Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

  1. #21

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    heeft iemand dit al werkend gekregen. Ik heb alles werkend behalve de auto services zoals standkachel instellen, oliepeil en deuren open en sluiten. Ik lees dat je hiervoor de optie Noodoproep en service module nodig hebt. Hoe weet je of je deze in je auto hebt zitten?

    Alvast bedankt voor evt. suggesties

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    audi plafond.jpg

    Als je noodoproep en service hebt ziet je plafond eruit zoals in de bijlage (dus incl SOS knop en Service knop).
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  3. #23

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maastrichtrob Bekijk Berichten
    audi plafond.jpg

    Als je noodoproep en service hebt ziet je plafond eruit zoals in de bijlage (dus incl SOS knop en Service knop).
    En dat deel ontbreekt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    109
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ik had laatst ineens ook via de MyAudi app niet meer de mogelijkheid om de deuren te sluiten en de voertuigstatus op te vragen (vorig jaar zowel Connect als My carmanager abo verlengd). De andere Connect diensten werkten wel gewoon (Google Earth, navi reisdoel naar auto sturen enz.), dus alleen de diensten waarvoor aanmelden als Hoofdgebruiker vereist is werkten niet. In de MMI bleek ik niet meer aangemeld te zijn als Hoofdgebruiker en opnieuw aanmelden lukte ook niet (“aanmelden mislukt”). Na contact te hebben gehad met de Audi klantenservice, bleek dat er een reset gedaan moest worden door een Audi-dealer om het probleem op te lossen. De dealer vertelde mij dat de wanneer de reset het probleem niet zou oplossen, er een update gedaan moest worden, waarbij ik zelf de kosten van ca. €150,- moest betalen. Door deze update zou mogelijk ook de Gateway defect raken, die dan vervangen zou moeten worden op eigen kosten van ca. €500,- !! Ik had ook van de dealer begrepen dat bij de reset de accu losgekoppeld zou worden, dus dat heb ik zelf eerst maar eens gedaan. Accu minpool een half uurtje los gehad en daarna kon ik mij in de MMI weer aanmelden als Hoofdgebruiker, en was mijn probleem ook opgelost!
    Laatst gewijzigd door Marcel; 26-03-20 om 09:11.

  5. #25

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Bekijk Berichten
    Ik had laatst ineens ook via de MyAudi app niet meer de mogelijkheid om de deuren te sluiten en de voertuigstatus op te vragen (vorig jaar zowel Connect als My carmanager abo verlengd). De andere Connect diensten werkten wel gewoon (Google Earth, navi reisdoel naar auto sturen enz.), dus alleen de diensten waarvoor aanmelden als Hoofdgebruiker vereist is werkten niet. In de MMI bleek ik niet meer aangemeld te zijn als Hoofdgebruiker en opnieuw aanmelden lukte ook niet (“aanmelden mislukt”). Na contact te hebben gehad met de Audi klantenservice, bleek dat er een reset gedaan moest worden door een Audi-dealer om het probleem op te lossen. De dealer vertelde mij dat de wanneer de reset het probleem niet zou oplossen, er een update gedaan moest worden, waarbij ik zelf de kosten van ca. €150,- zelf moest betalen. Door deze update zou mogelijk ook de Gateway defect raken, die dan vervangen zou moeten worden op eigen kosten van ca. €500,- !! Ik had ook van de dealer begrepen dat bij de reset de accu losgekoppeld zou worden, dus dat heb ik zelf eerst maar eens gedaan. Accu minpool een half uurtje los gehad en daarna kon ik mij in de MMI weer aanmelden als Hoofdgebruiker, en was mijn probleem ook opgelost!
    Vraagje heb jij een klasse 3 alarm af fabriek in de auto?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    109
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ja, ik heb inderdaad het af fabriek Klasse 3 alarm

  7. #27

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Bekijk Berichten
    Ja, ik heb inderdaad het af fabriek Klasse 3 alarm
    dat is de reden dat jij in je mmi een hoofdgebruiker kunt instellen en deze opties wel hebt( functies zoals deuren openen en standkachel aan uit). Audi geeft aan dat de auto een alarm af fabriek moet hebben ben ik inmiddels achter.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Hallo Bas,

    Ik heb met mijn A3 etron zelfde probleem ?? Hoe heb jij dat opgelost ?

    Mvg Dani

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    oud topicje even omhoog schoppen.. De dochter heeft een audi 2dehands gekocht . Connect sim werkt ( verbinding staat op uitstekend) . De vorige eigenaar heeft ook de wagen verwijderd uit zijn my audi account.. Alle stappen doorlopen, nieuwe account, wagen toegevoegd, alsdaar moest ik ook de wagencode ingeven en we hebben nu een hoofdgebruiker

    Eveneens de licentie gekocht voor connect ( geldig tot 31/01/2022 )

    In de wagen proberen aan te loggen met username ( email adres ) en de wagencode van de sleutel.... Duurt zeer lang, en daarna ; dienst niet beschikbaar...

    Als ik aanlog in de audi app of online zie ik de oude km stand staan van ergens in april 2021....

    Als ik rechts klik in de mmi op gebruikers, kan ik wel aanloggen met email en password -> dat lukt wel . De licenties die ik dan zie, zijn allemaal verlopen. Behalve de online pechoproep @ serviceafspraak & noodoproep etc staat tot 2116 actief.... Parkeerpositie etc = verlopen. Ga ik wat door de menus zie ik bij verbinding van de connect sim staan : zeer goed

    Ik krijg er kop nog staart aan. In de audi app krijg ik dus ook geen updates binnen met de huidige km stand.

    Als ik aanlog via my audi op de site, zie ik bij Functies : uw voertuig is verbonden

    Maar bij overzicht zie ik staan : audi connect services zijn verlopen : klik ik daarop kom ik in de shop en dan zie ik wel degelijk mijn aangeschafte service staan die toch geldig staat tot 31/01


    Iemand ng een idee

    Evt ook de min pool eens half uur loskoppelen, of zou dit kwaad kunnen voor de rest vd wagen
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    na paar dagen mailen met audi, besloten ze dat ik langs de dealer moest gaan dat ze t zo niet konden oplossen
    Heb dan maar de minpool aan de batterij in de kofferbak eraf gehaald , minuutje of 2 , terug er aan en t was ineens terug i.o :-)

    case closed
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •