Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4, vooral bij lopende motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4, vooral bij lopende motor

    Ik heb sinds enige tijd erg slechte ontvangst van zowel via FM als DAB+.

    (DAB+ is kufatec retrofit met antenne module voor audi)

    Ik heb beide versterkers al vervangen (links en rechts van achter raam) maar zonder resultaat.
    Wel had ik een error (vcds) in 1 van de versterkers, die is weg na vervangen van de versterker echter het ontvangst blijft gewoonweg slecht.

    Tot enige maanden geleden was het ontvangst perfect maar voor mij onbekende reden is dit ineens slecht geworden.

    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe op te lossen of de oorzaak ervan te vinden?
    Laatst gewijzigd door B3rt; 18-07-19 om 01:11.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    extra info...

    Heb wederom de rechter versterker vervangen, de fout meldingen in vcds zijn weg!

    Echter het ontvangst is nog niet al te best, maar wat me opvalt is dat als de motor loopt dan pas het ontvangst slecht wordt.....
    Staat de auto gewoon op contact dan is het prima, maar zodra de motor wordt gestart (2.7tdi) dan wordt het een stuk slechter.

    Iemand een idee wat dit kan zijn?

  3. #3

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    Heb je een crappy lader o.i.d. in je 12V sockets?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    nee, gebruik geen usb laders etc

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    had jij niet een AMI in je auto geretrofit?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    ja, maar dat is al 1 jaar geleden dat die erin zit.
    En als je nu denkt dat deze toch de veroorzaker is dan moet ik er direct bij melden dat ik dit al getest heb.
    Dus geheel ontkoppeld (stroom en MOST) en getest of ontvangst beter is, de AMI had dus geen enkele invloed op het ontvangst.
    Zo heb ik ook nog een Fiscon PRO van kufatec BT module erin zitten, ook die heb ik ontkoppeld (tegelijk met de AMI) en getest, geen enkel verschil in ontvangts.

    Wat echter wel het geval is dat ik een vermoeden heb dat dit begonnen is sinds ik de krukas sensor (op het vliegwiel) heb (laten) vervangen (deze gaf een storing).
    Na vervangen schakelde de bak ineens perfect en ik vermoed dat toen mijn ontvangst problemen zijn begonnen (dit weet ik echter niet zeker).

    Nu is het wel dat langzaam aan het probleem met de bak ook weer terug is (en ontvangst ook slechter) maar er geen storing meer is.
    Zelf vermoed ik dus dat deze sensor op 1 of andere manier niet goed is, hij geeft geen storing maar verkeerde waardes en stoort op ontvangst, of dit kan weet ik niet, maar ik vermoed het.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    Hallo Allen,

    Ik heb een A4 B8 uit 2008. Sinds kort heb ik ook zeer slecht tot geen radio ontvangst. Alles werkt verder naar behoren.

    Ik heb een MMI 2g met fabriek af bluetooth en hands free. Ook als de telefoon niet gekoppeld is aan de mmi blijft hetzelfde probleem bestaan.

    Helaas geen AMI en ik heb geen retrofits.
    Laatst gewijzigd door DoktorAmca; 31-12-19 om 12:57.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    Toevallig een USB-lader in de aansteker zitten? Haal die er dan eens uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio-ontvangst MMI 2G A4

    Hallo Tom,

    Ik heb al vanalles geprobeerd. Lader er uit, radio aan zonder de auto te starten en alleen op het contact. Op de radio na doet het MMI 2g systeem het gewoon.

    Ga hem van de week even laten uitlezen. kijken of er een storing is ergens.
    Wat me wel opgevallen is, is dat het lijkt alsof de antenne er uit is getrokken. Bij een sterk signaal hoor ik wel radio met heel veel ruis er in.

    Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft of weet wat het probleem is

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •