Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Het RNS-e (navigation plus) van mijn Audi A4 B7, geeft de volgende melding:
    te lage temperatuur,
    kan momenteel geen cd/dvd afspelen,
    een ogenblik geduld aub.


    Maar dat "ogenblik" duurt wel erg lang, zelfs na een half uur rijden....


    Behalve de radiozender beluisteren die al opstaat, kan ik niets.
    Wanneer ik het scherm wil opklappen, gaat die een klein stukje open, om direct weer te sluiten...

    Van de week reed mijn vrouw in de auto en toen gaf hij de melding: Oververhit...
    He systeem deed toen niets meer.

    Iemand enig idee wat het probleem is?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Tijd vóór een nieuwe?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Heb ik al aan gedacht, maar dan wordt het een "made in China" exemplaar met nav, BT en achteruitrijcamera.
    Ze worden in Nederland al aangeboden vanaf 350 euro.
    Dat betekend wel dat de navigatie-aanwijzingen niet meer in het display tussen de tellers wordt weergegeven...

    Ook weet ik niet hoe de kwaliteit is, welke goed zijn en welke rommel.
    En hoe het zit met het updaten van de kaarten

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Zijn al tig topics over op AF.

    Je RNS-E laten repareren is ook een optie. Bijvoorbeeld bij https://www.verotronics.nl
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Verotronics gemaild. Wacht nog op antwoord.

    Wel contact gehad met Care Care Woensel
    Hun reactie:
    Het toestel is hardwarematig defect en na alle waarschijnlijkheid gewoon te repareren , de kosten bedragen 165 tot 185 euro. Mocht het toestel niet te herstellen zijn dan kan ik eventueel voor 225 euro een compleet andere mainprint plaatsen en programmeren

    Dan zit ik nog wel met de rest die 12 jaar oud is (laser e.d.) terwijl een nieuw China exemplaar tussen de 300 en 400 euro kost...


    Weet iemand wat de kosten zijn om een achteruitrijcamera aan te sluiten is op een RNS-e?
    Laatst gewijzigd door jbt; 21-02-18 om 21:26.


  6. #6
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbt Bekijk Berichten
    Verotronics gemaild. Wacht nog op antwoord.

    Wel contact gehad met Care Care Woensel
    Hun reactie:
    Het toestel is hardwarematig defect en na alle waarschijnlijkheid gewoon te repareren , de kosten bedragen 165 tot 185 euro. Mocht het toestel niet te herstellen zijn dan kan ik eventueel voor 225 euro een compleet andere mainprint plaatsen en programmeren

    Dan zit ik nog wel met de rest die 12 jaar oud is (laser e.d.) terwijl een nieuw China exemplaar tussen de 300 en 400 euro kost...


    Weet iemand wat de kosten zijn om een achteruitrijcamera aan te sluiten is op een RNS-e?
    Afhankelijk van de camera kan je met 20 euro al uit de voeten, via ebay/AliExpress oid.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  7. #7
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Was dat niet condens op de laser en/of cd/dvd?

  8. Ad
  9. #8
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    wilde inderdaad die reactie ook al geven.
    Begin eens met het schoonmaken van de lens van de DVD lezer schoon te maken. Als die vies is doet de RNS-e rare dingen (uit ervaring).
    smile!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Een schoonmaak cd instoppen kan helaas niet, want de klep gaat maar een paar centimeter open en sluit dan direct weer.
    Heb geprobeerd mijn vinger er achter te krijgen en verder open te trekken, maar de kracht van het mechanisme is best sterk en ik ben bang dat ik iets sloop (zoals gewoonlijk...)

    Dan moet ik dus de RNS-e eruit halen, zoals op een filmpje te zien is, hoewel dit niet mijn voorkeur heeft (iets met slopen, zoals gewoonlijk... )
    Laatst gewijzigd door jbt; 22-02-18 om 18:17.

  11. #10

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Afhankelijk van de camera kan je met 20 euro al uit de voeten, via ebay/AliExpress oid.
    Niet op een RNS-E, die heeft een input converter nodig volgens mij. Al met al is een china apparaat 100x beter: mooier scherm, (Gratis) navigatie updates met betere file info, bluetooth audio / carkit en voorbereid voor DVD, rear-view cam... Ik heb op de mijne ook gewoon Spotify / Deezer / NL.fm / DI.fm geïnstalleerd staat (en met wifi hotspot op je mobiel, al dan niet met unlimited data/music kom je dan echt héél ver). Stuurwiel werkt ook gewoon qua bediening.

    Hands-down de beste optie.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Dat hoor ik graag.
    Welk merk/type heb je zelf?

    Heb besloten om mijn RNS-e niet te laten repareren.
    Ben zomaar 200 euro kwijt en het blijft een apparaat van 12 jaar oud.

    Probeer nu uit te zoeken welk china apparaat de beste optie is.
    Wil eigenlijk maximaal 400 euro uitgeven.

    Er zijn diverse aanbieders in Nederland, maar ze geven niet aan welk merk ze verkopen.
    Wel is het gemakkelijker met garantie en eventuele inbouw.

    Rechtstreeks van ali express of ebay is een stuk goedkoper, maar garantie is moeilijker en laten inbouwen helemaal...

  13. #12

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Ik weet het type niet precies, maar hij lijkt op een RNS 510 die in de Golf zit. Staat erg mooi, vind ik. Zal er eens een foto van maken!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Heb je de audio in Nederland gekocht?

    Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
    En heb je hem zelf ingebouwd?

    Nu zag ik dat xtrons ook de BIS ondersteund.
    Dat is wel handig.

    Iemand toevallig ervaring mee?
    Heb diverse positieve, maar ook negatieve reviews gelezen...


    Zijn er ook Chinese audiosystemen waar je de cd-wisselaar op aan kan sluiten?
    (ben nog van de oude stempel en luister nog CD's )

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Even een update.

    Vandaag de originele RNS-e opgehaald in Eindhoven.
    Heb besloten om deze te laten repareren en geen Chinese imitatie aan te schaffen.

    Belangrijkste redenen waren de kwaliteit van de Chinese radio's. Sommige zijn er erg happy mee, maar lees ook veel over problemen.
    En zelf inbouwen durfde ik niet aan, dus die kosten komen er ook nog bij en niet iedereen wil een Chinees exemplaar inbouwen.
    Verder vinden wij het gebruik van de CD wisselaar erg belangrijk.
    En tenslotte wilde we dat de BIS bleef werken. Niet alle Chinese radio's ondersteunen dit.

    Aangezien er al een Nokia carkit ingebouwd zit, was bellen via de radio geen must, maar wel een welkome aanvulling.
    Net als muziek streamen van de telefoon.
    Nu gaan sparen voor een Bury, of een bluetooth module die rechtstreeks op de RNS-e werkt.
    Maar dat heeft nog geen haast.

  16. #15

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Zonde, m.i... Inbouwen stelt geen fluit voor, stekkertjes klikken en gaan..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Dan ken je mijn inbouwkwaliteiten nog niet...

    Wil niet het risico lopen om dingen te slopen, voordat ze werken.
    En geloof me, dat overkomt we wel eens.

    Iets van een paar euro slopen is vervelend, maar mij lukt het waarschijnlijk om behalve de radio, ook de auto elektronica over de zeik te helpen...

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbt Bekijk Berichten
    Dan ken je mijn inbouwkwaliteiten nog niet...

    Wil niet het risico lopen om dingen te slopen, voordat ze werken.
    En geloof me, dat overkomt we wel eens.

    Iets van een paar euro slopen is vervelend, maar mij lukt het waarschijnlijk om behalve de radio, ook de auto elektronica over de zeik te helpen...
    Ik heb ook getijfeld om de boel om te bouwen maar heb t toch niet gedaan. Er kleven te veel irritante nadelen aan (bv het trage opstarten! een RNS is binnen 3 sec aan, china doet er 30 sec over, zelfs met de android 8 versies, dat gaat dus echt niet wennen!) Verder til ik zwaarder aan originaliteit, de china android units lijken wel op origineel maar zien er toch erg goedkoop uit en het scherm is vaak niet ontspiegeld hetgeen ook een goedkope uitstraling geeft.
    Al die appjes die je kunt gaan draaien ben je echt zo zat m.i. De RNS heeft de primaire functies: radio/navi/telefoon en evt een Bluetooth module om muzien te streamen of een module voor een camera dus allemaal mooie opties die je ook kunt toevoegen later.
    Ieder z'n ding ...
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  19. #18

    Standaard Re: RNS-e geeft melding: te lage temperatuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnp Bekijk Berichten
    Ik heb ook getijfeld om de boel om te bouwen maar heb t toch niet gedaan. Er kleven te veel irritante nadelen aan (bv het trage opstarten! een RNS is binnen 3 sec aan, china doet er 30 sec over, zelfs met de android 8 versies, dat gaat dus echt niet wennen!) Verder til ik zwaarder aan originaliteit, de china android units lijken wel op origineel maar zien er toch erg goedkoop uit en het scherm is vaak niet ontspiegeld hetgeen ook een goedkope uitstraling geeft.
    Al die appjes die je kunt gaan draaien ben je echt zo zat m.i. De RNS heeft de primaire functies: radio/navi/telefoon en evt een Bluetooth module om muzien te streamen of een module voor een camera dus allemaal mooie opties die je ook kunt toevoegen later.
    Ieder z'n ding ...
    Ik zal het eens timen, maar 30 seconden... het is wat overdreven voor m'n gevoel. Soms is het wat langzaam ja, maar, het ding gaat pas 2 uur na contact-off écht uit. Ga je binnen 2 uur weer weg, dan is-ie in 2 seconden opgestart.

    In real life oogt het zeker niet goedkoop, in elk geval niet de unit in mijn auto. Je hebt gelijk dat veel appjes onzin zijn, maar DI.fm, Spotify... dat soort dingen werken echt superprettig. Titel/track info, eigen lijsten, custom radio's... Dat ga je niet redden met een RNS-E. Navigatie is mijlen verder dan die van de RNS-E, kaartkwaliteit en updates ook. Al die modules van de RNS-E stammen uit 2001, met dito functies en kwaliteit.

    Het is echt lullig om te zeggen, maar de RNS-E is hopeloos verouderd. Mooi voor stock look, maar that's it.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •