloop van tijd begon hij stationair te schommelen. Daarna, plots, weinig vermogen (max. snelheid is ca. 140 km/u) en een onrustig draaiende motor. Afgelopen weekend heb ik:

    -Alle stekkerverbindingen schoongemaakt
    -Stationair regelaar schoongemaakt.

    Het stationair schommelen is nu opgelost. Echter de motor loopt nog steeds erg rommelig en mist vermogen. Ik heb het volgende gecheckt:

    -Lambda sonde losgetrokken: geen merkbaar verschil (zowel warm als koud), dus ik denk dat ik deze zoizo moet wisselen
    -Bougies 1 voor 1 losgetrokken: motor loopt netjes op 5 cilinders

    De motor loopt nu welliswaar stationair op 1 toerental, evengoed schud hij behoorlijk (wat ik niet gewend ben van deze motor). Het slechte resultaat op de Lambda sonde zou een defect kunnen zijn, maar de Lambda sensor werkt niet onder vollast, dus geeft dit geen antwoord op het vermiste vermogen...

    Heeft er iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken? Is de lucht massameter een verdachte?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Ondertussen de luchtmassameter gewisseld. Het schokkerige gedrag tijdens het rijden lijkt nu voorbij, maar ik mis nog steeds vermogen.... Komend weekend wil ik de brandstofdrukregelaar wisselen voor een gebruikte (deze zijn nieuw niet meer leverbaar, iemand een goed alternatief??) en eventueel de pingelsensoren wisselen.

    Ik sta nog steeds open voor ideeën!

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    De ringen om de injectors zijn ook vervangen door nieuwe en er is gecheckt of alles goed afsluit? Bougiekabels wel fris?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Afgelopen weekend druk geweest met storing zoeken. Heb inderdaad eerst gezocht naar vacuum lekken (met remmenreiniger).

    Toen de multi meter er eens bij gepakt. De Lambda sonde gaf slechts 0,15 Volt, terwijl de bougies nat waren van de benzine... Lambda sonde schoongemaakt, nu waarden tussen de 0,1 en de 0,3 Volt gemeten (deze moet tussen de 0,1 en 0,9 Volt zijn, 0,9 Volt bij een te rijk mengsel). Lijkt erop dat de Lambda sonde kapot is. Heb reeds een nieuwe besteld bij CD. Komende week even kijken of ik tijd heb om 'm te plaatsen en dan maar hopen dat de storing verholpen is.

  5. #5

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Ben benieuwd, hopelijk looptie straks weer als een zonnetje.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    De Lambda sonde is gewisseld en de motor loopt nu beter. De benzine lucht bij de uitlaat is in ieder geval verdwenen.
    Wat is is gebleven is dat de motor inhoud. Een aantal experts wijst nu op de pingel sensor (ook wel klopsensor genoemd), zie foto
    001.jpg

    Wat denken jullie? Is er een goede manier om deze sensor te controleren? Kan ik deze sensor nog nieuw bestellen en zo ja, waar? De volgende site/aanbieding lijkt me goed, alleen kan ik hier niet meer bestellen:

    http://www.tots-parts.com/audi/produ...f69dbd704c2e83

    Heeft iemand contact data van deze firma?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 12-11-13 om 10:13.

  7. #7

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Waarom niet eens kijken bij jan los die heeft genoeg coupe,s gedemonteerd en staan om te demonteren.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Waarom niet eens kijken bij jan los die heeft genoeg coupe,s gedemonteerd en staan om te demonteren.
    Inderdaad, gebruikt zijn deze sensoren nog best wel te krijgen (een aantal vrienden heeft ze zelfs al aangeboden). Ik ben echter bang dat de gebruikte klopsensoren ook kapot zijn. Het zijn zeer gevoelige sensoren! Zo is het voorgeschreven aantrekmoment bijvoorbeeld slechts 10 Nm (ik schroef zelfs de dop van een cola fles vaster). Ik heb me laten vertellen dat ook de bekabeling een zwak punt kan zijn. Weet iemand hoe ik deze kan controleren? Dan wordt gebruikt ineens wel interessant...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Vandaag de pingelsensoren gewisseld. Geen resultaat... De auto mist vermogen en reageert schokkerig, heeft iemand een idee?

  11. #10
    JeroenE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    30
    Posts
    408
    Kudos
    36
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Tankt geen kerosine hè?
    Audi Cabriolet 2.3E softtop 1991

  12. #11
    MVR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    1.312
    Kudos
    250
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Gasklep reinigen?
    I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
    Audi c@briolet 2.8 V6

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MVR Bekijk Berichten
    Gasklep reinigen?
    Is schoon!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Hi Superunkown,

    Is er uiteindelijk een heldere diagnose uit gekomen? Mijn 7A in de 1990 Coupe heeft hetzelfde probleem dat hierboven beschreven wordt: 4000 toeren maximaal, terwijl hij vroeger, zeker na montage van een set Bosch verstuivers prima liep. (6500+ toeren en standaard een verbruik van 1:12 goed haalbaar, maar dan niet bij volgas natuurlijk :-))

    Nu: onregelmatige stationairloop, verbruik 1:9 en niet boven de 4000 toeren te krijgen.... Het lijkt wel of hij in een soort noodloop programma draait.... Hij heeft een tijdje geleden een platte accu gehad, kan dat nog voor problemen met de ECU zorgen, bijvoorbeeld?

    Hij is wel net probleemloos door de APK gekomen (dus CO wordt kennelijk goed afgeregeld)
    Ik ga maar eens aan het zoeken.
    Usual suspects: Lambda, pingelsensor, brandstofpomp en -filter, bougiekabels, verdeler. Suggesties zijn welkom!
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E 20V 7A motor mist vermogen & loopt rommelig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marinus Bekijk Berichten
    Hi Superunkown,

    Is er uiteindelijk een heldere diagnose uit gekomen? Mijn 7A in de 1990 Coupe heeft hetzelfde probleem dat hierboven beschreven wordt: 4000 toeren maximaal, terwijl hij vroeger, zeker na montage van een set Bosch verstuivers prima liep. (6500+ toeren en standaard een verbruik van 1:12 goed haalbaar, maar dan niet bij volgas natuurlijk :-))

    Nu: onregelmatige stationairloop, verbruik 1:9 en niet boven de 4000 toeren te krijgen.... Het lijkt wel of hij in een soort noodloop programma draait.... Hij heeft een tijdje geleden een platte accu gehad, kan dat nog voor problemen met de ECU zorgen, bijvoorbeeld?

    Hij is wel net probleemloos door de APK gekomen (dus CO wordt kennelijk goed afgeregeld)
    Ik ga maar eens aan het zoeken.
    Usual suspects: Lambda, pingelsensor, brandstofpomp en -filter, bougiekabels, verdeler. Suggesties zijn welkom!
    Ja, probleem opgelost: de branstofdrukregelaar was stuk. Voor € 65,00 op marktplaats een mooie universele (met metertje!) gekocht, afgesteld op 3 bar (originele werkdruk van de nieuwe Bosch injectoren): Job done!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 13-10-17 om 11:52.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •