Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ervaring met Parking Mode (dashcam), hoe lang voor de 12v accu leeg is?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Ervaring met Parking Mode (dashcam), hoe lang voor de 12v accu leeg is?

    Ik ben van plan een dashcam aan te schaffen voor mijn A3 E-Tron. aanschafprijs vs prestaties (en looks), zijn de modellen van Viofo voor mij erg aantrekkelijk (nog even kiezen tussen de A119, de A119s en de A129duo).

    Nu wil ik graag dat de 'parking mode' ook goed werkt.
    Zijn verschillende manieren van 'bewaken tijdens geparkeerd staan' mogelijk, maar ik denk zelf dat een 5fps continue opname (icm een g-sensor die bij beweging schakelt naar volledige opname) het meest aantrekkelijk is. Zo loop je, denk ik, het minste kans iets te missen (wat met pre-buffer, bewegingsdetectie, g-sensor detectie, etc soms mislukt).
    Met 'iets' doel ik dan op zaken als bekrassen of 'verlaten plaats ongeval'.

    Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!
    En ook naar jullie ervaringen met het LEEGLOPEN VAN DE ACCU (de 12v accu van de Audi zelf dus)?

    Ik wil de betreffende dashcam dus met een 'hardwire kit' aansluiten op een geschikte zekering (aftappen met een piggyback).
    Nu zit op zo'n hardwire kit wel een beveiliging dat hij niet lager dan 11.6volt gaat, maar dat schijnt zelfs al laag te zijn om een auto nog te starten...

    Wat is jullie ervaring? Hoe lang kan je (uren/dagen) geparkeerd staan (met bijv een continue timelapse 5fps opname) voordat je accu gevaarlijk leeg loopt?

    En daarop voortbordurend: Is dit voor mijn E-Tron misschien nog anders? Of heeft deze ook gewoon altijd eerst de interne 12v accu nodig om in te schakelen/weg te rijden, los van de hoogvoltageaccu's?...


  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met Parking Mode (dashcam), hoe lang voor de 12v accu leeg is?

    Zeker wel, ik heb in beide auto’s een BlackVue dashcam met een powermagic pro ertussen. Deze aangesloten met een eigen fuse in de fusebox van de auto. Werkt ideaal zodra de PMP merkt dat de accu spanning te laag wordt schakels hij de cam uit. Tot nu toch nog geen problemen gehad met starten van beide auto nadat de PMP de cam heeft uitgeschakeld omdat de accu spanning te laag was. Ook gebruik ik Blackview Cloud dus zelf als de auto ergens staat kan ik via mijn mobiel nog rond de auto kijken en verder kan je ook notifications instellen die je weer kan ontvangen op je mobiel.
    Laatst gewijzigd door RBo; 13-02-19 om 07:24.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met Parking Mode (dashcam), hoe lang voor de 12v accu leeg is?

    Dankjewel voor je reactie.
    En hoe veel uur/dagen is het nu, voordat de PMP de cam uitgeschakeld omdat de accuspanning te laag wordt?
    En op hoe veel volt als ondergrens staat jouw PMP?

  4. #4
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met Parking Mode (dashcam), hoe lang voor de 12v accu leeg is?

    graag gedaan,

    Verbruik is een beetje lastig te bepalen. Het hangt er ook vanaf waar de auto staat. Hoe meer actie hoe vaker de dashcam bewegingen rondom de auto registreert en dan vraagt hij meer van de accu. Verder valt me ook wel op dat ik in de zomer langer met de accu en dashcam kan doen dan in de winter. volt ondergrens is 12V
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •