Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

  1. #1
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Ik kan het onderwerp niet vinden helaas. Dat het onderwerp niet allang bestaat kan ik mij niet voorstellen.

    Vandaag weer twee keer 21 GB gedownload van de kaartupdate. Kan niet rechtstreeks op een 32GB SD kaart (klasse 10) omdat er te weinig ruimte is. Dus maar op de harde schijf van de laptop waar ik ook een melding krijg dat er te weinig geheugen zou zijn (234GB vrij). Uiteindelijk toch gelukt door een bericht te negeren. Na drie uur downloaden de map getracht op de SD te zetten. Niet gelukt natuurlijk.

    Wat zijn nu de stappen om zo'n update op een SD kaart te krijgen en het MMI te updaten? Ik heb serieus in het afgelopen jaar al meer dan 10x een update pakket gedownload maar ik kan er helemaal niets mee!

    Onvoldoende schijfruimte.JPG

    Schijfruimte.JPG
    Laatst gewijzigd door A3165; 29-11-17 om 22:49.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik kan het onderwerp niet vinden helaas. Dat het onderwerp niet allang bestaat kan ik mij niet voorstellen.

    Vandaag weer twee keer 21 GB gedownload van de kaartupdate. Kan niet rechtstreeks op een 32GB SD kaart (klasse 10) omdat er te weinig ruimte is. Dus maar op de harde schijf van de laptop waar ik ook een melding krijg dat er te weinig geheugen zou zijn (234GB vrij). Uiteindelijk toch gelukt door een bericht te negeren. Na drie uur downloaden de map getracht op de SD te zetten. Niet gelukt natuurlijk.

    Wat zijn nu de stappen om zo'n update op een SD kaart te krijgen en het MMI te updaten? Ik heb serieus in het afgelopen jaar al meer dan 10x een update pakket gedownload maar ik kan er helemaal niets mee!

    Onvoldoende schijfruimte.JPG

    Schijfruimte.JPG
    Het is hartstikke simpel..

    je formatteert je 32gb sd kaart op 4K clustergrootte (4096 bytes) en fat32. Dan open je je download map van je navi. Daar staan als het goed is 2 mappen en 1 a 2 bestanden in. Deze kopieer je in je root van je mapje, dus niet in een submapje plaatsen. Exact zo kopieren, dus ook op je kaart staan dan 2 mappen en 1 a 2 bestanden. Deze stop je dan in je A3, ga je naar MMI update en dan kies je je sd kaart.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    De update staat erop! Formatteren kon ik 8192 bytes doen. Daarna kreeg ik nog steeds de meldingen over te weinig geheugen. Ik heb steeds opnieuw gebladerd en opnieuw de map gekozen totdat hij hem wel pakte bij 6Gb nog wel een hick up gehad maar hij liep gelukkig door.
    Moet wel zeggen dat het een totaal onlogisch proces was om door te komen.

  4. #4
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Nuttige info! Tot nu toe altijd ongemerkt door de dealer gedaan als extra service, maar wisseling van dealer en dus zelf aan de bak. Zou met bovenstaande tips moeten lukken!
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Nuttige info! Tot nu toe altijd ongemerkt door de dealer gedaan als extra service, maar wisseling van dealer en dus zelf aan de bak. Zou met bovenstaande tips moeten lukken!
    Je Q7 heeft als het goed is Audi Connect, dus dan zou je zelfs wireless kunnen updaten
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #6
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Je Q7 heeft als het goed is Audi Connect, dus dan zou je zelfs wireless kunnen updaten
    Volgens mij wel ja! Maar ik meen dat er ook een koppeling met google maps is, dus dan hoef k niet te updaten. Voor de A3 ga ik nu zelf even met een SD kaartje stoeien.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  7. #7
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Volgens mij wel ja! Maar ik meen dat er ook een koppeling met google maps is, dus dan hoef k niet te updaten. Voor de A3 ga ik nu zelf even met een SD kaartje stoeien.
    Je google maps is een overlay op je geinstalleerde kaarten. Dus als er een weg niet op je kaart staat, dan zal Maps dat ook niet laten zien.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Iemand nog recent een nieuwe kaartupdate gedaan?

    Ik heb dit voorheen ook gedaan en toen ging het goed. Helaas nu niet. Ik download rechtstreeks naar de SD kaart. Op de SD kaart komen dan 3 mappen te staan (Eggnog, NavDB en SpeechRes VDE) en nog 3 losse bestanden md5 bestand, metainfo2 en een WMPInfo). Update naar de MMI+ lukt niet. Er wordt geen update gevonden.

    Iemand een idee waar het fout gaat? Rainesh meldt dat er maar 2 mappen op de kaart moeten staan, maar ik krijg toch veel meer
    A3 2015 SB 1.4 TFSI CoD s-line veel opties, 190pk met lpg
    A1 2014 SB 1.4 TFSI CoD Pro line S

  10. #9
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3 SB Daytona Bekijk Berichten
    Iemand nog recent een nieuwe kaartupdate gedaan?

    Ik heb dit voorheen ook gedaan en toen ging het goed. Helaas nu niet. Ik download rechtstreeks naar de SD kaart. Op de SD kaart komen dan 3 mappen te staan (Eggnog, NavDB en SpeechRes VDE) en nog 3 losse bestanden md5 bestand, metainfo2 en een WMPInfo). Update naar de MMI+ lukt niet. Er wordt geen update gevonden.

    Iemand een idee waar het fout gaat? Rainesh meldt dat er maar 2 mappen op de kaart moeten staan, maar ik krijg toch veel meer
    Download het eerst naar je computer en dan de bestanden naar je sd kaart toe kopiëren.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    dat heb ik ook geprobeerd, echter blijven het 3 mappen met nog 3 andere bestanden. Welke mappen moeten dan naar de SD kaart? Alle bestanden werkte niet en alleen de mappen NavDB en SpeechRes VDE werkte ook niet
    A3 2015 SB 1.4 TFSI CoD s-line veel opties, 190pk met lpg
    A1 2014 SB 1.4 TFSI CoD Pro line S

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Een kleine toevoeging; heb in het verleden in mn vorige A3 ook altijd via SD kaart gedaan, zonder problemen. Precies zoals Rainesh omschrijft.
    In de huidige via Audi Connect de update getracht uit te voeren. Zelf loop ik ertegen aan dat je maar per 2 á 3 landen tegelijk mag/kan doen. Nadat deze gedaan zijn is nu alles greyed out. Alsof er een limiet zit aan wat je mag downloaden via de sim zelf. Zijn hier al andere tegenaan gelopen?

    Ontopic: ben nu via myaudi de complete 2018-2019 update aan het downloaden, zal voor de liefhebbers een kleine handleiding maken.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Een kleine toevoeging; heb in het verleden in mn vorige A3 ook altijd via SD kaart gedaan, zonder problemen. Precies zoals Rainesh omschrijft.
    In de huidige via Audi Connect de update getracht uit te voeren. Zelf loop ik ertegen aan dat je maar per 2 á 3 landen tegelijk mag/kan doen. Nadat deze gedaan zijn is nu alles greyed out. Alsof er een limiet zit aan wat je mag downloaden via de sim zelf. Zijn hier al andere tegenaan gelopen?

    Ontopic: ben nu via myaudi de complete 2018-2019 update aan het downloaden, zal voor de liefhebbers een kleine handleiding maken.
    De vorige keer had ik alleen Benelux gedaan. Dat ging toen goed. Nu had ik ook de complete update geprobeerd, maar niet gelukt.

    Een kleine handleiding is welkom
    A3 2015 SB 1.4 TFSI CoD s-line veel opties, 190pk met lpg
    A1 2014 SB 1.4 TFSI CoD Pro line S

  14. #13
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3 SB Daytona Bekijk Berichten
    De vorige keer had ik alleen Benelux gedaan. Dat ging toen goed. Nu had ik ook de complete update geprobeerd, maar niet gelukt.

    Een kleine handleiding is welkom
    Oef ik zou het even niet weten. Probeer eens een andere computer.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    We hebben van alles geprobeerd, andere computers (Windows 7, 8 en 10), diverse SD kaarten, diverse formatteringen van SD kaart etc. Helaas bij de kaarten van 2018/2019 geen succes.

    Om te proberen vandaag maar eens de iets oudere versie 2018 (ik had 2017) gedownload. Dit werkt wel en wordt geaccepteerd in de MMI+

    Ik denk dat er iets mis is met de kaarten van 2018/2019, want daar lukt het niet mee. MMI blijft dan zeggen dat er geen geldige update is gevonden op de SD kaart
    A3 2015 SB 1.4 TFSI CoD s-line veel opties, 190pk met lpg
    A1 2014 SB 1.4 TFSI CoD Pro line S

  16. #15
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kaartupdate MMI A3 8V lukt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3 SB Daytona Bekijk Berichten
    We hebben van alles geprobeerd, andere computers (Windows 7, 8 en 10), diverse SD kaarten, diverse formatteringen van SD kaart etc. Helaas bij de kaarten van 2018/2019 geen succes.

    Om te proberen vandaag maar eens de iets oudere versie 2018 (ik had 2017) gedownload. Dit werkt wel en wordt geaccepteerd in de MMI+

    Ik denk dat er iets mis is met de kaarten van 2018/2019, want daar lukt het niet mee. MMI blijft dan zeggen dat er geen geldige update is gevonden op de SD kaart
    Dat heb ik eerder gehad bij een klant. Bleek dat hij geen recht had op een gratis update. In dit geval 2018-2019.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •