Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: WiFi hotspot zeer traag

  1. #1

    Standaard WiFi hotspot zeer traag

    De WiFi hotspot van mijn A6 (C7) is extreem traag. Ik haal snelheden van nog geen halve MBps. Google Maps etc op de MMI werkt verder wel prima, maar zodra ik een iPad of laptop verbind is er eigenlijk niet mee te werken.
    Ik gebruik een multi-sim van Vodafone, en ik heb nog een pre-paid data sim van een andere aanbieder. Beide kaartjes komen niet boven de halve MB snelheid uit.
    Ik heb de laatste MMI firmware/software.

    Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: WiFi hotspot zeer traag

    Heb ik ook helaas.. Had het hier ook gevraagd maar kreeg geen antwoord. Dus verder ondezocht.

    Blijkt dat de 3G netwerk ontvangers die onze auto' s hebben, van het oude type zijn. Dus is wel 3G (krijg je ook melding van), maar de huidige mobiele netwerk aanbieders ondersteunen deze niet meer. Waar ze wel 3G hebben (samen met 4G) zijn dit van het nieuwere type en onze Audi kan daar niet mee werken.

    Gevolg: Stapje terug naar 2G (wel 3G melding op je scherm) waardoor je zeer lage snelheid hebt.

    Op Amerkikaanse forum las ik verhalen, dat ze de ontvanger module vervangen door:
    https://www.audipartssupply.com/oem-...-kit-8t0051431

    Is wel soldeerwerk en je moet weten wat je doet, anders is het einde MMI. Deze schijnt de nieuwere 3G wel te ondersteunen.

    Zoals je zegt MMI functies en google maps werken met de huidige configuratie. Hotspot kan ik dan ook via me mobiel aanzetten. Dus net iets te veel moeite en geld om deze modificatie uit te voeren.

    Als ook 2G ooit niet meer werkt (lees wel eens verhalen dat ze er ooit mee gaan stoppen) .. Tja dan maar data via je mobiele telefoon laten lopen.. (dus sim in je auto wordt dan useless).
    Laatst gewijzigd door HakanC; 22-06-18 om 10:01.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  3. #3

    Standaard Re: WiFi hotspot zeer traag

    Bedankt voor je duidelijke uitleg! Had me al helemaal suf gegoogled maar nog geen duidelijke reden kunnen vinden.

    Erg jammer dat de 3G niet wordt ondersteund, als hotspot is het eigenlijk niet te gebruiken met deze snelheden.

  4. #4

    Standaard Re: WiFi hotspot zeer traag

    Als je die reparatie met solderen niet ziet zitten zou je er een nieuwere MMI main unit in kunnen zetten. Volgens mij is de nieuwere telefoonunit vanaf my2014 of iets dergelijks standaard in de MMI main unit. Als je je eigen main unit dan nog kan verkopen zou het je niet zoveel hoeven te kosten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •