.....in de vorm van een blauwe '99er,180pk,voorwielaangedreven Audi TT. Deze komt naast de A3,Caddy1 TDI, Porsche 924 (inmiddels groen) met de bedoeling hier een projectauto van te maken door er een TDI motor in te hangen..........
Jos.
Afdrukvoorbeeld
.....in de vorm van een blauwe '99er,180pk,voorwielaangedreven Audi TT. Deze komt naast de A3,Caddy1 TDI, Porsche 924 (inmiddels groen) met de bedoeling hier een projectauto van te maken door er een TDI motor in te hangen..........
Jos.
Klinkt goed, zijn de andere projecten ook nog ergens te bewonderen?
................en lpg zeker?
Zoals het er nu uitziet even niet, gaat niet zoals ik gehoopt had.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avieravant
Jos.
Wat is nu het project dan? Wat voor motor komt erin, hoe wie wat waar? Wat voor bak etc?
Motor in de TT wordt vervangen door een ARL (150pk standaard Golf 4), aangepast aan mijn wensen/probeersels incl. een ERF 6 bak(ook golf4). Ook wordt het onderstel en remmen niet vergeten. Onderstel wordt Kw, weet alleen nog niet zeker welke, en remmen (330mm)kunnen van Brembo of XYZ worden. Wielen "17 Team Dynamics Pro Race1 antraciet met Conti sportcontact3 banden. weet nog niet of het 225/45r17 of 205/50r17 wordt.
Jos.
Een TT TDI........hmz,,,,,ik ga er nog even over nadenken Jos, of dat nou leuk is of `not done`................. :-)
Heb je tijd over ofzo? ;-)
ben benieuwd daarna, hou ons op de hoogte met foto's
succes!
uhr, pedro......... jij gaat de 25e een corrado tdi chippen........Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
is dat leuk of not-done? ;) whahaha
hey jos, puik projectje hoor !
Ach, Audi doet het tegenwoordig zelf ook, Waarom niet retrofitten dan?
Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat bevalt.
Hoe verhouden zich de gewichten van de TDI en de 1.8T?
Ik vindt het wiel niet uit, dat doet Audi al.(vindt "retrofit" wel leuk gevonden, evenals TTdi) Tijd is het grootste opstakel maar ik wil weer een proefauto en vindt het leuk, auto rijdt lekker, de caddy ken ik nu wel. Gewicht wordt inderdaad een probleem, motor èn 6 bak zijn echt zwaarder.
Jos.
Ik zit ook maar wat te stangen ;-)
Leuk project! Ben zelf geen dieselaar, maar het is wel een leuk project, helemaal met een chippie er in zal ie wel aardig vooruit komen..
Niet aan gedacht om een cabbie als basis te nemen..?
Het gaat me erom dat de coupè stijver en lichter is en een goed (zelfde als S3) onderstel heeft.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon
Jos.
Je ging toch voor een FWD, dan is het onderstel anders dan een S3 lijkt me..?
Alleen de achteras is anders.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon
Jos.
Hoeveel pk wil je naartoe streven?
ik zeg 230/240 pk ;)
Is al gerealiseerd.........., gister een Leon af laten stellen bij JD engineering; 233pk en 458nm en we heben een golf lopen met 244pk en 490nm.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rogek
Jos.
ok... 250+ dus?
Lijkt me niet dat je dan de originele turbo gebruikt..?
Nee, ik daar wat ideen voor en wil daarvoor de TT gebruiken om e.e.a. te testen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon
Jos.
Foto's van het project......
Leuk ding, jammer dat je ze niet in diesel kon krijgen.......
:badgrin:
:-D
Dan maarombouwen, maar daar is JOS wel goed in..
Als je z´n naam met 3 hoofdletters hoort te schrijven dan kan dat haast niet missen natuurlijk ;-)
Het was een geintje eigenlijk.........:-)
Succes ermee Jos, ben benieuwd!
Tsja.. Capslock staat wel eens aan he;) Kzal v/d week trouwens jouw even wat terug sturen pedro!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Jos met 3 hoofdletters, ik met geen.........beetje jammer dit....... tis me wel weer duidelijk zo ;-)
Hahaha! Heb je wat verkeerd gedaan dan PEDRO?
@Jos: Wel even zien dat je er een echt dieselgeluid uitkrijgt natuurlijk!
Nee hoor! PEDRO heeft niks verkeerde gedaan..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
Dat dieselgeluid daar weet PEDRO wel wat op :mrgreen:
en die golf met 244 Pk is die van Johan natuurlijk...
trouwens leuk project eindelijk een TT met een echte motor die je niet kapot krijgt ;)
lekker veel koppel onderin zal em goed doen ....
wat voor turbo komt er op die ARL neem aan niet gewoon stock 1749VB ?
GreetZz
Die 244pk/490nm golf heb ik hier zelf gebouwd en af laten stellen bij JD engineering, na al een aantal veilig boven de 200pk gekregen te hebben. De turbo die ik ga gebruiken is inderdaad geen 1749VB aangezien hier max.209pk mee te halen is, ik heb hier andere plannen voor. Verder wordt de motor zelf ook behoorlijk gemodificeerd, alsook de koeling. Voorheen heb ik met de caddy behoorlijk leergeld betaald, dat zal hier wel weer gebeuren, deze haalde toendertijd uiteindelijk ook 214pk na behoorlijk wat oud ijzer veroorzaakt te hebben.(voornamelijk kapotte turbo's)
Jos.
Wat betreft geluid, hier gebruik ik of Miltek of Simons uitlaatsystemen voor, deze maken in de auto niet veel geluid en buiten de auto klinkt het iets zwaarder.
Jos.
heb ook een 63,5 MM rvs met simons demper en klinkt echt niet meer als een diesel als hij meer als 1500rpm maakt ;)
leuk om te horen van je project jos...
Groeten
nicee, al beslist welke turbo er nu op komt???
met een Kw onderstel komt de trekhaak dan niet wat laag te hangen:tongue:
mooi project hoor ik zal het ook even volgen
Er komt een KW clubsport onderstel onder, alleen moet de auto eerst klaar zijn en gewogen worden. De veren worden daarop aangepast. De remmen komen van XYZ, 330mm met Ferrodo DSP 2500 remblokken voor en achter de remmen van de Quatro (256mm geventileerd).
Jos.
Ziet er goed uit.
Goed om te zien dat het project nog leeft.
Had ik niet verwacht namelijk. ;)