Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

  1. #1
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Hi,

    Na lang zoeken kan ik er niets specifieks over vinden, vandaar toch maar even een topic aangemaakt.
    Ik heb een A6 uit 2013 met MMI 3g+ (denk ik, met Google Maps in ieder geval).

    Zojuist heb ik de MyAudi App gedownload en een profiel aangemaakt.
    Wat voegt het registeren bij de dealer als eigenaar toe?
    En heeft het zin om bij Audi een betaald abonnement á € 69,- per jaar af te sluiten?
    Wat kan ik daar mee?

    Groet,
    Marly

  2. #2
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Het is vooral een leuke gimmic. Voegt weinig toe verder. Het connect abonnement is gewoon een internet bundel. Heb het zelf zo ingesteld dat mijn telefoon internet levert aan de auto. Een andere manier is middels een simkaart (dual sim) van je mobiele provider, echter rijdt mijn vrouw ook in de auto, dust dat vind ik niet handig.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  3. #3
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    @BoltYes hoe heb je dit opgezet? Ik probeer dit ook via mijn telefoon maar tot op heden nog niet gelukt.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  4. #4
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    @RBo Zal er morgen even goed naar kijken, je moet volgens mij je telefoon als autotelefoon (is anders handsfree) instellen, zodat je sim-kaart door de auto gebruikt kan worden. Dit vereist wel dat je je pincode invoert in je MMI. Gevolg is wel dat je met je telefoon dan niet direct meer kan bellen of internetten. Bellen moet je dan met de auto doen. Internetten kan je door je WiFi hotspot van de auto aan te zetten en je telefoon daar dan weer mee te verbinden.

    Deels stel je dit in onder het telefoon menu en deels onder het connect menu. Ik gebruik het voornamelijk voor de navigatie; google earth en importeren van adressen (Myaudi koppeling met maps.google.com vanaf de laptop), dan is het instappen en dan het adres ophalen in connect.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  5. #5
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Dus het is de autotelefoon verbinden, bij telefoon instellingen -> Pincode-instellingen (sim) -> sim invoeren. Bij juist verbinden, zal je een 3G icoontje en het google logo zien oplichten.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Ik heb gewoon een data only Sim in de auto zitten die mijn 100gb per maand databundel van mijn telefoonabonnement deelt.

    Dat werkt het beste en alles blijft normaal werken. Mijn iPhone gebruikt in de auto het WiFi signaal van de auto zelf.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Ik heb gewoon een data only Sim in de auto zitten die mijn 100gb per maand databundel van mijn telefoonabonnement deelt.
    100GB per maand abo? Wie bied dat aan en wat kost zoiets? Alles bruikbaar in de hele EU? Heb nu 40, dacht dat dat al veel was..(EDIT zie dat KPN al naar 200GB gaat.)
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  8. Ad
  9. #8
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Ik heb een prepay-kaartje van T-mobile in de auto. Het 'verbruik' blijkt minimaal te zijn, paar € per maand.

    Met het betaalde abonnement krijg je o.a. de online verkeersinformatie, wat beter schijnt (?) te zijn dan TMC, een Google-overlay voor de kaarten, diverse internetinfo, en de mogelijkheid om bestemmingen via my.audi 'klaar te zetten' waardoor je die vanuit je auto kunt ophalen naar je navi. Het verschilt per model Audi.

    Het registreren als eigenaar bij de dealer is nodig om de servicehistorie van je auto te kunnen oproepen. Heb het toevallig net vandaag aan de dealer gevraagd, dus weet nog niet of het ook werkt.

    Connect gebruiken via een Android telefoon gaat niet (of moeilijk) lukken omdat daarvoor je telefoon RSAP moet ondersteunen en dat is bij veel (Samsung) telefoons niet het geval.

    Over dit probleem is op dit forum al veel geschreven. Het beste is gewoon een aparte simkaart in je dashboard steken.

  10. #9
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    @BoltYes thanks ga dit eens bekijken en anders ga ik ff kijken of ik een data only sim kan krijgen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  11. #10
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik heb een prepay-kaartje van T-mobile in de auto. Het 'verbruik' blijkt minimaal te zijn, paar € per maand.

    Met het betaalde abonnement krijg je o.a. de online verkeersinformatie, wat beter schijnt (?) te zijn dan TMC, een Google-overlay voor de kaarten, diverse internetinfo, en de mogelijkheid om bestemmingen via my.audi 'klaar te zetten' waardoor je die vanuit je auto kunt ophalen naar je navi. Het verschilt per model Audi.

    Het registreren als eigenaar bij de dealer is nodig om de servicehistorie van je auto te kunnen oproepen. Heb het toevallig net vandaag aan de dealer gevraagd, dus weet nog niet of het ook werkt.

    Connect gebruiken via een Android telefoon gaat niet (of moeilijk) lukken omdat daarvoor je telefoon RSAP moet ondersteunen en dat is bij veel (Samsung) telefoons niet het geval.

    Over dit probleem is op dit forum al veel geschreven. Het beste is gewoon een aparte simkaart in je dashboard steken.
    Heb het werkend met een Samsung S8
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    zoals ik t lees ging t over de MyAudi App??
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    Hahaha, het is stuk voor stuk zinvolle info. Dank allemaal

  14. #13
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    100GB per maand abo? Wie bied dat aan en wat kost zoiets? Alles bruikbaar in de hele EU? Heb nu 40, dacht dat dat al veel was..(EDIT zie dat KPN al naar 200GB gaat.)
    Ik heb een Vodafone Elite Pro abbo met 50gb per maand en omdat ik Ziggo thuis heb komt er een verdubbelaar op dus 100gb per maand. Volledig bruikbaar in de hele EU.

    Kosten? Nog geen 4 tientjes incl BTW per maand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik heb een prepay-kaartje van T-mobile in de auto. Het 'verbruik' blijkt minimaal te zijn, paar € per maand.

    Met het betaalde abonnement krijg je o.a. de online verkeersinformatie, wat beter schijnt (?) te zijn dan TMC, een Google-overlay voor de kaarten, diverse internetinfo, en de mogelijkheid om bestemmingen via my.audi 'klaar te zetten' waardoor je die vanuit je auto kunt ophalen naar je navi. Het verschilt per model Audi.

    Het registreren als eigenaar bij de dealer is nodig om de servicehistorie van je auto te kunnen oproepen. Heb het toevallig net vandaag aan de dealer gevraagd, dus weet nog niet of het ook werkt.

    Connect gebruiken via een Android telefoon gaat niet (of moeilijk) lukken omdat daarvoor je telefoon RSAP moet ondersteunen en dat is bij veel (Samsung) telefoons niet het geval.

    Over dit probleem is op dit forum al veel geschreven. Het beste is gewoon een aparte simkaart in je dashboard steken.
    Google Traffic is idd vele malen beter dan TMC. TMC in NL is altijd al zeer slecht geweest. Waar ze dit in Duitsland en Frankrijk tot bijna op de meter naukeurig kunnen aangeven middels TMC Pro is het in NL altijd bagger geweest.

    Data verbruik is minimaal tot dat Google zijn Google Maps update en hij dus alle maps data opnieuw gaat binnen halen. Dan download hij zo een paar gigabyte in 1x.
    Ik heb mijn My Audi app pas opnieuw moeten registreren omdat men bij Audi het nodig vond om de MMI Connect app de das om te doen. Daarop was mijn account niet meer in orde en heb ik veel moeite samen met Audi Roosendaal moeten doen om dit te fixen. Onderhouds history werkt nog altijd niet omdat dit op een 4G FL niet mogelijk zou zijn.
    Laatst gewijzigd door tom; 13-02-19 om 17:35.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #14
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi app - registreren als eigenaar en abonnement nemen zinvol?

    ok, koppeling zoals beschreven bij @BoltYes helaas niet gelukt.

    Dus vandaag bij KPN een data only sim opgehaald (net als @RS6 Black Panther) met een data hoeveelheid van 500mb voor 5euro per maand, en als ik wil kan ik nu vanuit mijn mobiel abonnement waarbij ik een 10gb data bundel heb, MB overzetten op de data only met 1 druk op de knop.

    nu
    Laatst gewijzigd door RBo; 13-02-19 om 13:28.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •