Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Inmiddels heb ik het maar gelaten voor wat het is. Het lijkt of niemand mijn (ons) duidelijk kan maken waar het probleem zit.
    Ik kan alles in het menu instellen dat het systeem gebruik moet maken van de geplaatste sim.
    Vervolgens wil ik iemand bellen, dus via de contacten of nummer intoetsen geef ik de opdracht om te bellen. Je ziet en hoort dat er een verbinding wordt opgezet, maar op het moment dat je verwacht dat je beltoon gaat horen wordt de verbinding gestopt en gesloten. Zoiets van ... het mag/kan niet. Mogelijk is er ooit door iemand in de software instelling geknoeid, maar dat kan ik niet zien en ik kan er niet bij. Officiële dealer wil wel voor veel geld het systeem opnieuw installeren, maar garantie dat het dan wel werkt is er niet.
    Ik heb niet het idee dat mijn volgende auto een Audi zal zijn, ondanks dat het ding super rijdt.
    Laatst gewijzigd door RvdDool; 01-05-20 om 10:56. Reden: Foute tekst

  2. #22
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Inmiddels heb ik het maar gelaten voor wat het is. Het lijkt of niemand mijn (ons) duidelijk kan maken waar het probleem zit.
    Ik kan alles in het menu instellen dat het systeem gebruik moet maken van de geplaatste sim.
    Vervolgens wil ik iemand bellen, dus via de contacten of nummer intoetsen geef ik de opdracht om te bellen. Je ziet en hoort dat er een verbinding wordt opgezet, maar op het moment dat je verwacht dat je beltoon gaat horen wordt de verbinding gestopt en gesloten. Zoiets van ... het mag/kan niet. Mogelijk is er ooit door iemand in de software instelling geknoeid, maar dat kan ik niet zien en ik kan er niet bij. Officiële dealer wil wel voor veel geld het systeem opnieuw installeren, maar garantie dat het dan wel werkt is er niet.
    Ik heb niet het idee dat mijn volgende auto een Audi zal zijn, ondanks dat het ding super rijdt.
    Kun je een foto sturen van je huidige softwareversie?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Rainesh hopelijk ga jij mij blij maken
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #24
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Rainesh hopelijk ga jij mij blij maken
    Ah dit is mib1 high. Deze ondersteund geen bellen via Bluetooth met tegelijkertijd een simkaart erin. Bestond toen nog niet. Pas vanaf mib2

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Het wordt steeds vreemder. Het ding wil alleen maar bellen via Bluetooth (gekoppeld aan mijn smartphone).
    Maar omdat ik het mijn vrouw makkelijk wil maken ben ik opzoek gegaan naar de mogelijkheid om te kunnen bellen met een eigen simkaart in de auto. Met het idee dat ze dan niet bewust moet kiezen voor het koppelen van haar mobiel. Het sleufje zit er niet voor niets in. Maar dat krijg ik dus niet werkend!?!?
    De data kant werkt prima. Opzetten van een hotspot - geen probleem. Internet raadplegen op de voorgeprogrammeerde pagina's - geen probleem. Google Maps laag over de navigatie - geen probleem. Dit zelfs zonder het service abonnement wat de Nederlandse gebruikers moeten aanschaffen (per 3 jaar). Dit schijnt te komen omdat het een Duitse versie is (heb ik mij laten vertellen).
    Juist het hele verhaal (ondersteuning) rondom het Infotainment systeem vind ik bedroevend van Audi. Zelfs VW doet het beter - en dat vind ik heel vreemd! Jammer.

    Nu ook weer, volgens jou zou mijn systeem geen Bluetooth ondersteunen (en dat geloof ik direct van jou). Dat is toch heel raar. Ik zou er niet van opkijken dat dit allemaal komt door verschillen in de configuraties in Duitsland en Nederland, en inmiddels snappen ze het bij Audi zelf niet meer.

    Bedankt voor de aandacht Rainesh & en suc6 met het ondersteunen.


  6. #26
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Bij mij werkt het:

    - MMI Navigatie Plus (met MMI touch)
    - SIM-only kaart (bellen/SMS/data) van HollandsNieuwe (3GB á €8,50 per maand)
    - Bellen met iPhone verbonden via Bluetooth aan MMI
    - Verbinding met Audi Connect

    Conclusies:

    1. Een DUAL-SIM in de MMI met hetzelfde nummer als de met Bluetooth verbonden iPhone gaat niet goed.
    2. Een data-only SIM-kaart is niet noodzakelijk, een normale met zowel bellen/SMS/data is vele malen goedkoper en werkt prima (het 06-nummer en SMS wordt dus niet gebruikt in deze opstelling).
    Laatst gewijzigd door SX00682; 02-05-20 om 16:50.
    A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD S-line
    TT 8J Coupé 2.0 TFSI Pro-line

  7. #27
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Met het idee dat ze dan niet bewust moet kiezen voor het koppelen van haar mobiel. Het sleufje zit er niet voor niets in. Maar dat krijg ik dus niet werkend!?!?.
    Dit hoef je maar 1 keer te doen, zodra ze dan instapt verbindt de mobiel direct met de MMI. Echter zodra jullie beiden met jullie eigen mobiel in de auto stappen zal er maar 1 direct gekoppeld worden.
    A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD S-line
    TT 8J Coupé 2.0 TFSI Pro-line

  8. Ad
  9. #28
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Een welkome verassing.... via MyAudi de officiële Navigatie-update kunnen downloaden 🎉🎊

    32C89A60-7061-46C6-BE06-3E121C88D6D9.jpg

    Niet dat ik deze gebruik 😂 ik gebruik Google... maar toch....
    Nu wil ik nog een keer de firmware van de MMI updaten, maar waar kan ik die krijgen? Wat is de laatste versie en wat levert dit op (extra features?)?
    Laatst gewijzigd door SX00682; 04-05-20 om 22:07.
    A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD S-line
    TT 8J Coupé 2.0 TFSI Pro-line

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Rainesh vraagje... is het theoretisch mogelijk dat het systeem bij de aankoop update per ongeluk de mib 1 is geplaatst, ipv een update voor de mib 2. En dat daarom niemand de problemen begrijpt.
    Dank voor je eventuele reactie.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •