Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: is de distributieriem wel/niet vervangen?

  1. #1

    Standaard is de distributieriem wel/niet vervangen?

    Goedenavond,

    Ik heb vandaag een audi coupe bij een garagebedrijf gezien. Er zat een blauwe sticker met de volgende tekst op de kap van de distirbutieriem geplakt:

    "Distibutieriem vervangen bij 218000 km". Er staat geen datum bij. Dat kun je op twee manieren lezen: Hij moet vervangen worden bij deze km stand óf: hij is vervangen bij deze km stand. De huidige km stand is 258000 km en de auto is van 1997. (een van de laatste coupe's) het is een 2.0 E motor. (116 pk)

    Waar kun je vanuit gaan?

    Krijg je, als hij toch knapt, motorschade bij dit type motor?

    Misschien kan iemand me van antwoord voorzien.
    Alvast hartelijk dank.

  2. #2
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: is de distributieriem wel/niet vervangen?

    Bij twijfel zou ik hem dan gewoon vervangen, Zo duur is een riem op zich ook weer niet, vooral als je het zelf kan doen. Weet niet zeker of of de kleppen de zuiger kunnen raken, maar misschien heeft iemand anders daar ervaring in.

  3. #3
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: is de distributieriem wel/niet vervangen?

    Hoi,

    Je kunt maar beter zeker van je zaak zijn en het nu doen. Gewoon een leuke garage of enthousiaste beunhaas (die weet wat hij doet) zoeken die hem even wil vervangen. Riem an sich vervangen kost je een uur of 4-5 en 20 euro voor een nieuwe riem dus daar hoef je niet helemaal para voor te worden. Schade of niet, ik zou het geen fijne gedachte vinden dat mijn distributieriem elk moment zou kunnen knappen als ik onderweg ben. Voor je gemoedsrust zou ik zeggen, gewoon even laten doen onder de toonbank.

  4. #4
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: is de distributieriem wel/niet vervangen?

    Er zal bedoelt worden, dat de riem bij de 218 Dkm vervangen is. Gebruikelijk staat het kilometrage er op, waarbij de riem vervangen is. Niet wanneer die vervangen moet worden. Volgens mij is de twee liter gewoon een interferentie motor, dus bij een knappende riem heb je schade. Gewoon vervangen bij twijfel. De riem zit er dan misschien wel 40 Dkm op, maar je weet niet hoe oud deze is.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  5. #5

    Standaard Re: is de distributieriem wel/niet vervangen?

    2.0 8V (90pk) is een non-intereferentie volgens mij, de 16V (110-115pk) is wel een intereferentie. Normaliter zet je er idd de km-stand op bij het vervangen, net als in de boekjes. Daar schrijft de garagist/dealer ook niet op wanneer de olie weer ververst moet worden .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •