Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 85

Onderwerp: audi V8 - diverse motorproblemen

  1. #21
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Jouw V8 is dus ook een beunbak, je gaat er zwaar ondergewaardeerde remmen opleggen, bij een noodstop ben jij en je voorganger dus het haasje. 290 Pk met remmen gedimensioneerd voor een auto met +/-100-150 pk en 600 kilo lichter. Gefeliciteerd!

  2. #22
    Richard V8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Wel de C4 S4 poten dan? Want anders durf ik niet voor je te rijden als je gaat remmen. Feit bij die V8'en is dat het beunbakken zijn geworden, er zijn nog maar zéér weinig wagens in een orginele *goede* toestand, allemaal kapotgebeund.
    +1

    Mijn V8 4.2 is wel 100% origineel,deze is uit Zwitserland geimporteerd door jan los auto's te Dedemsvaart,is altijd bij een Audi dealer in Zwitserland onderhouden(alle onderhoudboekjes zitten er gewoon bij vanaf 25-10-1993!),dit is inderdaad zeldzaam,je komt genoeg afgeragde V8en tegen,of ze zijn slecht onderhouden of slecht omgebouwd van 3,6 naar 4,2,ik kon ook een 4.2 kopen,bleek origineel een 3.6 te zijn,lekker laten staan,Jan los zei ook al dat dit bijna niet goed te doen is.

  3. #23
    Richard V8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Jouw V8 is dus ook een beunbak, je gaat er zwaar ondergewaardeerde remmen opleggen, bij een noodstop ben jij en je voorganger dus het haasje. 290 Pk met remmen gedimensioneerd voor een auto met +/-100-150 pk en 600 kilo lichter. Gefeliciteerd!
    Idd,ik heb voor de V8 altijd bmw gereden(325i coupe),en was lid van bmwfan.nl,ook daar waren genoeg beunhazen!die gewoon een m3 motorblok in een 325i coupe legde(zonder de nodige aanpassingen!)zoals remmen onderstel ect.ect.en het dan vreemd vinden als ze een klapper maakte,E36 M3 3.0 heeft standaard al 286 pk,met de nodige aanpassingen heeft de M3 er zo 320 pk,de standaard E36 325i heeft 192 pk,daar zijn de remmen ook op gemaakt,maar niet op een dikke 100 pk meer!
    Weet ook dat bij een klapper de verzekering niets uitbetaald!

  4. #24

    Standaard

    c4 sedan - 1400 kg
    v8 - 1700 kg

    hmm,,,is wel een flink verschil

  5. #25
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    ik hoop voor je dat je verstandig wordt en iemand die echt verstand heeft van een v8 erna laat kijken
    die zal je zeggen of je je geld in een bodemloze put gooit of een prachtbak overhoud
    ik vermoed helaas het eerste
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii


  6. #26
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    UFO's zijn trouwens op Ebay voor goede prijzen te koop.

  7. #27
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    de ene conector (als ik het goed heb blauw) is voor de evt airbagstoringuitlezing de andere zijn voor de uitlezing van de rest.
    twas geen blauwe excuse
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    wat jullie allemaal zegen is waar. ik ben pas de laatste dagen er achter wat er allemaal (komt zeker nog meer) aan gebeurd is. mijn V is echt niet een topper. denk zelfs dat ie op het dak heeft gelegen. dat viel me zwaar tegen. maar kan er nu niets meer aan doen en verkopen doe ik niet. het gaat me flink geld kosten, maar ik krijg hem wel klaar. is mijn tweede wagen in huis dus mag een poosje stilstaan.
    ik kom er wel boven op en ga nog veel plezierige km maken. heb sterke simpathie voor audi.
    heb gisterren hemelbekleding afgehaald, wordt opniuew bekleedt.
    dynamo is bij de elektricieenheb nog lekage bij t stuurbekrachtiger
    overmorgen is de nieuwe lambda binnen

  10. #29
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Je springt in ieder geval erg sympathiek met de kritische geluiden om, dat siert dan weer
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  11. #30
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    ok dan , positieve geluiden!
    zoals ik al zei:je kunt er een prachtbak aan over houden
    veel succes en op ebay.de vind je wel de nodige onderdelen
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  12. #31

    Standaard

    goede dag
    nieuwe lambda - loopt als een zonnetje stationair en houdt niet in :P
    t dynamo-is een nieuwe regelaar in gekomen, tot nu toe goed.
    CAT lampje knippert nog steeds en heb nog steeds storing in automaat. ik heb gemerkt dat er te veel olie in t automaatbak zit, zal dit het storing veroorzaken? kan er wat mis gan met te veel olie??

  13. #32

    Standaard

    vandaag is het CAT lampje eindelijk uitgegaan - das een goede :P
    brandstof lekage ook opgespoort - drukregelaar oring is aangesneden - vervangen dus

    nu nog t automaatbak storing,,hmm

    UFO remmen - ik denk dat ik er alle moeite in ga steken om ze te houden is ook weer iets speciaals dat hoort bij deze auto.

  14. #33

    Standaard

    een vraagje - voor een vergeljking
    verbruik bij 100KM/h op rechte stuk - klok geeft aan 10,5L
    verbruik bij 160KM/h op rechte stuk - klok geeft aan 15,5L

    wie weet waar het oliedruksensor is gemonteerd en welke kleur draadje moet er aanhangen?

  15. #34
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jopkev8 Bekijk Berichten

    UFO remmen - ik denk dat ik er alle moeite in ga steken om ze te houden is ook weer iets speciaals dat hoort bij deze auto.
    he he ,eindelijk iemand die het snapt
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  16. #35
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    zo jij weet niet van ophouden! goed om te lezen dat deze beunbak technisch weer top gmeakat gaat worden, je hebt al heel wat problemen opgelost!

    Waarom vermoed je dat de auto op zijn dak gelegen heeft? want dat lijkt mwe wel een vrij extreme schade.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  17. #36

    Standaard

    zoals Richard V8 al heeft gezegd - motor overzetten is hier niet zo makkelijk. degene die t heeft gedaan heeft echt lelijk werk gemaakt. de motorstgeunen zijn wel mooi aangelast, maar zo te zien hebben ze gezaagd daar waar het ook niet nodig was. heb de voorste rechter balk moeten dichtlassen omdat het op bepaalde plekken was aangezaagd - ongelooflijk hoe stom mensen kunnen zijn.
    er is duidelijk te zien dat er lasnaaden op t A en C stijl zijn, B stijl heb ik niet bekeken. ik heb nu namelijk het hemelbekleding los. ook zit het voorruit niet mooi op zijn plek, het rechter spatscherm is niet origineel en aan t rechter achterkant is ook gelast.
    nu ben ik bezig met de lassen. sommige moest ik wegslijpen en puntlassen. ook ga ik de stijlen met antiroest van binnenuit behandelen.
    veel werk voor vandaag

  18. #37
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    het houdt je i.i.g. van de straat
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  19. #38
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    omg heb je ook fotos? ben nml zelf schade hersteller, ben wel ff benieuwd, hoe ze dat hebben gedaan.
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    AEC = S6Plus toch? Die kun je volgens mij wel uitlezen, als zal het dan 2x2 interface zijn.
    AHK = S6Plus

  21. #40

    Standaard

    trouwens, uitlezen
    volgens een kennis kan het alleen maar met een ledje...hebben we met een komputer al geprobeerd (gen VAG) en kon geen verbinding krijgen.
    morgen gaan we aan de gang met een ledje.

    fotos - heb ik op de komp zitten,nog voor de demontage. zet ik morgen effe op als t mij lukt

    van de straat zeg je loopt als een trein - ongelooflijk - dat doet me goed

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •