Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

  1. #1
    TonnieT
    Guest

    Standaard MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ik heb sinds 1 week een nieuwe Audi A4 B9. Het MMI systeem kan hiervan bediend worden middels de Audi Connect App (IOS).
    Zaken, zoals het weer, nieuws, vluchtinformatie en zelfs het via de app instellen van het navigatie werkt. Internetverbinding is dus aanwezig en werkt goed.
    Helaas werkt het geven van voertuig opdrachten, zoals ver- en ontgrendelen, tankinhoud, aantal km via de App helaas niet.
    Hiervoor moet je als hoofdgebruiker zijn aangemeld. Ondanks dat via de MyAudi website alles goed is ingesteld lukt het aanmelden niet.
    Wachten a.u.b. blijft op het scherm (ook na 30 min).

    myaudi.jpg
    (U heeft uw myAudi account reeds met succes geverifieerd. Uw voertuig is verbonden)

    wachten aub.jpg

    Ik heb de vraag ook al uit staan bij Audi. Maar wellicht heeft iemand van jullie een tip hoe ik dit werkend krijg.
    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Laatst gewijzigd door TonnieT; 07-04-16 om 16:17.

  2. #2
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Heb je hier nog ooit antwoord op gehad? Ik krijg mijn wagen namelijk ook niet aangemeld. Aanmelden mislukt geeft die aan terwijl ik de goede gebruikersnaam en wagencode invul.

  3. #3
    TonnieT
    Guest

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ken het gevoel! Erg frustrerend.

    Ondanks dan ze bij de klantenservice van MyAudi goed probeerden te helpen, lukt het niet om mij aan te melden.
    Ik ben toen maar bij de mijn dealer langsgegaan. Zij hebben het gehele systeem gereset (auto aangesloten op hun computer), waarna het aanmelden wel lukte.

    Maar voordat je naar de dealer gaat, kun je wellicht de instructies proberen die ik van de klantenservice heb gekregen:

    • De auto staat op een plek waar hij geen GPS locatie kan ontvangen (bijvoorbeeld in een garage). Als dit het geval is, kan de communicatiemodule, die ook een locatie door dient te zenden, geen verbinding maken met de Audi servers. U kunt dit zien door een wereldbol icoontje wat op het MMI scherm zichtbaar moet zijn, of de functie "Parkeerlocatie van de wagen tonen" beschikbaar is. Als dit beiden niet het geval is, heeft de auto geen GPS locatie. Probeer de auto te verzetten tot er een gps locatie gevonden is.
    • De communicatiemodule is vastgelopen en kan daardoor op geen manier een juist signaal verzenden of ontvangen. In dit geval moet het MMI een 'harde' reset krijgen. Dit doet u door de auto aan te zetten, wachten tot alles opgestart is, en daarna de twee tuimelschakelaars van het MMI naar voren te duwen (tegelijkertijd), vast te houden en de ronde MMI keuzeknop in te drukken. Als de knoppen hierna losgelaten worden, springt het scherm op zwart en start alles opnieuw op. Wanneer alles opnieuw opgestart is, dient u de auto uit te zetten, de auto op slot te zetten, 1 minuut te wachten en het daarna opnieuw te proberen. Dit zorgt ervoor dat de communicatiemodule helemaal gereset is en opnieuw zichzelf kan registreren bij de Audi servers.
    Laatst gewijzigd door TonnieT; 11-06-16 om 19:44.

  4. #4
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Dank voor de tips maar werkt helaas niet. Maar eens een keer bij de dealer langs.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Audi A4 B9 2.0 TFSI S-tronic Matrix, B&O, PQI velgen, ACC, Virtual Cockpit, 360 parking en meer...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    51
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Hoe is het bj jullie opgelost geraakt? Heb namelijk zelfde probleem.


  6. #6

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ik heb dit probleem ook ineens. Vergrendelen etc werkt na een aantal weken niet meer. Heb de reset zoals genoemd al uitgevoerd en opnieuw aangemeld op de app, maar de app zelf blijft weigeren. Hebben jullie het inmiddels opgelost?

  7. #7

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Hoofdgebruiker in de auto moest opnieuw ingesteld worden, daarna was het probleem opgelost.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    ik heb hetzelfde probleem,
    dealer adviseerde om nieuwe myaudi account aan te maken
    zodat ik weer een hoofdgebruiker kon aanmaken.
    Alles ging prima totdat ik vanuit MMI de hoofdgebruiker moet aanmaken wat dus niet lukt,
    Audi blijft aangeven wachten

    Resetten werkt ook niet,
    iemand nog tricks ?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Bij het ingeven van het e-mail adres in de MMI moeten allemaal kleine letters zijn GEEN hoofdletters gebruiken.
    Ik kreeg ook niet voor elkaar om aan te melden in de auto en na 6 mislukte pogingen en nog 4 pogingen over naar de dealer gegaan en deze vertelde dat het allemaal kleine letters moeten en jawel in een poging werkte dat.

    Misschien helpt dat ook bij jullie?

  11. #10

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StpRC Bekijk Berichten
    Bij het ingeven van het e-mail adres in de MMI moeten allemaal kleine letters zijn GEEN hoofdletters gebruiken.
    Ik kreeg ook niet voor elkaar om aan te melden in de auto en na 6 mislukte pogingen en nog 4 pogingen over naar de dealer gegaan en deze vertelde dat het allemaal kleine letters moeten en jawel in een poging werkte dat.

    Misschien helpt dat ook bij jullie?
    Moet de wagencode ook in kleine letters? Heb daarnet proberen aanmelden maar al 4 mislukte pogingen. E-mail adres staat al in kleine letters allemaal.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Of je ook voor de wagencode kleine letters moet gebruiken kan ik me niet meer herinneren, je zou het een keer kunnen proberen net zo in te voeren als de code aangeeft.
    Dat het e-mailadres met kleine letters moet is zeker.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Emailadres in kleine letters, wagencode is in hoofdletters en wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Ik vond het 'schrijven' op de MMI-knop de makkelijkste manier om hoofd- en kleine letters te maken.
    Bij mij hielp het vervolgens ook om in de app een keer af te melden en vervolgens opnieuw inloggen.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Iemand al gelukt om navigatie naar de auto te sturen via de MMI app of Google maps?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ja gebruik het bijna dagelijks op deze manier
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Kan iemand mij vertellen hoe ik mij moet aanmelden als hoofdgebruiker in de mmi?
    Ik heb een Audi A4 B9 van 2017 met de MMI plus uitrusting. MyAudi met Audi connect diensten werkt maar ik kan mij niet aanmelden als hoofdgebruiker omdat ik nergens een optie heb in de wagen om dit te doen in het MMI connect menu.

    Ik heb mij reeds aangemeld via MyAudi als hoofdgebruiker en deze hele procedure doorlopen. Ik kan mij wel aanmelden met mijn MyAudi account in de wagen (8-cijferige pincode), ik kan bestemmingen sturen naar de wagen en heb een werkende data verbinding. Maar heb nergens een optie op de wagen code in te voeren of het menu "Beheer hoofdgebruiker" zoals in de handleiding staat. Vandaag naar lokale Audi dealer gebeld maar die kan/wil me niet echt verder helpen.
    Ik heb reeds geprobeerd de datamodule uit te schakelen en in te schakelen, wagen 20 minuten gelocked en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.

  17. #16
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Als je bij my.audi.com het menu linksboven opent, vind je daar o.a. "Audi connect gebruikersbeheer". Misschien moet je daar ergens nog wat invullen.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Dat heb ik reeds doorlopen en ik krijg nu de melding dat ik een contract heb als hoofdgebruiker in myaudi, echter het auto gedeelte krijg ik niet op orde. Ik heb geen menu beheer hoofdgebruiker in audi connect staan.
    Laatst gewijzigd door valynor; 21-03-18 om 22:12.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Ik heb gevonden wat het probleem is. De wagen moet beschikken over de Audi connect Noodoproep & Service. Alleen dan kan je je in de wagen aanmelden als hoofdgebruiker.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door valynor Bekijk Berichten
    Ik heb gevonden wat het probleem is. De wagen moet beschikken over de Audi connect Noodoproep & Service. Alleen dan kan je je in de wagen aanmelden als hoofdgebruiker.
    Heb je inmiddels al connectie middels de MyAudi app? Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Audi A3 e-tron. Het voertuig is wel verbonden op my.audi.com maar niet in de app..

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    65
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI (A4 B9): instellen hoofdgebruiker tbv App lukt niet

    Blijft een gedoe. Heb na drie jaar mijn licentie verlengd, maar krijg de app niet gode werkend. Heb me als hoofdgebruiker afgemeld en opnieuw aangemeld. Kleine stapjes verder gekomen. MMI werk met Real traffic, weer, nieuws etc. Ook kan ik al weer bestemmingen vanaf de app invoeren. Maar de app uitlezen met oliepeil, brandstofpeil, km stand etc lukt niet. Met aanmelden als nieuwe hoofdgebruiker moet ik op mijn MMI systeem ook nog de pin invoeren maar die geeft aan dat ik al ben aangemeld. Weet iemand hoe ik de app ook aan weer volledig aan de praat krijg?
    Alvast bedankt voor suggesties
    Laatst gewijzigd door Gvdpeet; 13-10-19 om 19:57.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •