23 pageviews en niemand een tip
darn
Ola,
Zoals jullie misschien wel weten uit de andere thread kan ik een VDO 5500 XL systeem krijgen via de zaak. Ik ben net dus even naar een autoshop geweest en die flikkerde me haast door de schuifpui eruit toen ik VDO noemde..... Ik heb zijn verhaal aangehoord en hij heeft me aan het twijfelen gebracht..... Na aanschaf duur systeem ook nog eens lappen om de data te kopen..... Die na 2 jaar weer spontaan uitvalt tenzij je een verlengingscode inklopt...
Hij kwam met een Pioneer AVIC 600T..... Vrijwel dezelfde prijs....
Nu klopte ik aan bij degene die deze set sou gaan leveren en er werden wenkbrauwen gefronst na de naam Pioneer... Slechte Service etc... blah die Blah...
Heeft iemand ervaring met 1 van deze of liever beide systemen?
Want ik weet het niet meer!
Thnx
Danny
Ik geloof dat we hier beter thuis zijn in de luchtmassameters en de dikke velgen...
Er zijn verschillende sites waar recensies van dergelijke apparatuur te vinden zijn, al weet ik ze zo even niet te vinden. Wellicht dat je daar gebruikerservaringen van beide systemen kunt vergelijken?
Ik ken een VDO MS5000 en weet dat die wel eens kuren heeft. Rekent ook niet erg snel, als het een korte rit is ben je er sneller dan hij het uitrekent. Verder ben ik alleen bekend met Navigator op een iPac.
Tom
PPC GPS is geweldig. Kun je tenminste in je zak steken als je de auto verlaat, wel zo makkelijk :wink: .
Maar heb dus alleen ervaring met de Navi Plus en met een PPC i.c.m. TomTom2 dus ik kan er ook geen zinnig antwoord op geven...
Zijn volgens mij zat fora te vinden die zich op autonavigatie richten en die er waarschijnlijk wel een gefundeerde mening over kunnen geven.
En je hoeft je bestaande radio niet te vervangen. En het is handig als je, zoals sommigen hier, meerdere auto's hebt.
Bovendien vind ik zo'n aftermarket schermpje ook niet echt een mooi gezicht, tenzij je het op de een of andere manier in het dashboard inbouwt. Maar da's persoonlijk...
De werking van PPC-navi is overigens net zo goed als die van een 'vast' systeem.
Tom
Bijna... De 'echte' krijgen ook nog een snelheidssignaal binnen en hebben nog een aantal andere sensortjes waardoor ze bij wegvallen aan de hand van de koers, stuurbewegingen en snelheid als nog de positie kunnen bepalen, hetgeen een PPC dus niet kan...
Aan de andere kant hoe vaak gebeurt dat? Mijns inziens is prijs/kwaliteit-verhouding van de PPC's vele malen hoger, helemaal wanneer je al met een PPC op zak loopt...
Precies. Updates zijn goedkoper en het apparaat heeft nog meer handige gebruiksmogelijkhden, en met een goede GPS-antenne heb je vrijwel altijd bereik.
Nadeel: een schermpje in je auto is niet mooi maar al deze dradenbende nog minder. Gelukkig kun je het eruit halen als je het niet nodig hebt. Ander nadeel: je kunt het niet laten zitten als je de auto parkeert. Maar dat weet je ook nooit zeker met vaste navigatie.
Tom
Volgens mij wijken we weer af...
Is wel mogelijk om de complete kabel netjes weg te werken en bijvoorbeeld een houder van Brodit te monteren, zodat het er netjes uitziet. GPS-sensor zelf kun je (altijd?) afkoppelen van het de kabel waardoor je die dan alsnog kunt meenemen samen met de PPC...
Heb je wel een extra kabel nodig om hem in een andere auto te kunnen gebruiken...
Brodit-houder ken ik, maar dan moet je inderdaad de bedrading voor de voeding en de GPS-antenne wegwerken. En ik vrees dat zo'n houder een wederrechtelijke doorzoeking van de auto een beetje aanmoedigt, net zoals dat vroegah het geval was met een houder voor een detector.
Eigenlijk is het gewoon kl*te dat je niks meer in je auto kunt laten zitten... maar goed, dit is inderdaad off topic dus laten we hiermee ophouden.
Sorry, ik kan geen mening over navi-systemen geven, alleen de wens dat ik er eentje had.
Tom
Mijn Clarion NAX9500 is ook wel eens de weg kwijt.
Maar cdtjes, die eh... leen ik gewoon! In de winkel zijn ze erg duur. Maar het zijn cd-roms...
Tuurlijk is alles netjes weg te werken. Tis maar hoe graag je het wil.Volgens mij wijken we weer af...
Is wel mogelijk om de complete kabel netjes weg te werken en bijvoorbeeld een houder van Brodit te monteren, zodat het er netjes uitziet. GPS-sensor zelf kun je (altijd?) afkoppelen van het de kabel waardoor je die dan alsnog kunt meenemen samen met de PPC...
Heeft zo'n apparaatje niet een uitgang, die je op een goedkoop Zanon LCD schermpje aan kan sluiten? Ik |u| ook maar wat.
http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php
http://autonavigatie.pagina.nl/
http://www.navi-forum.net/board/index.php
ha die mazzlbeer hier heb je 3 pagina´s over navigatie 1 is duits maar wel redelijk te lezen heb zelf een vdo dayton 4150 met c-iq werkt perfect en is makkelijk te bedienen maar heeft niet zo`n mooi schermpje als de pioneer qua audio is hij voor mij goed genoeg op de orginele speakers van mijn A4.
het ligt aan je eigen prio`s wat of je uiteindelijk kiest ga eens bij zo`n discounter kijken waar er 10 op de rij staan veel suc6 met vergelijken! :?
groeten michel
goede keuze...
zoals ik in mailconversatie ook al aangaf, kun je bij VDO gewoon nog steeds een dvd krijgen met onbeperkte geldigheidsduur!!!!!!!!
dan hoef je dus echt niet meer bij te betalen voor data, en valt er ook nooit iets uit.
je krijgt dan echter ook geen updates (die je anders dus wel krijgt) waardoor je schijf op den duur veroudert. nou boeien, zou ik denken, want ik heb zelf met mijn oude VDO-cd gereden van 2000 t/m mei 2003. zonder grote problemen.
sinds mei 2003 dus ook VDO-dvd erin; en 9 maanden later kom ik nog steeds prima overal
inbouw: ik kom al jaren bij Car Electronics in Uden (de profi-inbouwer daar heet Wijnand). super!!!!!!! niet de goedkoopste, wel perfect maatwerk qua steuntjes-draden-etc. en netheid van werken!
maar is dat wel dichtbij genoeg voor je?
229 kilometer: kun je op de terugweg meteen goed systeem uittesten
ik ben er niet bijgebleven, maar navi en stinger samen was uurtje of 6.
maar dus:
- stinger-steuntje door hem zelf gemaakt (metaal gezaagd/gebogen etc. exact volgend aan vormen steunbalk achter grille onder nummerbord)
- navi-steuntje bijgevijld e.d. om op rechterrooster te plaatsen (ipv in midden)
- navi-computer in dashoboardkastje naast cd-wisselaar (daarvoor achterkant binnenafwerking van dashboardkastje iets bijgewerkt)
- navi-antenne ONDER dashboard (dus daar veel losgemaakt om erbij te kunnen)
oftewel: klasse-inbouw die daardoor wel tijd heeft gekost. het zou ook in max. 3 uur moeten kunnen.................
Hmmm,
klinkt goed!
Nou ik wil em eigenlijk ingebouwd hebben VOORDAT ik met vakantie ga (vrijdag 27 feb) DAN kan ik em pas goed testen....
Nu krijg ik te horen dat ik TOCH de full package krijg.... Dus met Multimedia Box EN extra DVD speler.... De locale inbouwboer zegt dat ik dan toch zo'n 2 dagen onder de pannen ben
ARGL!