Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Allen,
    Wie wat voor onze navi`s het gevolg is van de snelheidsverlaging naar 100km/h per 16 maart.
    Betekent dit dat alle tijdsberekeningen van de route`s over voormalige 120-130km/h wegen niet meer kloppen? Ik verwacht niet dat alle navigatiesystemen direct met een update komen.

    Wat denken of weten jullie?

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1 Bekijk Berichten
    Allen,
    Wie wat voor onze navi`s het gevolg is van de snelheidsverlaging naar 100km/h per 16 maart.
    Betekent dit dat alle tijdsberekeningen van de route`s over voormalige 120-130km/h wegen niet meer kloppen? Ik verwacht niet dat alle navigatiesystemen direct met een update komen.

    Wat denken of weten jullie?
    Zover ik weet wordt jouw eindtijd berekend naar gelang je snelheid. Als je TMC hebt zal het allemaal wel loslopen.

    En dan nog, gewoon 120km blijven rijden waar dat kan. Politie heeft al aangegeven dat ze niet extra gaan controleren. En als je kan met Flitsmeister rijden.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Plus dat een dergelijke limiet waarschijnlijk op 90% van je ritten sowieso geen meetbare tijdwinst gaat opleveren (althans, niet een die groter is dan 30 seconden wachten voor een stoplicht teniet doet).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Het gaat mij niet zo zeer of ik sneller of langzamer op mijn bestemming door de verandering. Het gaat mij erom hoe de Navi omgaat met de verandering. De Navi rekent, volgens mij, geen geschatte aankomsttijd uit nav gereden snelheid. Hij past het uiteraard wel live aan. Maar de nog af te leggen weg wordt berekend met de toegestane snelheid.
    Als ik in de auto stap en ik laat mijn route berekenen (als ik nog stil sta) berekent de Navi de aankomsttijd toch met de toegestane snelheid en de eventuele bekende vertraging via TMC? Is het dan per 16 maart zo dat de de berekende aankomsttijden niet kloppen (als je voormalige 130km/h wegen rijdt) totdat Audi met een update komt?

  5. #5
    ferre10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    volgens mij heb je gelijk.
    als je stilstaat krijg je ook de geschatte aankomsttijd, en die word onderweg telkens aangepast.
    als de snelheid die je mag rijden veranderd klopt de geschatte aankomsttijd niet meer.
    heb jaren motor gereden (met garmin nav.) en dan maak je de route's op je pc alvorens je die naar je toestel verstuurd.op de pc krijg je ook een aankomsttijd naargelang de toegelaten snelheden.op een gegeven moment ging er bij garmin iets mis waardoor je op de snelweg plots maar 70 mocht rijden en een ritje naar italie werd aanzienlijk langer in tijd.
    denk dus dat de tijd berekend word met de toegestane snelheid;
    greetz
    ferre


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Ja, dat klopt. Ik zie hetzelfde gebeuren als ik met de caravan onderweg ben. De aangegeven aankomsttijd schuift dan geleidelijk aan steeds verder op.
    Het komt er dus op neer dat de afwijking in reistijd tgv de 100 km limiet pas verholpen zal zijn na de eerstkomende (?) kaartupdate, dus over een jaartje of twee...... En dan nog afwachten of ook de 130 km limiet tussen 19.00 en 06.00 uur erin wordt verwerkt.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 04-03-20 om 16:14.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1 Bekijk Berichten
    Het gaat mij niet zo zeer of ik sneller of langzamer op mijn bestemming door de verandering. Het gaat mij erom hoe de Navi omgaat met de verandering. De Navi rekent, volgens mij, geen geschatte aankomsttijd uit nav gereden snelheid. Hij past het uiteraard wel live aan. Maar de nog af te leggen weg wordt berekend met de toegestane snelheid.
    Voor zover ik weet berekent bijna elke navigatietoepassing de verwachte aankomsttijd niet met de maximumsnelheid, maar met de bekende gemiddelde snelheid over dat traject. Dat is historische data die inmiddels behoorlijk betrouwbaar is.

    Die gemiddelde snelheid over dat traject kan worden berekend terwijl je rijdt - als je dus langere tijd stilstaat neemt je gemiddelde snelheid af, en kan worden vergeleken met de verwachtte gemiddelde snelheid. Dat kan je dan weer toepassen voor de volgende ETA berekening.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 04-03-20 om 16:27.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Wat ik blijvend slecht aan de verder top navigatie van Audi vindt, is dat zelfs met de laatste navigatieupdate de maximumsnelheid op snelwegen niet naar 100km/h gecorrigeerd is. Ik rijd het liefst altijd scherp op tijd naar mijn afspraken toe en merkte soms toch vervelende afwijkingen. Ik kijk daarom nu vaak eerst op een Google Maps o.i.d. om een betere tijdsindicatie te krijgen
    Laatst gewijzigd door Morris1973; 16-07-20 om 21:59.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hoe gaat de navi om met de 100 km/h per 16 maart?

    Voor gebruik met caravan/aanhanger kan aanhangwagenmodus geactiveerd worden in de navigatie. Bij het berekenen van de aankomsttijd wordt dan rekening gehouden met de maximum snelheid i.c.m. caravan/aanhanger.
    Laatst gewijzigd door maastrichtrob; 18-07-20 om 09:17.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •