Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een nieuwe autoradio? Ik ben op zoek naar een autoradio die Android Auto ondersteunt en eventueel zelf ook op Android draait. Geen idee of op AliExpress zoeken zin heeft, of dat ik beter naar de gerenommeerde merken kan kijken?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een nieuwe autoradio? Ik ben op zoek naar een autoradio die Android Auto ondersteunt en eventueel zelf ook op Android draait. Geen idee of op AliExpress zoeken zin heeft, of dat ik beter naar de gerenommeerde merken kan kijken?
    Ben al een paar keer een headunit van dit merk tegengekomen en werkt perfect. Intergratie zag er goed uit, geen rare kieren etc.

    https://www.carjoying.com/head-unit/...a4-s4-rs4.html
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    114
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ben al een paar keer een headunit van dit merk tegengekomen en werkt perfect. Intergratie zag er goed uit, geen rare kieren etc.

    https://www.carjoying.com/head-unit/...a4-s4-rs4.html
    Maar iemand ervaring met dit systeem? Kom er heel veel tegen maar zie door de bomen t bos niet meer. Is volgens mij heel veel chinese rommel en ben benieuwd naar de gebruikerservaringen

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Er is inderdaad veel rommel. Ik heb nog niets ontdekt wat het ver voorbij het einde van de garantie haalt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    114
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Lees op tweakers toch redelijke recensies over die carjoying unit


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ja ik kom die ook tegen op:
    Aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/8cor...794299391.html

    Maar ook op een NL site (procartech):
    https://procartech.nl/audi-a4-b6b7-r...acore-dab.html

    Het verschil in prijs is ook nogal groot. Bij ali ben je 288 euro kwijt, terwijl je voor de ogenschijnlijk zelfde unit bij procartech 499 betaald. Overigens ook op andere sites gevonden en daar zijn ze 549. Zelfs de afbeeldingen die gebruikt worden lijken nogal veel op elkaar. Ben wel erg benieuwd naar de levensduur van die Chinese "rommel", het wordt wel prima geadverteerd

    Ik heb nog een Pioneer Avic F940BT liggen, maar dat gaat hem zeker niet worden..

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BarryHTFSI Bekijk Berichten
    Lees op tweakers toch redelijke recensies over die carjoying unit
    Ik kan hem overigens niet vinden op Tweakers?

    Nevermind, gevonden:
    https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1740515
    Laatst gewijzigd door Jstrorma; 24-06-17 om 11:55.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    114
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Wat is er mis met de Pioneer bevalt ie niet?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    114
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Ja ik kom die ook tegen op:
    Aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/8cor...794299391.html

    Maar ook op een NL site (procartech):
    https://procartech.nl/audi-a4-b6b7-r...acore-dab.html

    Het verschil in prijs is ook nogal groot. Bij ali ben je 288 euro kwijt, terwijl je voor de ogenschijnlijk zelfde unit bij procartech 499 betaald. Overigens ook op andere sites gevonden en daar zijn ze 549. Zelfs de afbeeldingen die gebruikt worden lijken nogal veel op elkaar. Ben wel erg benieuwd naar de levensduur van die Chinese "rommel", het wordt wel prima geadverteerd

    Ik heb nog een Pioneer Avic F940BT liggen, maar dat gaat hem zeker niet worden..
    Wat is er mis met de Pioneer bevalt ie niet?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Als je de Pioneer inbouwt, weet je zeker dat je kwaliteit hebt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cellysec Bekijk Berichten
    Als je de Pioneer inbouwt, weet je zeker dat je kwaliteit hebt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dan moet je de recensies van de AVIC F940 BT eens lezen. Naast dat deze inmiddels ruim 5 jaar oud is, voldoet hij qua functionaliteit gewoon niet:
    1) MEGA dure kaartupdates, die ook nog niet eens actueel zijn. Ik wil gewoon Google Maps kunnen draaien.
    2) Geen mogelijkheid voor screen mirroring, apps (tenzij je een iPhone 4 hebt...), etc.
    3) Past niet mooi in het dashboard
    4) Geen ODB
    5) Geen DAB+
    Need I go further?

    Maar daar ging mijn vraag dus ook niet over. Ik heb zelf nog wat verder onderzoek gedaan en neig naar Skyshadow of Xtrons, beide positieve verhalen van gelezen op XDA. Joying was ook een optie, ware het niet dat deze op Android 5.1.1 draait en de Skyshadow op Android 6.0(.1). Ben nu op zoek naar ervaringen met dit systeem, maar wat ik zo hier en daar kan vinden is het wel positief. Het gaat om deze:
    https://nl.aliexpress.com/store/prod...796569450.html
    of
    http://xtrons.com/pb76aa4arp-7-hd-di...seat-exeo.html

    De Xtrons lijkt me (gevoelsmatig) wel iets beter. Wel jammer dat ik hier (nog) niks kan vinden van mensen met ervaring met dit soort systemen.

    ...
    EDIT:
    Toch nog even verder gekeken naar wat gerenommeerde merken, voornamelijk omdat ik bij de Chinezen geen garantie kan krijgen dat alles werkt.. Op zich kan een 2DIN universele radio ook wel met Android Auto ondersteuning. Dan heb ik wat ik wil.. MAAR, ondersteunen die bijvoorbeeld mijn stuurwiel bediening?
    Laatst gewijzigd door Jstrorma; 24-06-17 om 20:49.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Je verward 'kwaliteit' met 'functies', volgens mij.
    Een aftermarket systeem past daarnaast ook prima in het dashboard met de juiste materialen.
    Maar als je graag een chinees apparaat wilt om Google Maps te gebruiken kun je natuurlijk ook gewoon een iPhone-houdertje kopen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cellysec Bekijk Berichten
    Je verward 'kwaliteit' met 'functies', volgens mij.
    Een aftermarket systeem past daarnaast ook prima in het dashboard met de juiste materialen.
    Maar als je graag een chinees apparaat wilt om Google Maps te gebruiken kun je natuurlijk ook gewoon een iPhone-houdertje kopen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Gelukkig heb ik geen iPhone, dus ook niet veel aan een iPhone houdertje. Kwaliteit baseer ik overigens niet alleen op levensduur, maar ook op functionaliteit, technische levensduur, gebruiksgemak, etc.
    Sommige modellen van Sony, Pioneer, Kenwood, etc ondersteunen ook Android Auto, maar ook daar vind ik weinig over. Vandaar mijn vraag naar een prima systeem dat ook nog (enigszins) betaalbaar is (tot 600 euro ongeveer). Toch wel jammer dat daar niet zozeer op gereageerd wordt...

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    hallo,

    de radio's die je in NL kan kopen zijn door deze bedrijven zelf ook uit china geinporteerd en vandaar dat deze (zij willen er ook aan verdienen) duurder zijn.
    je kan deze radio's dus beter zelf direct uit China bestellen bv bij Ali expres. Let wel op dat je ook nog invoerkosten (douane kosten en btw) bij komen.

    ik heb net een Android radio gekocht van uit China en deze bevalt uitstekend. de radio koste € 280,00 en daarbij kwam nog € 55.00 aan invoerkosten.
    zie de link voor de radio die ik heb aan geschaft. (overigens had ik deze met een week al in huis).

    https://nl.aliexpress.com/item/2Din-...460.0.0.gjnIge

    deze is geschikt voor een Audi A6 met bouwjaar 1997 tot 2004.
    bij het aansluiten had ik alleen nog een verloop nodig voor de radio antenne (die miste ff naar de winkel en koste € 7,00). de overige stekkers paste direct en mijn stuur bediening reageerde ook als vanouds.

    een minpuntje waar ik nog even achteraan moet is dat nu allen de speakers in de voordeuren het doen. mijn speakers in de achterdeuren en de woofer die is ingebouwd in de kofferbak (standaard vanuit de fabriek) doen het nu niet meer.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nootje247 Bekijk Berichten
    een minpuntje waar ik nog even achteraan moet is dat nu allen de speakers in de voordeuren het doen. mijn speakers in de achterdeuren en de woofer die is ingebouwd in de kofferbak (standaard vanuit de fabriek) doen het nu niet meer.
    Heb je dit inmiddels weten op te lossen? Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Joying. Ik vermoed dat ik weet waarin het zit (de stekkers naar de subwoofer zijn niet goed aangesloten in het harnas dat ik erbij heb aangeschaft), maar de oplossing heb ik nog niet.

    In antwoord op de topic starter, mijn ervaring met de Joying unit: na de nodige tweaks (oa rooten van de unit en installeren van nieuwe apps) ben ik bijzonder tevreden. Het enige nadeel is dat de implementatie van de radio niet goed is. Met name het gebrek aan goede AF (auto frequency) is een duidelijk minpunt: rondom Eindhoven is radio 2 wel verdwenen. Er is inmiddels wel een community die bezig is met het verbeteren van de software (een stel Nederlanders), dus er komt verbetering, maar het is nog duidelijk iets voor de hobbyist.

  17. #16

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik heb ook een carjoying gehaald : https://www.carjoying.com/joying-new...a4-s4-rs4.html

    Maar heb veel problemen ermee gehad. Eerst deed mijn gps het heel slecht kreeg toen een ander model. Gps doet het nu wel prima alleen is mn geluid bagger. Blijf eruit gegooid worden met Bluetooth (na een update deed hij het een week goed) en stottert om de haverklap. Nu is er wat nieuws bijgekomen, mn subwoofer maakt een rare geluid alsof er wat inzit en mn box rechts voor doet niks. Volgens garage kon het aan de radio liggen. Iemand tips ? Heb al zoveel gemailed erover dat ik een beetje moedeloos wordt

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik heb nu de firmware van december erop gezet, dat werkt ok. Een DAB+ module erbij gekocht voor radio, werkt nu ook goed. Ga voor tips vooral naar het forum van Joying (https://forum.carjoying.com, dat wordt vrij actief bezocht (buiten de vakantieperiode rond Chinees nieuwjaar dan, het forum is op dit moment offline).

  19. #18

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Ik ben ook van plan om een Android radio aan te schaffen.
    Na veel opzoek werk ben ik op het merk Xtrons uitgekomen.

    Joying kwam ook heel vaak voorbij maar daar lees ik steeds dat mensen problemen hebben om bepaalde zaken werkend te krijgen.
    Vaak met de fm-antenne of gps module.

    Geen idee of Joying ook de standaard aansluitingen gebruikt dat Audi hanteert maar Xtrons doet dit wel. Daar is het werkelijk plug&play.

    Het is iets duurder in aankoop maar daarvoor krijg je wel Android 8.0, octa core en DVD-speler.
    En een groot voordeel is dat Xtrons gebruikt maakt van een PX5 bord welke zeer goed ondersteund word door xda developers.

    Joying maakt gebruik van een Intel bord dat draait op Android 6.0.
    Android 6 is al redelijk gedateerd en hoogstwaarschijnlijk gaan ze ook geen upgrade geven naar een nieuwe versie.
    Daartegenover staat wel dat het goedkoper is.

    Ik ga zelf voor Xtrons omdat mijn gevoel zegt dat dit een kwalitatiever merk is.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk Berichten
    Ik ben ook van plan om een Android radio aan te schaffen.
    Joying kwam ook heel vaak voorbij maar daar lees ik steeds dat mensen problemen hebben om bepaalde zaken werkend te krijgen.
    Vaak met de fm-antenne of gps module.
    FM antenne is geen sterk punt van deze radio's, ik gebruik inmiddels DAB+. Geen problemen met GPS.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk Berichten
    Geen idee of Joying ook de standaard aansluitingen gebruikt dat Audi hanteert maar Xtrons doet dit wel. Daar is het werkelijk plug&play.
    Joying gebruikt de standaardaansluitingen, maar een bekend probleem bij VAG auto's is dat er niet altijd een stekker in de ISO plug zit die continu spanning levert. Die heb ik zelf laten trekken vanuit de fusebox. Probleem ligt in dit geval dus bij de auto.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk Berichten
    En een groot voordeel is dat Xtrons gebruikt maakt van een PX5 bord welke zeer goed ondersteund word door xda developers.
    De nieuwe Joying apparaten ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk Berichten
    oying maakt gebruik van een Intel bord dat draait op Android 6.0.
    Android 6 is al redelijk gedateerd en hoogstwaarschijnlijk gaan ze ook geen upgrade geven naar een nieuwe versie.
    De upgrade naar 8 is er inmiddels.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk Berichten
    Ik ga zelf voor Xtrons omdat mijn gevoel zegt dat dit een kwalitatiever merk is.
    Ik denk dat het lood om oud ijzer is: zoals met veel Chinese producten komen deze units volgens mij (niet zeker) allemaal uit dezelfde fabriek en worden vervolgens verder ontwikkeld door de verschillende fabrikanten.

    Mijn probleem met de rear speakers is inmiddels opgelost: kabeltje in de ISO stekker zat niet goed...
    Laatst gewijzigd door mcwieger; 06-09-18 om 16:58.

  21. #20

    Standaard Re: A4 B7 (2007) - Android Auto Navi?

    Leuk dat je dit weer even oppikt.

    Ik heb uiteindelijk een Xtrons model gekocht met hetzelfde uiterlijk als de RNS-E.

    Het is een leuk hebbedingetje die in mijn ogen wel een meerwaarde tegen over de verouderde RNS-E.
    FM werkt heel goed, maar je moet wel de functie uitzetten die constant naar de beste frequentie zoekt voor die zender. Anders krijg je af en toe een stil moment op het moment dat hij overschakelt. Dat irriteert wel na een tijdje.

    Gps werkt ook goed en snel. Maar daar heb ik het probleem dat hij, wanneer de radio speelt, het ongelooflijk stil is. Met eigen muziek heb ik dat probleem dan weer niet of minder.

    De standaard muziek app is goed maar kan beter. Zo worden alle mappen rechtstreeks weergegeven ipv enkel de hoofdmappen.
    Je moet dus wel een poosje scrollen als je een grote lijst met cd's hebt staan op je kaartje.

    Bluetooth bellen met de interne microfoon werkt ook goed, ondanks alle negatieve berichten dat de interne microfoon te wensen overlaat. Daar heb ik dan juist geen problemen mee.

    Naar mijn gevoel kan er uit dat apparaatje meer gehaald worden maar houden ze het bewust 'basic' om iedereen tevreden te stellen.
    Rooten en flashen houd me nog even tegen omwille van de garantie. Anders had ik het al lang gedaan.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •