Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Ik zit ook wat rond te kijken om dergelijk systeem (ze zitten inmiddels al aan v4 dacht ik?) in mijn A6C7 te monteren.
    Wat ik me vooral afvraag: kan je nog in de menu's komen die je op het standaard MMI scherm ook ziet? Er is via die weg toch redelijk wat in te stellen: Luchtvering, Olieniveau, service intervals, bandenspanning, airco.... Uiteindelijk wel handig om daar allemaal nog aan te kunnen.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  2. #22
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Ja, dat werkt ook nog volledig, en is idd wel noodzakelijk.

    Gewoon op één van de MMI knoppen drukken en het scherm schakelt over naar het “vertrouwde” MMI beeld. Of je tikt op het CAR icon in het Android beginscherm, of op het Audi logo onderaan. Al is bij een update dat laatste verdwenen, denk op “verzoek” van Audi….. er zijn geen Audi logo’s meer te bekennen op de huidige versie.
    Terugschakelen naar Android door even op het scherm te tikken.

    Tenminste, zo werkt het bij mijn Coika 10,25” scherm, 1,5 jaar geleden gekocht bij Ali. Neem aan dat het bij RSNav ook zo werkt. Ben er erg tevreden mee. Zie: https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1923755
    Laatst gewijzigd door Kees B; 30-06-23 om 16:07.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Bedankt voor je reactie, Kees.
    Ik heb eindelijk de tijd gevonden om ook jouw systeem eens uit te pluizen. Persoonlijk vind ik beiden veel gelijkenissen hebben. Enkel dat jouw systeem voor de A6 minder dan de helft kost als wat RSnav vraagt. Weet het nog niet goed...

    Nog één vraagje: Als de auto een tijdje uitgeschakeld geweest is en de systemen in "slaapstand" staan, hoe lang duurt het voor de boel is opgestart?
    In een bepaald promofilmpje van RSNav (iets oudere versie dan wat nu gangbaar is) zie ik tot bijna een minuut.
    Het huidige MMI systeem heeft die tijd ook nodig vooraleer je bvb in de navigatie een adres kan ingeven. Echter, als ik de auto ontgrendel start er eea op de achtergrond al op.
    (Die lange laadtijd is in deze A6 altijd een ergernis geweest. In mijn vorige, de C6, ging dat stukken sneller)

    Wil je die ervaring ook nog eens delen?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  4. #24
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Als de auto een paar dagen niet is gebruikt staat het Android systeem nog steeds in slaapstand, en is direct na het op contact zetten wakker en beschikbaar. Als de navigatie de laatste keer aan stond, start die ook weer op, en dan duurt het een tiental seconden om de satellieten te vinden.

    Ik weet niet precies wanneer of waarom het systeem helemaal uit gaat, het gebeurt bij mij wel eens. Soms komt de auto maanden de garage niet uit, heb dan wel een druppellader aangesloten, weet niet of dat nog wat uitmaakt. Als hij vanaf 0 opstart duurt het proces duurt zo’n 30 seconden.

    Mijn ervaring met de meegeleverde GPS-muis (ontvanger) is slecht. Heb hem op verschillende posities onder het dashboard geprobeerd, heb zelfs een andere losse ontvanger gekocht met hetzelfde slechte resultaat: lang zoeken naar satellieten, onderweg wegvallen. Heb toen de originele GPS antenne op het systeem aangesloten met een splitter kabeltje (zodat de MMI navigatie eventueel ook nog signaal krijgt) en sindsdien werkt het perfect. Binnen 10 seconden 15 satellieten beschikbaar.

    Laat maar weten als er nog vragen zijn, succes!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Ik was al bijna aan het denken dat je middels Apple CarPlay de gps ontvanger van de iPhone gebruikt, maar jouw systeem en de uitgebreide RSNav hebben natuurlijk ook native navigatie apps.

    In alle geval geweldig bedankt dat je je ervaringen wou delen! Ik slaap er nog enkele nachtjes over ;-)
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie, Kees.
    Ik heb eindelijk de tijd gevonden om ook jouw systeem eens uit te pluizen. Persoonlijk vind ik beiden veel gelijkenissen hebben. Enkel dat jouw systeem voor de A6 minder dan de helft kost als wat RSnav vraagt. Weet het nog niet goed...

    Nog één vraagje: Als de auto een tijdje uitgeschakeld geweest is en de systemen in "slaapstand" staan, hoe lang duurt het voor de boel is opgestart?
    In een bepaald promofilmpje van RSNav (iets oudere versie dan wat nu gangbaar is) zie ik tot bijna een minuut.
    Het huidige MMI systeem heeft die tijd ook nodig vooraleer je bvb in de navigatie een adres kan ingeven. Echter, als ik de auto ontgrendel start er eea op de achtergrond al op.
    Volgens mij is het grootste verschil de gebruikte chips en besturingssysteem; niet alleen een stuk snellere CPU & meer RAM maar ook een betere 'geluidskaart'. Daarnaast zijn de RSNAVs specifiek voor Audi ingeprogrameerd en getest. Het 'custom' besturingsysteem van RSNAV wordt ook regelmatig geupdate en getweaked.

    Wat betreft de opstarttijd, is dat bij mij 20-30 seconden (opstarten, verbinding maken met 4G en koppelen met mijn Iphone. Je kan in de RSNAVs instellen waar die eerst mee opstart terwijl hij op de achtergrond nog aan het laden is. Bij mij start hij bijv. in MMI modus op, maar ik kan hem ook laten starten in Google Maps /Spotify etc..

    Zie ook deze community die erg actief is en volstaat met instructies, uitleg etc. https://www.facebook.com/groups/1101321910066525
    Als je de moeite neemt om zoiets te installeren, raad ik je aan om voor RSNAV gaan ipv de goedkopere varianten. Ik kan niet uit ervaring spreken want ik heb ze nooit getest, maar forums staan er vol mee dat die dingen wellicht beter zijn dan de MMI kit er standaard opzit, maar er een duidelijk verschil merkbaar is tussen die goedkopere varianten en RSNAV...

    A fijn, ik heb hem nu zo'n 2 jaar (RSNAV V3 12.3") en ik heb nog nooit problemen gehad en geniet er elke keer weer van. Zeker de moeite waard voor mij.
    Laatst gewijzigd door Cleem; 08-07-23 om 15:40.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Ik volg die FB groep die je linkte al enkele maanden. Natuurlijk komen er veelal de problemen in voorbij. Je hebt de neiging om te zeggen dat het systeem niet deugt, maar als dit de reacties van bijna heel de wereld zijn valt dat nog mee.

    Precies daarom sta ik momenteel toch wat huiverachtig tegenover die aankoop: ALS het werkt, wat het bij de meesten schijnt te doen, heb je iets goeds. Zoniet is support, behalve in die FB groep door vrijwilligers, ver te zoeken. Reacties van de fabrikant blijven vaak lang achterwege. Als het toestel op zeker moment hapert, kan je nog rijden, maar verder stopt het natuurlijk. Rij maar eens lek en je moet je bandendrukcontrole resetten...

    Persoonlijk zou ik het systeem het meeste gebruiken voor Apple CarPlay. Die setjes die tussen de MMI en het originele scherm geplaatst worden hebben toch veel nadelen en na twee jaar is het bij mij ook kapot. Vandaar dat ik verder keek naar die RSNav.
    En dan nog één ding waar ik me zorgen over maak: de CEO van het geheel was onlangs ook aan bod in de FB groep en was zijn gal aan het spuwen over CarPlay. In de commentaren was toch te lezen dat hij vindt dat het AppleCarplay/Google Auto niet deugt enz.
    Ik vind dat persoonlijk vrij vervelend dat net zo iemand een eigen after market systeem verkoopt dat CarPlay moet gaan integreren in een bestaande auto.

    Langs de andere kant ben ik weer positief verrast door jouw post, Cleem. Ik wist niet dat je kan kiezen welke app hij precies eerst moet opstarten.

    Het zal nog wat wikken en wegen worden. Het is per slot van rekening bijna 1000€...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Ik volg die FB groep die je linkte al enkele maanden. Natuurlijk komen er veelal de problemen in voorbij. Je hebt de neiging om te zeggen dat het systeem niet deugt, maar als dit de reacties van bijna heel de wereld zijn valt dat nog mee.

    Precies daarom sta ik momenteel toch wat huiverachtig tegenover die aankoop: ALS het werkt, wat het bij de meesten schijnt te doen, heb je iets goeds. Zoniet is support, behalve in die FB groep door vrijwilligers, ver te zoeken. Reacties van de fabrikant blijven vaak lang achterwege. Als het toestel op zeker moment hapert, kan je nog rijden, maar verder stopt het natuurlijk. Rij maar eens lek en je moet je bandendrukcontrole resetten...

    Persoonlijk zou ik het systeem het meeste gebruiken voor Apple CarPlay. Die setjes die tussen de MMI en het originele scherm geplaatst worden hebben toch veel nadelen en na twee jaar is het bij mij ook kapot. Vandaar dat ik verder keek naar die RSNav.
    En dan nog één ding waar ik me zorgen over maak: de CEO van het geheel was onlangs ook aan bod in de FB groep en was zijn gal aan het spuwen over CarPlay. In de commentaren was toch te lezen dat hij vindt dat het AppleCarplay/Google Auto niet deugt enz.
    Ik vind dat persoonlijk vrij vervelend dat net zo iemand een eigen after market systeem verkoopt dat CarPlay moet gaan integreren in een bestaande auto.

    Langs de andere kant ben ik weer positief verrast door jouw post, Cleem. Ik wist niet dat je kan kiezen welke app hij precies eerst moet opstarten.

    Het zal nog wat wikken en wegen worden. Het is per slot van rekening bijna 1000€...
    Ik begrijp je twijfel en het is nooit een zekerheid, maar ik had een MMI basic installatie (zonder nav, handsfree kit etc) en derhalve was de upgrade naar RSNAV met weinig moeite een gigantische upgrade die het waard is.

    'Rij maar eens lek en je moet je bandendrukcontrole resetten..'
    Dat vind ik persoonlijk juist het mooie aan dit systeem, je MMI installatie blijft werken ook al werkt de RSNAV omgeving niet meer (tenzij het scherm kapot is uiteraard) omdat het enkel een toevoeging is ipv vervanging van het MMI systeem.. En als je RSNAV scherm kapot is, kan je makkelijk je oude scherm terugplaatsen.

    'ALS het werkt, wat het bij de meesten schijnt te doen, heb je iets goeds. Zoniet is support, behalve in die FB groep door vrijwilligers, ver te zoeken. Reacties van de fabrikant blijven vaak lang achterwege.'
    Ik ben benieuwd of dat bij andere (chinese) fabrikanten/oplossingen beter geregeld is, aangezien ik toentertijd veel onderzoek heb gedaan, en juist RSNAV een van de weinige was die een actieve support community heeft..

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen RSNav inbouw A4, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cleem Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd of dat bij andere (chinese) fabrikanten/oplossingen beter geregeld is, aangezien ik toentertijd veel onderzoek heb gedaan, en juist RSNAV een van de weinige was die een actieve support community heeft..
    Neen, daar heb je 100% gelijk in. Mijn probleem is dat zeker 's winters ik mijn auto amper een dag kan missen. Als er een bepaald gedeelte niet werkt is dat vrij vervelend. Hapert er wat aan dat mmi gebeuren, is er meer kennis in de Lage Landen dan met zo'n RSNav oid.

    In jouw geval snap ik inbouw zeker, dan zou ik het ook doen. In mijn A6 zit zowat de dikste Navi die er destijds bestond (leuk aan aankopen in Duitsland )

    Nu ben ik net terug thuis van enkele dagen Belgische Ardennen. Gereden met de originele Audi Navi en van tevoren even op Google maps gekeken waar files stonden.
    De originele navi heeft enkele voordelen wat ik nog niet in een Navi app gezien heb die potentieel op een RSnav kan werken:
    Hoogte weergave, hoogtereliëf op de kaarten en vooral de upcoming events links in de navigatie.

    Zoals in de terugrit gebeurde: als er iemand van het gezelschap stilaan naar het toilet moet gaan, kan je dankzij die upcoming events ongeveer gaan inschatten wanneer je zo'n snelwegparking in kan.

    And last but not least: ter plekke veel met Waze op de iPhone rond gereden omdat ik erg verouderde kaarten in de Audi navi heb staan. Of je moet met Google Maps of iets offline kaarten inladen natuurlijk, want er zijn in die dalen veel plekken zonder behoorlijk 3 of 4 of zelfs 5G ontvangst. Dan kan je natuurlijk ook best terugvallen op de Audi navi die altijd werkt.

    Hier in België is er voor mij althans nog een tweede probleem op komst: vanaf 2025 mag ik in principe met die auto de grote steden zoals Antwerpen niet meer in. Die zouden tegen dan min Euro 6 diesel verplichten. Mijn A6 is euro 5. Ik wil dat tegen het zover is nog wel zien, maar dan gaat er helaas na tien jaar ook een andere auto op het programma staan. Om dan nu nog 1000€ te gaan investeren in een navi-update...

    Maar goed, in alle geval super bedankt voor je erg uitgebreide info! Ik bekijk nog wel wat ik ermee ga doen...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •