Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Na veel onderzoek en gesprekken met 2 dealers heb ik nog steeds geen goede oplossing en eigenlijk erg ontevreden over Audi. Eerste probleem:
    Mijn telefoon (Samsung Grand II van 2014) wordt NIET ondersteund door Audi. Ik kan perfect horen via bluetooth, maar mensen aan de andere kant horen mij niet of slecht of pas na 1-2 seconden. Ik ben dus al totaal verbaasd dat Audi dit niet voor elkaar heeft voor alle telefoons. Stap in een huur Kia Rio en het werkt...dat terzijde.

    Dealers hebben als oplossing: duo simkaart in de A6 en je kan bellen via de auto. Zo gezegd zo gedaan...data werkt perfect (Audi Connect), maar bellen ho maar.Vraagt nog steeds om verbinding met telefoon.

    In het boekje staat dat je kan kiezen voor bellen via Auto of Telefoon, maar dit bestaat niet meer. Dealer in Venlo zegt nu, vanaf 2015 model kan dit niet meer.
    Zijn er oplossingen te bedenken op dit vervelende probleem op te lossen? Ik wil gewoon instappen en kunnen bellen. En dit zonder dat ik een nieuwe telefoon moet of kabels a 500 euro moet kopen!
    We praten hier over een auto van 65K in het jaar 2015. Er moet toch een oplossing zijn...

    Bedankt voor de tips.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Helaas geen reacties op deze (oude) graag. Dan is mijn vraag.... is dit opgelost en wat was dan de oplossing?

  3. #3
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Helaas geen reacties op deze (oude) graag. Dan is mijn vraag.... is dit opgelost en wat was dan de oplossing?
    Vraag eens je dealer om je MMI te updaten ipv duo simkaart....
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Wie kan helpen. Voor mijn A3 8V speciaal een aparte simkaart aangeschaft. Data en andere internet zaken gaan goed. Kan ook een WLAN opzetten, maar inkomend of uitgaand telefoonverkeer wil niet lukken. Wel Pin (van de sim) kunnen opgeven en gewijzigd. Het lijkt of dit enkel met mijn eigen mobiel via de bluetooth kan. MMI heeft een volledige update 2017 gehad.
    Graag reacties.

  5. #5
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Wie kan helpen. Voor mijn A3 8V speciaal een aparte simkaart aangeschaft. Data en andere internet zaken gaan goed. Kan ook een WLAN opzetten, maar inkomend of uitgaand telefoonverkeer wil niet lukken. Wel Pin (van de sim) kunnen opgeven en gewijzigd. Het lijkt of dit enkel met mijn eigen mobiel via de bluetooth kan. MMI heeft een volledige update 2017 gehad.
    Graag reacties.
    Heb je ook een apart telefoonnummer op die sim of is het een duosim. Als het een datasim is van Vodafone kan je er sowieso niet mee bellen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Wie kan helpen. Voor mijn A3 8V speciaal een aparte simkaart aangeschaft. Data en andere internet zaken gaan goed. Kan ook een WLAN opzetten, maar inkomend of uitgaand telefoonverkeer wil niet lukken. Wel Pin (van de sim) kunnen opgeven en gewijzigd. Het lijkt of dit enkel met mijn eigen mobiel via de bluetooth kan. MMI heeft een volledige update 2017 gehad.
    Graag reacties.
    Heb je in verbinding manager gekozen dat je je sim moet gebruiken voor bellen?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MvdV75 Bekijk Berichten
    Heb je ook een apart telefoonnummer op die sim of is het een duosim. Als het een datasim is van Vodafone kan je er sowieso niet mee bellen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het is een simonly simkaart van Simpel.nl, met bel en sms tegoed + internet tegoed.
    Als ik de beschikking heb over een simkaarthouder, kan ik de simkaart in mijn mobiel testen. Past nu niet. Maar het lijkt of het niet kan werken direct bellen via MMI, ik kan dat nergens terug vinden of bevestigd krijgen.

  8. Ad
  9. #8
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Dan denk ik idd dat je het beste kan doen wat Rainesh zegt

    Menu>instellingen>linker keuzetoets>MMI-instellingen>verbindingsmanager wijzigen
    Laatst gewijzigd door MvdV75; 02-08-17 om 22:31.
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Klinkt logisch, nu nog de verbinding manager vinden.
    Hopelijk is de afbeelding van het keuze scherm zichtbaar.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #10
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Anders even bij Bluetooth of telefoon instellingen zoeken. @Rainesh weet precies waar je moet zoeken
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)

  12. #11
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Voor het geval het nog niet is gezegd:
    Voor het bellen moet je kiezen tussen de simkaart òf voor een aparte telefoon (Bluetooth). Beide kan niet (bij mijn MMI+). Ik las ook in de manual dat na omschakelen de MMI een herstart moet doen.

  13. #12
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdDool Bekijk Berichten
    Wie kan helpen. Voor mijn A3 8V speciaal een aparte simkaart aangeschaft. Data en andere internet zaken gaan goed. Kan ook een WLAN opzetten, maar inkomend of uitgaand telefoonverkeer wil niet lukken. Wel Pin (van de sim) kunnen opgeven en gewijzigd. Het lijkt of dit enkel met mijn eigen mobiel via de bluetooth kan. MMI heeft een volledige update 2017 gehad.
    Graag reacties.
    Sorry voor het oprakelen van een oude post maar ik ervaar exact hetzelfde probleem en zie helaas de oplossing nog niet staan.
    Ik gebruik een DUO-SIM alles werkt behalve bellen (verbinding wordt direct verbroken bij inkomende en uitgaande gesprekken), iPhone gekoppeld via Bluetooth en Wifi met de MMI

  14. #13
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SX00682 Bekijk Berichten
    Sorry voor het oprakelen van een oude post maar ik ervaar exact hetzelfde probleem en zie helaas de oplossing nog niet staan.
    Ik gebruik een DUO-SIM alles werkt behalve bellen (verbinding wordt direct verbroken bij inkomende en uitgaande gesprekken), iPhone gekoppeld via Bluetooth en Wifi met de MMI
    Je moet een multi sim gebruiken.....En welk softwareversie is je mmi?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #14
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    E3EE96C6-B155-4CC0-B1B8-18745EF5DA9C.jpg 3F68054D-6AC1-40B3-B712-A0EBF49C2C52.jpg

    Wat is het verschil tussen een Dual-SIM en een Multi-SIM?

    Wat ik erg vreemd vind is dat data roaming op inactief staat terwijl ik gewoon via WLAN kan internetten en de functies van Audi Connect allemaal werken
    BEF52132-B925-4097-8084-B917066012EF.jpg 32C15681-DB0F-40A3-9C8E-78B44877AE35.jpg
    Laatst gewijzigd door SX00682; 29-04-20 om 20:54.

  16. #15
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SX00682 Bekijk Berichten
    E3EE96C6-B155-4CC0-B1B8-18745EF5DA9C.jpg 3F68054D-6AC1-40B3-B712-A0EBF49C2C52.jpg

    Wat is het verschil tussen een Dual-SIM en een Multi-SIM?

    Wat ik erg vreemd vind is dat data roaming op inactief staat terwijl ik gewoon via WLAN kan internetten en de functies van Audi Connect allemaal werken
    BEF52132-B925-4097-8084-B917066012EF.jpg 32C15681-DB0F-40A3-9C8E-78B44877AE35.jpg
    Duo sim is soort van kopie van je huidige sim. Dus je kunt beide niet tegelijk gebruiken. Daarom schakelt je mmi over naar kaartje wat je erin stopt

    Bij een multi sim kun je beide tegelijkertijd gebruiken.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  17. #16
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Duo sim is soort van kopie van je huidige sim. Dus je kunt beide niet tegelijk gebruiken. Daarom schakelt je mmi over naar kaartje wat je erin stopt

    Bij een multi sim kun je beide tegelijkertijd gebruiken.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Okee duidelijk, kan ik dan de MMI configureren dat die SIM niet kan bellen (of telefoongesprekken ontvangen) maar alleen de data verbinding gebruikt en dat de telefoongesprekken altijd via de iPhone (Bluetooth) lopen?
    A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD S-line
    TT 8J Coupé 2.0 TFSI Pro-line

  18. #17
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SX00682 Bekijk Berichten
    Okee duidelijk, kan ik dan de MMI configureren dat die SIM niet kan bellen (of telefoongesprekken ontvangen) maar alleen de data verbinding gebruikt en dat de telefoongesprekken altijd via de iPhone (Bluetooth) lopen?
    Als je een multi sim gebruikt ja

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #18
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Wederom bedankt voor je antwoord!

    Ik heb die Dual-SIM van mijn werk, dus dat gaat hem niet worden.
    Een aparte data-only SIM zou dan waarschijnlijk wel gaan werken
    A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD S-line
    TT 8J Coupé 2.0 TFSI Pro-line

  20. #19
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SX00682 Bekijk Berichten
    Wederom bedankt voor je antwoord!

    Ik heb die Dual-SIM van mijn werk, dus dat gaat hem niet worden.
    Een aparte data-only SIM zou dan waarschijnlijk wel gaan werken
    Ja dat moet werken

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  21. #20
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bellen via simkaart MMI ivm bluetoothproblemen

    Nog even een snelle vraag, data-only SIM is bijna nergens te krijgen er zitten altijd bel-minuten en SMS bij, met zo’n SIM-kaart creëer ik toch weer exact hetzelfde probleem?
    Of kan je sowieso niet bellen met MMI? En gebruik je altijd de Bluetooth verbinding met je telefoon?
    A3 8V Limousine 1.4 TFSI CoD S-line
    TT 8J Coupé 2.0 TFSI Pro-line

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •