Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi Connect of Audi Smartphone interface

  1. #1

    Standaard Audi Connect of Audi Smartphone interface

    Gezien de eerste 3 jaar gratis audi connect services zijn afgelopen, twijfel ik nu tussen beide systemen. De Audi Smartfone Interface is niet ingebouwd, doch kan op mijn wagen geïnstalleerd worden. De prijs hiervoor is tussen de 350 en 370 euro bij de dealer. Voor Audi Connect kreeg ik een prijs van 175 euro per jaar, maar volgens mij is dit voor het volledige pakket en zonder de SIM-kaart, terwijl ik maar bepaalde onderdelen wens te gebruiken. Mogelijks kan dit dus goedkoper.

    Gezien ik geen van beide systemen even kan uittesten alvorens te beslissen, had ik graag de hulp ingeroepen van mensen die ervaring hebben met beide systemen. Wat zijn de voor- en nadelen van elk systeem, waarom heb je voor een bepaald systeem gekozen, enz.

    Alvast bedankt voor het advies!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Connect of Audi Smartphone interface

    Zelf heb ik beide.
    Welke onderdelen wil je gaan gebruiken? Op basis van IOS of Android?
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  3. #3

    Standaard Re: Audi Connect of Audi Smartphone interface

    Beste,

    Gezien er hier wel een Apple-fan zit zou de smartphone interface voor iOs zijn. Daarbij denk ik vooral aan het gebruik van Waze voor navigatie en het afspelen van muziek.

    Inzake Audi Connect is het mij ook vooral te doen om de navigatie. Belangrijk daarbij is dat er rekening gehouden wordt met de verkeersdrukte. Ook de koppeling met de agenda lijkt me leuk gezien ik dan niet steeds een adres moet ingeven. Ook het onderdeel noodoproep en service lijkt mij interessant.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Connect of Audi Smartphone interface

    Connect heeft mijn voorkeur. Gebruik Google Earth als standaard kaartweergave en bijna alle andere functionaliteiten bijna dagelijks. Erg prettig en perfecte integratie.
    Ik vind carplay tot op heden nog niet heel veel toevoegen en gebruik het eigenlijk zelden. Voor mijn gevoel is voor een auto als de A4 te universeel.
    Bij het gebruik van carplay apps zoals bv Google maps als navigatie wordt je virtual cockpit niet meegenomen. Dus geen weergave van kaart of instructies in je virtual cockpit.
    De Audi navigatie i.c.m. online verkeersinfo werkt erg goed en laat goed zien waar problemen zijn (helaas alleen geen snelheidscontroles). Dit i.c.m. de virtual cockpit is voor mij al voldoende om carplay niet te gebruiken.

    Ook de muziek apps Apple Music en Spotify zijn niet mijn ding. Het niet afbeelden van album art tijdens afspelen voelt gedateerd aan.

    Let wel op v.w.b. connect:
    Agenda koppeling i.c.m. IOS werkt niet.
    Noodoproep en pechservice gelukkig nog niet nodig gehad. In de hemel zit als het goed is al een een noodoproep toets onder een klepje. Als deze er niet zit weet ik niet of het werkt (optiecode IW3).


    Carplay blijft zich ontwikkelen en ik blijf het daarom ook proberen. Zag van de week een demo van carplay in IOS13 beta. Zag er al weer beter uit. Binnenkort maar weer eens testen.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •