Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Voorruit roestvorming

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Voorruit roestvorming

    Hey Allemaal,

    Mijn V8 heeft schade (steenslag) opgelopen net boven de voorruit in het midden van de carrosserie. Om verdere roestvorming te voorkomen dacht ik om de voorruit er te laten uithalen zodat de roestschade hersteld kan worden en daarna de voorruit er terug in kan. Echter heb ik gehoord van een aantal mensen dat bij het uithalen van de voorruit, de voorruit kapot gaat springen. Dit is nog steeds de originele voorruit van 25jaar geleden. Heeft er iemand enig idee wat mijn opties zijn ?

    Met vriendelijke groeten,
    Nikita

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit roestvorming

    het grootste probleem is het niet voorhanden zijn van de chromen strip in het ruitrubber.
    dit deel schijnt dus ook niet meer te leveren zijn door de VAG, maar kan (mist zorgvuldig en met belijd) hergebruikt worden
    de voorruit zelf is geen enkelprobleem en niet kostbaar, het is nl dezelfde die in de C3 type 44 wordt gebruikt.
    alleen ff opletten welke kleurcode jij nu hebt qua tinting.
    maar waarom zou je eigenlijk (oke qua kosten) dezelfde ruit weer willen hebben, een nw is meteen streep en kras vrij.
    wel zou ik (mede met de chromen strip) de ruit laten verwijderen en plaatsen in de werkplaats en daar echt laten uitharden.
    het is een mede dragend deel van het chassis en gevoelig voor spanning/scheuren als deze niet echt 100% goed horizontaal geplaatst is.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •