Hoe serieus is het probleem met de oliezeefjes voor de turbo's?
Is het noodzakelijk om deze preventief te laten vervangen door minder fijnmazige filters?
Mvg Simon
Afdrukvoorbeeld
Hoe serieus is het probleem met de oliezeefjes voor de turbo's?
Is het noodzakelijk om deze preventief te laten vervangen door minder fijnmazige filters?
Mvg Simon
Voorkomt vastlopen van je turbo's.
Plaatsen van nieuwe zeefjes is geen snelle klus.
Dus hoe groot is de kans op verstopping?
Dit vind ik wel een rare vraag eigenlijk. Kans bestaat! Of het een kleine if grote kans is, hangt van onderhoud van de auto af.
ik vind het best een reële vraag.
Ondanks regelmatig onderhoud door Audi dealers en nu Hartog Tuning sinds een jaar, probeer ik een afweging te maken of een preventieve ingreep (van +/-6 uur) noodzakelijk is.
Bij dichtslippen van de oil screens gaan beide turbo er aan en zal de ingreep alsnog noodzakelijk zijn, met reparatie/ vervanging van beide turbo's als bijkomende kosten.
bedankt voor je reactie
Lijkt wel een soort Russisch roulette
Hij is in onderhoud bij Hartog dus. Heb je het er met Pedro over gehad?
Nog niet, Pedro is telefonisch moeilijk te bereiken. Ga het hem ook zeker vragen.
Hij heeft er wel eens iets over gezegd vorig jaar, toen ik de auto liet tunen bij Hartog in april.
Maar dat was meer in de context van of de motor wel of niet de originele motor was i.v.m. frequente turboproblemen bij RS6 C7 in het begin.
De vraag is reëel. Het antwoord kun je verwachten. Als de zeefjes verstopt raken is de schade immens en een zeeeeeeer dure reparatie.
Ik zou gewoon het risico niet willen lopen en deze preventief laten vervangen.....
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Dus ook voor de S6 motor .. en vanaf facelift is dat gefixt??
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
Nee ook de facelift, en zeker doen voor de S6 je hebt geloof ik revisie G nodig, die van mij is uit 2017 en had ook een oud filter.
Reparatie is +/-1000 euro
Info
Turbo Oil Strainer "G" Revision (audizine.com)
Volg je Rijdt keek op de week toevallig op YouTube?
Komen aardig wat RS6-en voorbij waar ze vervangen worden.
Toch even het belang over het modificeren van het filtertje aankaarten. Wij kregen een RS6 binnen die niet goed liep en waarvan ik dacht dat met het vervangen van een setje injectoren de klus (motor moet eruit) geklaard zou zijn. Omdat de motor echt beroerd liep en geen foutcodes had besloten er niet meer mee te rijden. Lang verhaal kort, motor bleek ook goed vervuild, dus inlaat stralen. Daarna bedacht het beroemde filtertje te modificeren. Helaas te laat, turbo's waren beide compleet beschadigt. Tegelijkertijd was ik verbaasd aangezien de eigenaar niet aangegeven iets gehoord of gemerkt te hebben qua vermogen. Paar foto's ter illustratie,
Het slachtoffer,
Bijlage 264228
Vervuild,
Bijlage 264229
Hier de inlaat half schoon,
Bijlage 264230
Zelfs de injectoren konden uit een vervuilde diesel komen...
Bijlage 264231
Zeefje hoort vlak te zijn, zit vuil en gewoon tegen de olieleidingen aangedrukt.
Bijlage 264232
Bijlage 264233
Bijlage 264234
Bijlage 264235
Loopt nu weer strak.
Jos.
Goed werk geleverd.
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Jos, uit welk jaar en km stand was deze RS6? Thx Rob
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
Je bedoelt zeker 150.000 km??
Gedeeltelijke vervuiling waarschijnlijk door COD?!
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
Bijlage 264237
2 niet vergeten mee te vervangen.