Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Helaas kan ik er maar niet wijs uit worden... welke info-installatie zit er nu eigenlijk in mijn Audi A4 B8 uit juli 2009?
    Het lukt me zelfs niet met dat handige topic Hoe weet ik welke mmi navigatie ik heb

    Twee foto's van mijn Audi van binnen:



    De navigatie is van Garmin. Er zit een afstandbediening bij en je kunt de navi starten via de knop (ESP-OFF) die bij de versnellingspook zit. Beetje typisch, lijkt niet echt onderdeel te zijn van het af fabriek audio systeem maar werkt wel op het grote scherm. De navigatie toont overigens meerdere kleuren, het scherm is dus een kleurenscherm.

    Zelfs met het originele boekje erbij (Radio Audi concert) kan ik er maar niet uit wijs worden OF dit een MMI-systeem is en zo ja, welke het is.
    Waarom wil ik het weten: de telefoonoptie is niet geactiveerd en ik wil het systeem laten uitbreiden met een bluetooth zodat ik via het systeem kan bellen. Maar dan is het wel heel handig als ik zou weten over welk systeem we het nou eigenlijk hebben

    De lokale Audi-dealer had duidelijk geen zin in mijn klandizie en verwijs me vrolijk door naar Parrot :x Wie wil me wel helpen?


    edit: er zit 1 SD-card slot op
    Laatst gewijzigd door Dees; 28-07-16 om 22:59.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Dit is volgens mij Audi Chorus, durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij geen Bluetooth (ook niet in te schakelen, de hardware mist)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Boven de cd-speler staat de naam Concert en er op het boekje staat ook Concert.
    Lijkt me niet dat het een Chorus is dan.

    Via google zie ik dat Chorus 4 functieknoppen heeft (radio, media, car, set up), mijn systeem (Concert) heeft er 6 (radio, media, info, phone, car, setup).
    Van dichtbij ziet de display in mijn Concert er zo uit:

    (nb: AC ziet er dus iets anders uit dan op bovenstaande foto)
    Laatst gewijzigd door Dees; 28-07-16 om 22:56.

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Misschien te kort door de bocht maar zou het kunnen dat je het Concert systeem hebt ? :-)

    Via google vond ik een korte omschrijving :

    Move up to SE trim and as standard you get the Concert Radio. With 10 speakers (120w One of the speakers is a sub woofer.) You also, at least for now, get an SD card reader which is capable of reading cards up to 2GB in size for play back of MP3's. It's display is linked to the MMI system and D.I.S (Driver Information System) which is in the instrument cluster. You can also control the radio through the steering wheel controls.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 29-07-16 om 02:30.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Er zitten inderdaad wel heel veel speakers in de auto

    Maar dan nog: aan welk MMI systeem zit die Concert radio dan vast?
    En specifiek: is dat systeem met een Bluetooth uit te breiden voor een carkit via dat MMI systeem?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    http://www.fiscon-mobile.eu/products/audi_mmi.php

    Gevonden.

    Audi A4 (8K), A5 and Q5 - Radio Concert and Symphony
    Info The vehicle contains a color center screen and no navigation system. The MMI wheel is located at the radio.
    Technology CAN-Bus
    http://www.fiscon-mobile.eu/products/pro_mmi_a5.php
    Laatst gewijzigd door Dees; 29-07-16 om 20:22.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Er zijn verschillende aftermarket navigatie-oplossingen die meer en minder integreren met de bestaande installatie. Dit ziet er goed uit, ik heb wel eens een systeem voor BMW gezien waarbij een touch screen over het bestaande scherm werd geplaatst en die als het uit stond de originele radio liet zien. Aanzetten kon alleen met een bizarre combinatie van knoppen indrukken en ingedrukt houden en om het weer uit te zetten moest het contact uit. Maar goed, je hebt geen losse navi op de ruit geplakt zitten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi geluidsinstallatie - welke heb ik nu eigenlijk?

    Hallo, zit de navi standaard achter de esp knop? Of heb je het er zelf achteraf in laten zetten? Ik heb het zelfde systeem en bij mij is het gewoon de esp knop, geen navi dus..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •