Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Extreem hoog olieverbruik 3.6

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Extreem hoog olieverbruik 3.6

    Hey allemaal,

    Mijn V8tje heeft een extreem hoog olie verbuik. Onderaan de wagen lekt hij niet. Er komt namelijk heel veel olie uit aan de uitlaat.
    Heb nooit problemen gehad met men v8 tot een paar maanden terug, mijn carter was toen gescheurd, welke ondertussen wel hersteld is.
    Heeft iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Extreem hoog olieverbruik 3.6

    Doorgereden met te laag oliepeil en -druk, en daardoor verhoogde slijtage?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Extreem hoog olieverbruik 3.6

    Toen mijn carter gescheurd was had ik de motor direct stil gelegd. Na de reparatie heb ik verder gereden zoals ik altijd reed. Moet er wel bijzeggen dat ik niet dagdagelijks ermee rond rij. Toen ik een week verlof had heb ik de bedrijfswagen aan de kant gezet en dan een week met de V8 rond gereden. Heb de hele week geen problemen gehad enkel de laatste dag van mijn verlof wilde ik mijn auto starten en hoorde ik een schurend geluid ( had de dag voordien er ook mee gereden en niets van problemen ondervonden ). Bleek dat dus mijn oliepeil gezakt was tot ver onder het minimum, mijn oliepijlstokje kwam er kurkdroog uit.

    Heb gelezen hier op het forum dat er iemand was die ook een olielek had aan zijn uitlaat en dat de mogelijk oorzaken zouden kunnen zijn : koppakking , scheur in motorblok of cylinderkoppen. Gezien die herstelling van mijn carter werd gedaan door een erkende Audi garage, ga ik er dan toch van uit dat er geen scheuren in het blok zitten? Dit zouden ze dan toch hebben gezien?

  4. #4
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Extreem hoog olieverbruik 3.6

    scheuren in het blok je je niet zomaar zitten, olie uit de uitlaat is sowieso niet normaal.. en de 3.6 staat ook niet bekend als olieverbruiker..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Extreem hoog olieverbruik 3.6

    Probeer met een motorflush zou best kunnen zijn dat hij toch te weinig olie gehad heeft, en dat beetje wat hij nog had is verbrand op de zuigerveren?

    Niet geschoten is altijd mis toch?
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 16-01-16 om 00:28.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #6
    guido
    Guest

    Standaard Re: Extreem hoog olieverbruik 3.6

    Als ik het zo lees denk ik dat het blok naar de eeuwige jachtvelden is. Je kunt nog even een compressietest doen dan weet je het zeker.

  7. #7
    quattrorules's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2005
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Extreem hoog olieverbruik 3.6

    een motor reiniger en daarna een goede olie er op, wil in veel gevallen nog wel helpen, de 1e serie heeft wel problemen gehad met de olie schraapveren, vanaf halverwege 1990 is de fabrikant over gegaan naar andere veren(info komt van Pon af, destijds is er ook een terugroepactie geweest.
    audi v8 3.6 Quattro

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •