Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: SIM-kaart plaatsen of niet?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard SIM-kaart plaatsen of niet?

    Het wordt mij maar niet duidelijk. Ik heb een A6 uit 2013. Daar kan een SIM kaart in. Maar ik kan hem ook via BT en/of WiFi aan mijn telefoon koppelen. Dan neemt hij de SIM van de telefoon gewoon over, toch? Inclusief mobiel internet dacht ik? Waarom kan ik dan toch geen verbinding in Audi connect? Of begrijp ik het verkeerd en moet ik een aparte SIM plaatsen in de auto?

    Alvast bedankt voor de hulp!

  2. #2
    JimQ2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    975
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Hallo !

    In de Q2 heb ik een aparte sim geplaatst omdat de kinderen dan via wifi op de tablet kunnen kijken naar oa. YouTube.
    er zit standaard een e-sim in maar daar moet je (in mijn ogen) te dure datapakketten afnemen om een hotspot in de auto te creëren. gelukkig een abonnement bij T-mobile waar je een zogenaamde dataverdeler kunt nemen die overigens niks extra's kost het bellen gaat gewoon via bluetooth.

    Ik weet echter niet zeker hoe het met uw auto geregeld is en of deze ook al de audi-sim heeft voor de connectdiensten.

    groet

    Jim
    ....

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 313 Bekijk Berichten
    Het wordt mij maar niet duidelijk. Ik heb een A6 uit 2013. Daar kan een SIM kaart in. Maar ik kan hem ook via BT en/of WiFi aan mijn telefoon koppelen. Dan neemt hij de SIM van de telefoon gewoon over, toch? Inclusief mobiel internet dacht ik? Waarom kan ik dan toch geen verbinding in Audi connect? Of begrijp ik het verkeerd en moet ik een aparte SIM plaatsen in de auto?

    Alvast bedankt voor de hulp!
    Ja, je hebt een aparte SIM nodig voor Audi Connect (geen duo-SIM!). Ik gebruik daarvoor een prepay van T-mobile. Als je telefoon RSAP ondersteunt dan kan de connect-verbinding ook via je telefoon, maar ik heb begrepen dat dit nogal moeizaam is en nieuwere Samsungs het niet ondersteunen.
    Voor je telefoonkoppeling wordt de SIM van je telefoon gewoon gebruikt.

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Je kan gewoon een duo sim gebruiken....enkel je dataverbinding is dan actief.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ja, je hebt een aparte SIM nodig voor Audi Connect (geen duo-SIM!). Ik gebruik daarvoor een prepay van T-mobile. Als je telefoon RSAP ondersteunt dan kan de connect-verbinding ook via je telefoon, maar ik heb begrepen dat dit nogal moeizaam is en nieuwere Samsungs het niet ondersteunen.
    Voor je telefoonkoppeling wordt de SIM van je telefoon gewoon gebruikt.
    Apple iPhone ondersteunt ook geen RSAP en werkt dit ook niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Je kan gewoon een duo sim gebruiken....enkel je dataverbinding is dan actief.
    Ik heb van Vodafone een multisim; 1 sim voor bellen en data en 2 Simkaarten voor enkel data, dat alles uit 1 abo. Bespaart gedoe met duosim (toestel dat laatst is aangemeld werkt) en alles uit 1 bundel. VF is helaas enige provider die dit biedt.
    Laatst gewijzigd door tom; 28-05-18 om 21:15.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Ik heb van Vodafone een multisim; 1 sim voor bellen en data en 2 Simkaarten voor enkel data, dat alles uit 1 abo. Bespaart gedoe met duosim (toestel dat laatst is aangemeld werkt) en alles uit 1 bundel. VF is helaas enige provider die dit biedt.
    Multisim = duo sim toch???
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Nope, duo sim is alles actief (spraak en data) op de laatst aangemelde simkaart op het netwerk. Een multisim kent alleen data, en gebruikt de bundel van het hoofdabonnement.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Apple iPhone ondersteunt ook geen RSAP en werkt dit ook niet



    Ik heb van Vodafone een multisim; 1 sim voor bellen en data en 2 Simkaarten voor enkel data, dat alles uit 1 abo. Bespaart gedoe met duosim (toestel dat laatst is aangemeld werkt) en alles uit 1 bundel. VF is helaas enige provider die dit biedt.
    Thanks voor de tip! Loop al een tijdje te klooien met een pre-paid kaartje terwijl ik een 24GB bundel van Vodafone heb die ik nog niet eens voor de helft gebruik. Ben gelijk naar de Vodafone winkel gegaan en heb een multisim opgehaald. Werkt perfect!

  10. #9
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: SIM-kaart plaatsen of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Multisim = duo sim toch???
    Nee juist niet. Bij Duosim kun je maar 1 sim op bepaald moment gebruiken, multisim kun je de 3sims tegelijk gebruiken. Zonder gedoe
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •