Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: USA quadlock anders dan EU versie?

  1. #1

    Standaard USA quadlock anders dan EU versie?

    Goede middag!

    Ik heb een vraagje over mijn a4 3.2 USA b7.
    Recent heb ik een nieuwe radio gekocht (2din) die speciaal voor audi zou zijn, er zit een quadlock iso en een gewone iso kabel set bij. Nou wilde ik de radio aansluiten maar kwam er achter dat de draden niet met elkaar overeen komen. Is dit zo omdat ik dus een Amerikaans model audi heb of zie ik iets over het hoofd?
    Als de kabel set van de auto inderdaad anders is dan de Europese is er dan een verloopstekker te krijgen?

    Mvg dagmar mulder20190916_170112.jpg20190916_170104.jpg20190916_165908.jpg20190916_170112.jpg20190916_170104.jpg20190916_165908.jpg

  2. #2
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Ik heb helaas mijn Elsawin niet meer draaien, dan had ik de schema's voor je kunnen bekijken.
    Je kunt het huidige verloopje wel aanpassen door de pins te verplaatsen. Die pins
    kun je met een "stekkertrekker"ontgrendelen en verwijderen uit de stekker.

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  3. #3

    Standaard re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Thnx voor je reactie, dus de kleuren komen overeen met europese uitvoeringen? Of denk ik dan te makkelijk..

  4. #4

    Standaard Re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Voor zover ik weet zit er geen verschil tussen. Wat is er precies anders aan je kabels? Je foto's zijn daar niet helemaal duidelijk in.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Standaard Re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Ik ga morgen even nieuwe foto's maken. Thnx!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door dmulder86; 18-09-19 om 06:47.


  6. #6

    Standaard Re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Ok, de kabels op je foto zien er hartstikke normaal uit namelijk.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Standaard Re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Maar ze staan niet in lijn met de quadlock van de radio.. betekend het dus dat ik een normaal verloop nodig heb?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Wat bedoel je dan met 'niet in lijn'..? Je fotografeert nu 1 kant van een stekker, die ogenschijnlijk normaal lijkt. Hoe ziet de andere kant eruit dan? De enige andere foto die ik zie bevat gewoon een extra stekker (die voor speaker uitgangen, te weten de paars/zwart + paars, wit/zwart + wit, groen/zwart + groen en grijs/zwart + grijs).

    Audi stuurt je speakers anders aan dan de standaard radio's doen: normaliter zit er een 4x 40 (4x 45, 50, whatever) "watt" versterker in zo'n radio, die de 4 speakerkanalen aanstuurt. Audi gebruikt afhankelijk van je speakerset een stereoversterker in de radio (2x uitgangen), en een line-level uitgang voor de achterspeakers. Die wordt door een versterker in de kofferbak opgesplitst in rear-left, rear-right en subwoofer, die ook in de kofferbak zit.

    Je after market radio heeft geheid een 4-kanaals versterker, en dus 4 bekabelde uitgangen in de stekker voor de 4 deurspeakers. Je Audi heeft die gewoon niet.

    Als je Bose in je Audi hebt, is de kans ook héél groot dat alle 4 speakers over de versterker achterin gaan, dus dat je helemáál geen speakerkabels voorin hebt liggen. Dan gaat alles via de losse mini ISO, die niet in de quadlock geïntegreerd is, maar los er naast zit (vaak uit 3 losse delen, soms uit 1 deel).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9

    Standaard Re: USA quadlock anders dan EU versie?

    Verhelderend verhaal! Thnx! Wist niet dat dit zo werkt bij audi. Ik ga dr mee aan de slag!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •