Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

  1. #21
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Leuk stukje info hier! Ikzelf ben nu ook aan het zoeken naar een soort gelijke radio welke Apple CarPlay en Android radio ondersteunt, daarbij ook de stuurwielbediening behoud en eventueel reageert op de parkeersensoren. Ik zal mijn keuze / ontvangen advies hier ook delen. Maandag ontvang ik het advies van Audiovolt.nl

  2. #22

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ros Bekijk Berichten
    Leuk stukje info hier! Ikzelf ben nu ook aan het zoeken naar een soort gelijke radio welke Apple CarPlay en Android radio ondersteunt, daarbij ook de stuurwielbediening behoud en eventueel reageert op de parkeersensoren. Ik zal mijn keuze / ontvangen advies hier ook delen. Maandag ontvang ik het advies van Audiovolt.nl
    Als je een radio zoekt met een pasvorm voor audi (zoals bvb rns-e look) dan zit daar meestal een canbus box bij die de signalen omzet.
    Bij een universele radio zal je zelf nog die canbus box moeten aanschaffen.

    Op de vorige pagina staat er een link naar de topic op Tweakers. Lees dat even door en je komt al een heel eind verder.

  3. #23
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik kom inderdaad met de looks vooral uit op die Chinese radio’s. Bomvol opties en goede specs, ik heb alleen geen idee hoe het geluidskwaliteit blijft daarvan, in vergelijking met huidige bose systeem.
    Alternaftief is de Pioneer SPH-DA230DAB, minder in specs maar wel meer vertrouwen in het geluid.
    Ook Audiovolt gaf aan dat mijn keuze die kant op moest gaan als ik geluidskwaliteit belangrijke vind, ik heb alleen geen referentie mbt Chinees spul.

  4. #24
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk Berichten
    Op de vorige pagina staat er een link naar de topic op Tweakers. Lees dat even door en je komt al een heel eind verder.
    Thanks, een kleine 100 pagina`s leesvoer haha. Ik ben momenteel vooral benieuwd naar geluidskwaliteit

  5. #25

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik heb zelf ook een Android unit van XTRONS en gebruik hem al een jaar naar volle tevredenheid. Inmiddels heb ik hem uitgebreid met een DAB+ antenne, Dongle met 4G simkaart en bluetooth OBD stekker voor torque en een kofferklepgreep met geintegreerde achteruitrijcamera.

    Het grootste voordeel vind ik dat alles te installeren is wat je ook op je android telefoon/tablet kan draaien. Voor navigatie staat er nu Waze, Google Maps en Sygic op, voor de muziek Spotify. En buiten de DAB+ zenders kun je door de internetverbinding ook internetradio luisteren via de diverse bestaande apps. Voor entertainment draait de Ziggo app gewoon of videoland, youtube enz. En tegen de verkeersboetes en voor weginformatie kun je flitsmeister draaien. Eindeloze mogelijkheden.

    Kwa geluid ook geen klachten er zit een mooie interface op voor de fader, balans en equaizer.

    https://nl.aliexpress.com/item/XTRON...27424c4dcWTTmv

    https://nl.aliexpress.com/item/Car-T...27424c4dj0tXAC

    https://nl.aliexpress.com/item/Excel...27424c4dhRlkEP


  6. #26

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik zet het hier maar neer misschien heb je er wat aan:https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/avh-z9100dab.

    Grt Bart

  7. #27
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Dat is de grote broer van de SPH- DA230DAB van Pioneer die ik ook op het oog had.

    Ik heb nu een Bose systeem erin zitten, en vraag me af of die nog volledig werkt als ik de radio vervang, iemand daar ervaring in?

  8. Ad
  9. #28
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Inmiddels een DA230DAB aangeschaft. Daarbij een interface voor de stuurwielbediening en een speciale aansluiting voor de bose aansturing. Heb er ook een nieuw middenconsole bij besteld (laatste doe bij Pon lag :-) ). Ik hoop zondag alles in te kunnen bouwen!

    Aansluiting voor de telefoon voor Android of CarPlay komt in de armsteun

  10. #29

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ros Bekijk Berichten
    Inmiddels een DA230DAB aangeschaft. Daarbij een interface voor de stuurwielbediening en een speciale aansluiting voor de bose aansturing. Heb er ook een nieuw middenconsole bij besteld (laatste doe bij Pon lag :-) ). Ik hoop zondag alles in te kunnen bouwen!

    Aansluiting voor de telefoon voor Android of CarPlay komt in de armsteun
    En...hoe bevalt het? En hoeveel werk was het inbouwen?

  11. #30

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Ik heb zelf ook een Android unit van XTRONS en gebruik hem al een jaar naar volle tevredenheid. Inmiddels heb ik hem uitgebreid met een DAB+ antenne, Dongle met 4G simkaart en bluetooth OBD stekker voor torque en een kofferklepgreep met geintegreerde achteruitrijcamera.

    Het grootste voordeel vind ik dat alles te installeren is wat je ook op je android telefoon/tablet kan draaien. Voor navigatie staat er nu Waze, Google Maps en Sygic op, voor de muziek Spotify. En buiten de DAB+ zenders kun je door de internetverbinding ook internetradio luisteren via de diverse bestaande apps. Voor entertainment draait de Ziggo app gewoon of videoland, youtube enz. En tegen de verkeersboetes en voor weginformatie kun je flitsmeister draaien. Eindeloze mogelijkheden.

    Kwa geluid ook geen klachten er zit een mooie interface op voor de fader, balans en equaizer.

    https://nl.aliexpress.com/item/XTRON...27424c4dcWTTmv

    https://nl.aliexpress.com/item/Car-T...27424c4dj0tXAC

    https://nl.aliexpress.com/item/Excel...27424c4dhRlkEP
    Ik overweeg ook om deze in te (laten) bouwen. Heb jij dat zelf gedaan of laten doen? En waar ik ook wel benieuwd naar ben; is de boel ook makkelijk te updaten? Er is/komt een nieuwe Android Auto versie bijvoorbeeld, kan je die gemakkelijk gebruiken? En hoe sluit je je telefoon aan, of is dat helemaal niet meer nodig met de 4G Dongle?

  12. #31

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jnwllm Bekijk Berichten
    Ik overweeg ook om deze in te (laten) bouwen. Heb jij dat zelf gedaan of laten doen? En waar ik ook wel benieuwd naar ben; is de boel ook makkelijk te updaten? Er is/komt een nieuwe Android Auto versie bijvoorbeeld, kan je die gemakkelijk gebruiken? En hoe sluit je je telefoon aan, of is dat helemaal niet meer nodig met de 4G Dongle?
    Ik heb hem zelf ingebouwd gewoon plug and play. Updates worden bijna niet gedaan. Wel van alle apps uit de Playstore maar niet van het besturingssysteem zelf. Ik ga binnenkort even kijken om hem handmatig te updaten. Ik zag daar wat topics over voorbijkomen op internet. Als je screenmirroring van je telefoon bedoeld dan moet dat dmv een USB kabel tussen de telefoon en de unit. Maar ik gebruik het weinig eigenlijk aangezien de meeste apps zelfstandig draaien op de unit. Voor internet gebruik ik wel de hotspot van m'n telefoon. Werkt toch beter dan de 4G dongle die ik erachter heb. Misschien heeft t ermee te maken dat ik dezelfde simkaart (duosim) gebruik en m'n provider niet zo goed weet welk toestel hij moet pakken aangezien je maar 1 sim tegelijk mag gebruiken.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  13. #32

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Ik heb hem zelf ingebouwd gewoon plug and play. Updates worden bijna niet gedaan. Wel van alle apps uit de Playstore maar niet van het besturingssysteem zelf. Ik ga binnenkort even kijken om hem handmatig te updaten. Ik zag daar wat topics over voorbijkomen op internet. Als je screenmirroring van je telefoon bedoeld dan moet dat dmv een USB kabel tussen de telefoon en de unit. Maar ik gebruik het weinig eigenlijk aangezien de meeste apps zelfstandig draaien op de unit. Voor internet gebruik ik wel de hotspot van m'n telefoon. Werkt toch beter dan de 4G dongle die ik erachter heb. Misschien heeft t ermee te maken dat ik dezelfde simkaart (duosim) gebruik en m'n provider niet zo goed weet welk toestel hij moet pakken aangezien je maar 1 sim tegelijk mag gebruiken.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
    Ik heb nog een 1 din autoradio in mijn auto...vandaar de vraag. Zie een beetje op tegen het uit- en inbouwen van frame en modden/vervangen van clima-unit. Dus hoop een goede partij/forumgenoot te vinden die dit al eens heeft gedaan en mij hier mee kan helpen.

    Met aansluiten doelde ik op Android Auto. Maar begrijp dat de unit met internetverbinding geen verdere afhankelijkheid van de telefoon heeft.

    Ik heb overigens ook nog ergens een duosim liggen. Maar dat is dus niet echt een succes begrijp ik. Misschien l een regel instellen dat bij maken van Bluetooth verbinding de hotspot automatisch aan gaat op je mobiel?
    Laatst gewijzigd door jnwllm; 23-10-19 om 08:29.

  14. #33

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Opzich valt de klus wel mee zal eens kijken of er nog een howto van te vinden is.

    Als je echt het systeem Android Auto bedoeld dat werkt niet maar dat komt omdat Android Auto via omwegen niet in Nederland beschikbaar is. Als je mirroring van je telefoon op de unit wilt gaat dat met een app EasyConn genaamd.

    De headunit draaid gewoon op eigen android besturing zoals je telefoon, tablet enz ook allemaal op Android draaien met een eigen lay-out.

    Het inschakelen van de wifi/bluetooth zou je inderdaad bijvoorbeeld met Tasker automatisch kunnen laten doen.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  15. #34
    Ros's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Het inbouwen van de Pioneer viel redelijk mee, had alleen de speciale pennen nodig om het origineel los te krijgen. Ik had natuurlijk al dubbel din origineel, dat hielp wel mee.

    Midden console vervangen was wel paar uurtjes werk!


    Het bleek alleen dat het interface van stuurwielbediening die ik erbij kocht, voor een versie met canbus was, en ik blijk een van de laatste k-line communicatie te hebben waardoor het interface niet werkte. Interface schakelde ook de voeding dus daar was ik wel even naar aan het speuren voor ik doorhad wat er mis ging.

    Uiteindelijk interface voeding overbrugd omdat de juiste niet leverbaar was.

    Geluid was al prima met Bose audio maar is nu nog meer verbeterd omdat je het fijner kunt afstellen en meer vermogen achter de hand hebt om bijvoorbeeld naar de woofer te sturen :-))
    Laatst gewijzigd door Ros; 24-10-19 om 06:43.

  16. #35

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik heb er ooit eens een how to voor gemaakt. Moet de foto's ff terugzetten. Maar de middenconsole is vooral wat schroefwerk, maar niks ernstigs. Goed te doen!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #36

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    http://www.ranno.net/audi/RNSeInA4.pdf

    Dit is wel een mooie howto

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  18. #37

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    https://www.audizine.com/forum/showt...cture-heavy%29

    Belangrijkste opmerkingen hierbij: de middenconsole zelf, en de clima controller kan je met een dremeltje aanpassen naar 2DIN.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #38
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ha tom,

    Een vraag: heb jij nog steeds een BNS 5.0 met cd wisselaar in het handschoenenvakje?
    Ik heb in mijn B7 de rode monochrome al vervangen voor een Pioneer headunit, maar kom er zojuist achter dat mijn cd wisselaar nog 6 cd's bevat.
    Als ik nou iemand weet die een BNS 5.0 in zijn auto heeft, dan zouden we die even kunnen omstekkeren zodat ik mijn cd's er 1 voor 1 uit kan halen.

    Laat je het even weten of dat bij jou nog zo is?

    Dank alvast!
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •