Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Heeft iemand hier een oplossing voor: als ik in de myaudi app een bestemming voor de navigatie verzend en deze in mijn Audi wil oproepen, gaat de Audi eerst mijn licentie controleren (zie foto). Dit duurt twee minuten wat lang is als je er op zit te wachten en wilt vertrekken... Het is een A4 B9 uit 2019 IMG_3221.jpg
    Laatst gewijzigd door Fra; 02-08-19 om 21:55.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Twee minuten is wel erg lang inderdaad. Bij mij duurt dit slechts een paar seconden (MMI +) mits de auto reeds online is.
    Door het opstarten van de auto kan het wellicht wat langer duren omdat het systeem nog niet online is en nog geen verbinding heeft met de netwerk operator.
    Duurt het ook lang als u het na enkele minuten uittest?
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Klopt Rob, is bij opstarten. Ik zal het straks proberen als de auto al een tijdje draait. Laat ik weten. Gr. Frank


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Klopt inderdaad, als de Audi al een tijdje aan staat, heb ik dit niet. Toch lastig 's ochtends bij vertrek.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Je kan nog proberen of het met een eigen sim kaart sneller gaat. Heb een tijdje de interne sim gebruikt i.c.m. data bundels van Cubic Telecom (t.b.v. de WiFi hotspot) en dan nu een eigen Vodafone sim en dat werkt allemaal ook wel iets soepeler. Sneller verbinding met netwerk (wat ook aan dekking kan liggen uiteraard).
    Beschikbare bandbreedte is ook veel beter. Passagiers kunnen nu met gemak video's streamen onderweg. Speedtests op de esim/Cubic Telecom op diverse locaties kwamen niet verder dan 5Mb/s (LTE).
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Dank voor de tip!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    even een vraag in het verlengde hiervan.
    Het syncen van agenda, email en sms gaat dat niet zonder een bundel van cubictelecom?
    Ik kan namelijk mijn telefoon verbinden via wifi(zonder data bundel) en dan werkt alles, maar heeft mijn telefoon enkel geen wifi.
    Ik wil geen wifi via de auto, maar mijn agenda, email, sms en internet radio wel gebruiken...
    Hoe kan dit?!?!
    ook een Audi A4 B9 (2017)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loznik Bekijk Berichten
    even een vraag in het verlengde hiervan.
    Het syncen van agenda, email en sms gaat dat niet zonder een bundel van cubictelecom?
    Ik kan namelijk mijn telefoon verbinden via wifi(zonder data bundel) en dan werkt alles, maar heeft mijn telefoon enkel geen wifi.
    Ik wil geen wifi via de auto, maar mijn agenda, email, sms en internet radio wel gebruiken...
    Hoe kan dit?!?!
    ook een Audi A4 B9 (2017)
    Niet

    Op het moment dat je agenda/email/sms wilt gebruiken (via een iPhone) zal je met wifi moeten connecten naar de hotspot van auto. Maar dan heb je geen internet meer op je GSM zolang je geen databundel van cubictelecom hebt aangeschaft.

    Android kan er beter mee omgaan en kan sowieso wel sms/email uitlezen via BT (RSAP).
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Niet

    Op het moment dat je agenda/email/sms wilt gebruiken (via een iPhone) zal je met wifi moeten connecten naar de hotspot van auto. Maar dan heb je geen internet meer op je GSM zolang je geen databundel van cubictelecom hebt aangeschaft.

    Android kan er beter mee omgaan en kan sowieso wel sms/email uitlezen via BT (RSAP).
    Oke, bedankt voor je antwoord. misschien een domme vraag dan,
    maar ik heb wel een onbeperkte databundel voor twitter, google Earth, Audi Connect enz.. of staat dat hier los van?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loznik Bekijk Berichten
    Oke, bedankt voor je antwoord. misschien een domme vraag dan,
    maar ik heb wel een onbeperkte databundel voor twitter, google Earth, Audi Connect enz.. of staat dat hier los van?
    Domme vragen bestaan niet toch?

    Maar inderdaad, dat staat daar los van. Zelf heb ik geen android dus mijn ervaring daarin is minder.
    Technisch kan een Android toestel RSAP aan waardoor features als Agenda/SMS werken. E-mail heb ik nog nooit ingedoken.

    iPhone kan dat niet, en "misbruikt" de Wifi hotspot om die data wel te kunnen syncen. Maar zodra je connect met je wifi hotspot in de auto zonder cubictelecom abonnement kan je dus wel je agenda/sms ontvangen maar heb je geen internet meer op je gsm.

    De online diensten van Audi zelf die je benoemd maken deel uit van de Audi connect diensten/abonnementen. Waardoor je op die diensten geen datalimiet hebt. (Lees: verbruikt weinig data t.o.v. een hotspot voor mobiele apparaten)
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Cubic Telecom gaat niet sneller dan 1 MB/s.
    Je kunt inderdaad beter zelf een SIM aanschaffen met alleen data. Dat gaat een stuk sneller.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Goede morgen,
    Met aandacht heb ik jullie “verhaal” gelezen omdat ook ik kamp met wachttijden na een start van de auto. Even om voor mij een duidelijk beeld te krijgen; dus via eigen simkaart gaat het sneller, maar wordt daar dan ook de data vanaf geschreven gedurende de gehele reisduur? Als dat zo is, dan verkoopt Audi AG ons dienst wat voor hun hard lachen is, of ben ik nu te kortzichtig.
    Ik denk dat we er voor moeten waken dat fabrikanten misbruiken ons te gemakkelijk gedrag, ohw dan doe ik het wel zo

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Ik heb het zelfde probleem en dit maakt die myaudi app echt onbruikbaar. Natuurlijk wil ik onmiddellijk kunnen vertrekken als ik instap. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Is dit bijvoorbeeld al opgelost bij een software update? Anders ga ik eens langs bij mijn dealer.
    Audi A4 B8 2.0 TDI 136 pk
    Audi Q5 FY 2.0 TFSI 252 pk

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi locaties weergeven duurt lang door controle licentie

    Volgens mij komt dit door de manier waarop dit werkt.

    Je stuurt namelijk helemaal niets naar de auto, maar naar de Audi server.
    Als je vervolgens in de auto stapt en het systeem is geinitialiseerd, dán pas gaat de auto gegevens uitwisselen met de server en krijgt daarbij "te horen" dat er een navigatiebestemming klaarstaat. En dat duurt uiteraard even.
    Hoe weet ik dat: ik heb 2 Audi's met Connect Service en mijn reisdoelen zijn altijd in beide auto's beschikbaar. De ene auto staat in Nederland en de ander in Nederland, maar ook dat maakt dus niets uit.

    Ik zeg altijd: als je in de auto stapt moet je vooraf wel even gekeken hebben of je linksaf of rechtsaf de straat uit moet.
    Tegen de tijd dat je dan inderdaad de straat uit bent, dan kijk je bij Navigatie | Ontvangen reisdoelen (of zoiets) en dan zie je de doorgegeven bestemming bovenaan staan.


    Als je het éénmaal weet, dan werkt het wel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •