Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Auto jaar stil, accu leeg, wat te doen met het alarm?

  1. #1

    Standaard Auto jaar stil, accu leeg, wat te doen met het alarm?

    Hallo allemaal. Ik ben een jaar geleden geëmigreerd naar Zweden en heb mijn Audi V8 (jaja, min of meer een fossiel dus, maar wel een hele mooie) meegenomen. Geëxporteerd maar nog niet ingevoerd. De auto staat sindsdien in de garage en inmiddels is de accu dus al een tijd leeg want ik ben niet in staat geweest door tijdgebrek om een lader a) te kopen en b) aan te sluiten. Stom stom stom, want nu het tijd is voor actie waaronder de import regelen zodat ik weer kan touren, weet ik dus niet zeker of ik zomaar de accu kan opladen zonder dat dat effecten heeft voor het alarm. Welk merk alarm er in zit weet ik niet. In ieder geval is het originele "af-fabriek" alarm nog steeds aanwezig, niet geheel in functie maar als ik de sleutel gebruik ipv de afstandsbediening van het tweede, later geïnstalleerde alarm gaat er toch nog een (andere) sirene af. Het tweede alarmsysteem is van Audi en door Audi ingebouwd ergens in 2000. Dat alarm geeft een intense pokkeherrie en is erg nerveus voor onder andere stroomstoringen zoals een lege accu. Ik heb geen zin om ad hoc iets te proberen waardoor ik straks dus mogelijk niet kan slapen van de herrie. Wat is wijs? Heeft iemand een pasklaar antwoord?

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    1. accu afkoppelen.
    2. Accu opladen.
    3. Accu aansluiten.
    4. Alarm uitzetten...

    evt. 4: alarm instellen, maar volgens mij is dat niet nodig. Optie 1/2b. Alarm er uit knippen, als je weet waar je mee bezig bent.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Je kan de accu ook aangesloten opladen (met een goede acculader, dat wel). Het alarm doet dan niks bijzonders.
    Een van mijn auto's had dit probleem in het verleden ook (heb nu een druppellader).
    Als ik mijn accu loskoppelde dan ging het alarm af (heeft een eigen accuutje).
    En ookal was de accu helemaal leeg, dan nog ging het alarm niet af.

    Start 'm niet met een startbooster oid, zoiets geeft een fikse spanningspiek waar niet alle electronica even goed tegen kan.

    Een accu houdt er echter niet van helemaal tot 0 ontladen te zijn.
    Je hebt dus de kans dat ie overleden is; hij laadt dan niet meer volledig bij (is dus na 2 dagen weer helemaal leeg)
    Maar probeer het en je weet het.

  4. #4

    Standaard

    Thanx guys, ik denk dat ik eerst maar eens een druppellader ga kopen en een nieuwe accu om van alle gevolg ellende af te zijn. De druppellader was toch al het plan, de accu gewoon voor de zekerheid. Dit doe ik alleen niet binnenkort want ik heb echt bijna nergens tijd voor. Bovendien is de dichtsbijzijnde winkel een uur rijden... Rest de vraag wat er met de accu van het alarm dient te gebeuren want die zal inmiddels misschien ook wel leeg zijn(?). Ik probeer jullie raad in ieder geval in de praktijk te brengen en kom er nog op terug. De Hulk

  5. #5
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Accu van het alarm laadt zichzelf op zodra de autoaccu aangesloten wordt.
    Het kan goed dat het alarm bij het aansluiten van de nieuwe accu afgaat.
    Hou daarom de sleutels e.d. bij de hand.
    (bij mij wordt na aansluiten van de accu het alarm op actief gezet en ik heb dan enkele seconden om op het knopje van de afstandsbediening te drukken. Op zo'n moment hoop je dus dat het batterijtje van het kastje nog vol is :-) ).


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    253
    Kudos
    0

    Standaard

    Bij mijn (momenteel afgekoppelde tex alarm) moest ik gewoon de auto op contact zetten, dan binnen 7 sec. accu loskoppelen en dan was ie uitgeschakeld !. Bij het weer aansluiten van de accu geen alarm !

    mvg,

    Frank

  7. #7

    Standaard

    Mijn alarm begint te loeien als de accu leeg is, soms wel vervelend.
    Je kan wel zeggen dat je een mooie V8 hebt maar dat willen we hier wel eerst zien
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •