Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: MMI 3G / AMI vragen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard MMI 3G / AMI vragen

    Beste forumleden,

    Allereerst een kleine introductie; ik ben Audi-rijder sinds 2014, en vanaf dag 0 verknocht geraakt aan de vier Duitse ringen.! Mijn eerste model was een A4 B6, 1.9TDI uit 2004. Een heerlijke auto, die mij op één keer na nooit in de steek heeft gelaten. Na vijf jaar en meer dan 125.000 km's, is deze helaas total loss gereden voor mij. Mijzelf een "upgrade" cadeau gedaan; sinds een dikke maand de trotse eigenaar van een A4 B8 Pro line, 2.0TDI uit 2013. In mijn zoektocht meerdere modellen geprobeerd, maar de B8 geeft mij het rijgevoel waar ik naar op zoek was. Ongelooflijk blij mee! Elke centimeter, elke seconde in mijn auto is een genot (maar dat hoef ik hier op het forum niet toe te lichten neem ik aan )

    Echter is er altijd ruimte voor verbetering. Zo is het systeem uitgerust met een MMI 3G (low). Hier wil ik graag wat meer mee, dus ik ben aan het uitzoeken geslagen. Echter heb ik daar wat vragen over, waarop ik de antwoorden zo 1, 2, 3 niet gevonden krijg:


    1. Graag zou ik een AMI "retrofitten". De hardware is niet echt een probleem, echter zit ik met het vrijschakelen van de optie in het menu. Ik beschik niet over VAGCOM, maar ik vond deze how-to: https://upgrademyaudi.net/tutorials/...ript-and-vcds/ . Iemand hier ervaring mee? Er zijn wellicht mensen in de buurt die mij kunnen helpen met het eea VAGCOM-en, maar als het op deze manier zou kunnen, ben ik ook geholpen. Echter ben ik een beetje huiverig mijn MMI systeem te bricken, dus een kleine bevestiging of het wel/niet werkt zou fijn zijn voordat ik aan de slag ga!
    2. Als ik die AMI heb geretrofit, zou ik graag mijn iPhone (of iPod) willen aansluiten. Uiteraard kan dit met een AMI-lightning-kabel. Maar graag zou ik willen weten of het ook mogelijk is met een AMI-USB-kabel, waar ik dan de (originele) Lightning-USB-kabel op aansluit. Ik lees wisselende berichten op het forum en het internet. Zou iemand voor mij kunnen bevestigen of ook dit wel/niet werkt?



    Met de tijd wil ik graag het systeem upgraden naar MMI 3G+, vanwege de betere navigatie, beter scherm (ik vind het MMI 3G scherm wel een beetje meh, zeker in vergelijking met het scherm wat in de instrumentencluster zit), wat modernere menu-interface en niet in de laatste plaats, bluetooth audio streaming. Dit systeem is eventueel "connected" te maken. Echter heb ik ook daar wat vragen over:


    1. Om connected te zien dien je een Audi-connect "service" te kopen bij Audi, correct? Is het zo simpel als: ben je connected, dan heb je live traffic info, google streetview en alles wat erbij komt kijken. Ben je niet connected, dan heb je niet de google-voordelen, maar verder wel gewoon een stand-alone navigatiesysteem? Of ligt het gecompliceerder dan dat?
    2. Mijn auto is voorzien van telefoonvoorbereiding basic (omdat pro-line). Voor zover ik heb kunnen ontdekken is de antenne wel geschikt voor zowel navigatie (GPS) als GSM. Is het zo dat er een (weliswaar loze) GSM antenne kabel naar de middenconsole loopt? Deze zou ik dan eventueel kunnen doortrekken naar het dashboard t.b.v. de MMI3G+ connected (ik gok dat deze er niét ligt maar hoop doet leven!)
    3. Wat betreft de inbouw zelf vond ik deze zeer uitgebreide guide: https://www.audizine.com/forum/showt...grade-With-SIM . Wat mij betreft een prima referentie. Echter wordt er onderin de guide gesproken over "component protection", welke blijkbaar verwijderd moet worden. Kan iemand hier wat meer duidelijkheid over geven? Ik neem aan dat het systeem op één of andere manier gekoppeld moet worden aan de auto. Dit is echt een klusje voor de dealer? Zijn hier (naast het uurloon van de dealer...) nog kosten aan verbonden, voor zover jullie weten?
    4. Is het afgezien van bovenstaande, plug-en-play? Systeem zou out-of-the-box interactie moeten hebben met het display in de instrumentencluster, de versterker en dergelijke?


    Het zijn nogal een hoop vragen. Ik heb mijn best gedaan te onderzoeken wat ik kan, echter roepen sommige dingen meer vragen op dan het beantwoordt .

    Ik hoor het graag!

    Hartelijk dank!!

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 3G / AMI vragen

    Protection kan alleen de dealer doen.
    Rest kun je beter door iemand anders overlaten , een hobbyist van hier

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 3G / AMI vragen

    Beste ZKJohan,

    Ik heb in ieder geval ervaring met UpgradeMyAudi.net, maar dat is geen beste ervaring!!!

    Ik heb bij dit bedrijf eerst een downloadbare firmware upgrade gekocht, eerst betalen en dan een link krijgen om je gekochte firmware te downloaden. Je moet eerst met PayPal betalen, anders krijg je niets. Betaald, maar dat bestand bleek toch niet te downloaden, je moest eerst een wachtwoord opgeven. Die stond nergens, dus daarvoor was email contact nodig. Dat bleek gelijk te zijn aan hun domeinnaam, zeiden ze. Ze stuurden eerst een wachtwoord met een aantal hoofdletters erin: UpgradeMyAudi.net, maar die werkte niet. Weer gemaild, kreeg opnieuw hetzelfde wachtwoord, maar nu helemaal in kleine letters.
    Ook die werkte niet, en toen ik voor de derde keer probeerde kreeg ik van de website de mededeling dat de order niet bestond. Weer gemaild, maar er kwamen geen bruikbare tips om aan mijn software te komen. Daarna via Paypal geregeld dat ik mijn geld voor niet geleverde diensten weer terug kreeg. Daar waren die lui van UpdateMyAudi.net heel geprikkeld over, dus opnieuw via de email uitgelegd dat mijn betaald product niet te downloaden was en zelfs de order niet meer bestond.

    Later toch maar besloten om een flinke upgrade via de post te bestellen, dan hoeft er niets gedownload te worden, ik dacht dat dit wel zou werken, bij elkaar voor 300 euro aan software en materiaal. Ik kreeg van hen de mededeling dat ze niet zeker wisten of ze de bestelling wel snel genoeg bij mij zouden krijgen en dat als het een dag te lang zou duren ik wellicht weer via Paypal mijn geld zou terug vragen. Dus heb ik per mail uitgelegd dat ik royaal de tijd zou nemen, een of twee weken levertijd zou ik niet moeilijk over doen.
    We zijn inmiddels twee maanden verder maar heb nog altijd niets geleverd gekregen. Ik heb bovendien een aantal maal een email gestuurd maar krijg nooit meer antwoord op. Ik krijg wel veel reclame email van mooie producten waarvan het te bedoeling is dat ik die koop, maar ook dan natuurlijk nooit iets daarvan zal ontvangen. Zo kan je ook aan geld komen… Ze zijn duidelijk niet van plan om voor de betaalde diensten ook iets te leveren, en ik heb nu opnieuw Paypal ingeschakeld om mijn geld voor niet geleverde diensten weer terug te vorderen.

    Mijn advies: ga niet met deze malafide toko in zee, zodra je betaald heb krijg je echt helemaal niets van UpgradeMyAudi.net! Wees gewaarschuwd!
    Laatst gewijzigd door Leonardo2000; 21-09-19 om 00:18.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •