Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.3 NG loopt koud slecht en heeft warm geen power

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard 2.3 NG loopt koud slecht en heeft warm geen power

    Hallo graag stel ik me even voor mijn naam is Jansiebe en ben ook liefhebber geworden van de ringen.
    Op moment bezit ik een Zwitsers Audi 90 met 2,2 motor en ben sinds kort ook een relatie aangegaan met een Audi coupe uit 1992 met een 2.3 ng motor.

    heb de coupe gekocht om lekker dagelijks van te genieten ze stond 3 jaar stil bij de vorige eigenaar en ik dacht zonde dus aan de slag met deze leuke auto.
    i.v.m. schorsing heb ik eerst de auto apk klaar gemaakt wat zomaar klaar was maar nu ik eenmaal rijd valt het allemaal wat tegen want er zit weinig vut in deze 2.3.

    Mijn klachten zijn koude start ploft ie in de gasklep behuizing en valt stationair uit.
    na een minuut begint ze mooi soepel te lopen maar als ik ga rijden weinig vermogen en houd ze in maar ze stottert niet bokt ook niet.
    je hebt een hoop herrie zoals bijv. een openluchtfilter maar weinig prestatie zou vermoeden te weinig brandstof.
    maar in z'n vrij onbelast klinkt het allemaal wel fit en warm loopt de motor stationair super maar geen vut als ik hem belast.
    het is trouwens een automaat.
    ook vraag ik me af dat deze type auto's ook een kick down hebben en hoe de werking daarvan is? ook zit hier een sportstandschakelaar op die niet werkt??

    het zijn heel wat vragen maar hoop dat jullie me kunnen helpen zodat mijn 2 linker handen deze coupe en mij een goed huwelijk kunnen schenken

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 NG loopt koud slecht en heeft warm geen power

    Welkom. Lees de forumreglemen nog eens goed door, een topictitel moet de vraag kort weergeven, en we doen hier niet aan titels met 'help' en tig vraagtekens. Titel aangepast.

    Lees eerst dit subforum en dat van de 80/90 en Cabriolet eens door. Deze vraag is al honderden keren langsgekomen en beantwoord.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 2.3 NG loopt koud slecht en heeft warm geen power

    @jansiebe.. Je kan ook even zoeken in mijn topic over mijn coupé, Die had heel veel vergelijkbare problemen.
    Daar komen een hoop tips naar voren.

    Injectoren/benzinedrukregelaar/verstopte kat. etc.etc. Uiteindelijk was ze bijna goed en toen gaf mijn vaccuumpomp een probleem op hoog olieverbruik van de motor.
    Gehaaste diagnode leide tot een andere motor waar ik achteraf wel blij mee was, want die loopt super! Dus succes! een 2.3 KAN een pain in the a&* zijn.
    Laatst gewijzigd door Franx; 21-01-15 om 10:29.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •