Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: MMI kaart updates & online info - hoe werkt het of wat doe ik verkeerd?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard MMI kaart updates & online info - hoe werkt het of wat doe ik verkeerd?

    Hoi,

    ik ben sinds een maand eigenaar van een A6 Avant met MMI alles op en aan.
    Via de Audi Connect app, krijg ik gratis kaartupdates en gebruik ik ook de sateliet kaart. De online info die via de ESim verkregen wordt is verbazend goed.
    Althans, op sommige momenten want vandaag moest ik in Antwerpen zijn en wat blijkt, alle afsluitingen en éénrichtingsstraten zijn niet gekend door de kaart. Hij stuurde me net zoals hij me twee jaar geleden zou moeten sturen. En dit terwijl ik de laatste kaartupdate heb en ONLINE was.
    Eigenlijk onbruikbaar op deze manier wat me dan toch terug naar Waze laat verlangen (wat overigens kan via de smartphone interface) maar aangezien deze niet in je virtual cockpit projecteert, een stuk minder handig.
    Dus ik vroeg me af: doe ik iets verkeerd? Hoe werken die updates eigenlijk? Want als het van google komt, moet hij de werken en omleidingen toch kennen?
    Iemand enig idee?

    Gr
    Tom

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI kaart updates & online info - hoe werkt het of wat doe ik verkeerd?

    Je doet niks verkeerd. Heb af en toe dezelfde ervaring. Nooit gecheckt of dit in bv google maps dan wel goed gaat. Als de wegbeheerder geen melding maakt komt dit wellicht ook niet door. Vind de info over het algemeen erg goed en heeft mij veel extra reistijd kunnen besparen.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI kaart updates & online info - hoe werkt het of wat doe ik verkeerd?

    Ik heb hetzelfde gemerkt met bepaalde straten in Gent die al jaren 1-richting zijn, oversteken over autosnelwegen die al ettelijke jaren afgesloten zijn maar waar de MMI nog steeds routes over plant. In een aantal gevallen staat dit ook op google maps niet correct, maar in de meeste gevallen wel... Dus inderdaad vreemd dat ondanks die bijna wekelijkse kaart-updates, er toch nog fouten zijn die google maps niet maakt.

    Qua werken en omleidingen valt het voor mij dan weer mee, de meeste werken die ik tegen kom, worden mooi up-to-date weergegeven op de MMI, ook bij een aantal werken die elke week verschuiven.

    Ook wel al een paar gevallen gemerkt waar de MMI precies nog denkt dat een bepaald stuk weg niet kan gebruikt worden (overblijfsel van werken enkele maanden terug?) en een omleiding voorstelt, terwijl die weg al een hele tijd probleemloos open is.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  4. #4

    Standaard Re: MMI kaart updates & online info - hoe werkt het of wat doe ik verkeerd?

    Je kunt die fouten bij ze melden he. Laatst zelf in CH helaas ook veel navigatiefouten tegengekomen mbt eenrichtingsverkeer in steden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    65
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI kaart updates & online info - hoe werkt het of wat doe ik verkeerd?

    Zelfde ervaring. Laatst reed ik in een doodlopende straat. Volgens mijn MMI kaart was dat niet het geval. Ik vroeg naar een update van mijn kaart bij de officiële dealer ......ongeveer 200€


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •