Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: MMI-2G met Audi Multi Media, TV ontvanger, Bang & Olufsen - Welke bluetooth module?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard MMI-2G met Audi Multi Media, TV ontvanger, Bang & Olufsen - Welke bluetooth module?

    Ik heb al een paar dagen zitten zoeken op het internet, maar vind wat lijkt op heel veel tegenstrijdige informatie. Dus ik denk ik vraag het aan de experts.

    Ik heb net een 2008 Audi S8 gekocht met een heleboel opties, waaronder de Audi Multi Media Interface, TV ontvanger (pointless nu) en het Bang&Olufsen geluidssysteem. Nu wil ik graag een Bluetooth ontvanger toevoegen zodat ik naar muziek vanuit mijn mobiele telefoon kan luisteren, bij voorkeur een oplossing die ik dan via de MMI interface (en het stuur) kan besturen.

    Nu begrijp ik dat er twee versies hiervoor zijn, de MMI2(g) en de MMI3+ en overal waar ik hierover lees lijkt het enige verschil te zijn dat MMI2 geen stroom levert via de Audi Multi Media interface en de MMI3+ wel. Nu heb ik de originele handleiding bij mijn auto en daar staat heel duidelijk in dat de interface 5v/500mA levert, en dat zelfs harddisks kunnen worden aangesloten via een USB adaptor.

    Alle Bluetooth ontvangers die plug&play zouden zijn hebben een aparte USB kabel voor voeding, niet echt mooi. Als mijn Audi MM interface wel stroom levert kan ik dan een van de nieuwere Bluetooth modules gebruiken?

    Dus de vraag is, welke bluetooth module past, en hebben jullie goede ervaringen mee?

    En als ik aparte stroomtoevoer moet regelen, is dat dan ergens te bereiken zonder kabels die voor het dashboard lopen?

    Mijn MMI informatie is bijgevoegd als scherm foto.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: MMI-2G met Audi Multi Media, TV ontvanger, Bang & Olufsen - Welke bluetooth module?

    Je kan @Leon van Audiwereld.nl om een suggestie vragen. Voor mijn MMI 2G in de 4F had hij een pasklare oplossing omdat mijn bluetoothmodule kapot is. Ik moet daar nog iets mee als ik weet of ik de auto houd.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •