Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ervaren dat de navigatie in de nieuwe MMI Touch veel slechter werkt dan vorige MMI en MMI+ generaties, meer bepaald:
1) Geen mogelijkheid om een voorkeur aan te geven of je altijd de snelste route wil, de kortste of deze met het meest snelweg; dit resulteert vaak in de GPS die shortcuts via smalle weggetjes voorstelt om op papier een minuut te winnen
2) Veel fouten in de voorgestelde routes ondanks bijna wekelijkse kaart updates, bv. bruggen die al jaren afgebroken zijn of kruisingen met grotere banen die al jaren geleden onderbroken werden, worden nog altijd door de GPS aanzien als een mogelijke route. Misschien doe ik dit jaar meer speciale routes dan anders maar ik kom veel meer van die fratsen tegen dan vroeger
3) Een ander type van fouten in de voorgestelde route, misschien specifiek na intelligent zoeken? Het intelligent zoeken toont het correcte adres maar de route die daarna voorgesteld wordt, leidt naar een punt waar geen wegen naartoe leiden en dat dan ook nog eens een paar tientallen kilometers afwijkt van waar dat adres werkelijk ligt. Zodra je manueel datzelfde adres invoert, stelt de GPS wel een correcte route voor

Voor zo'n prijzig systeem vind ik het toch teleurstellend en echt een grote stap terug t.o.v. de "gewone" MMI / MMI Plus in vorige Audi generaties.