Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    Ik ben sinds anderhalf-maand eigenaar van een prachtige c7.
    Op alle vlakken een machtige machine, behalve de multimedia.
    Afgelopen 2 jaar in een 2018 Ford F150 Raptor doorgebracht te hebben is terug naar een 2013 Audi wel een teleurstelling als het over de MMI gaat.
    In mijn mening eigenlijk het enige waaraan je kan merken dat het om een auto van 'al 6 jaar oud gaat'.

    Maargoed ik ben er natuurlijk heel heel erg blij mee.

    Ik heb een paar kleine vragen waar iemand mij hopelijk mee kan helpen:

    1) Ik heb een AMI naar USB kabel in de middenarmsteun, echter deze laad m'n telefoon amper op.
    Wat kan ik met deze kabel, want ik heb hem online (bij Audi) nog niet gevonden naar USB-C.

    2) Mijn Samsung telefoon is verbonden via Bluetooth en dat gaat prima, echter ik krijg na 2min wegrijden steeds de melding op het scherm:
    'Stel een autotelefoon in' -> ga naar Bluetooth instellingen. Echter mijn samsung is de enige die verbonden is en vind de melding nogal vervelend om steeds weg te moeten klikken. Is mijn tel geen autotelefoon of hoe zit dat?

    3) Ik zou graag Android Auto willen hebben, dit werkte in mijn vorige wagen echt ontzettend goed, is er iemand die dat voor mij wilt inbouwen?
    De Navi gebruik ik nu niet, voorkeur heeft toch het telefoonscherm en eigenlijk wel zonde met de head-up met navi weergave.

    4) Welke MMI unit heb ik?

    Bij voorbaat dank voor een of meerdere antwoorden!

    Groet, Tim

  2. #2

    Standaard RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    @RS6 Black Panther , Dennis kan je wel meer vertellen

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...-facelift.html

    Heeft ook een bi-turbo C7 gehad van dat bouwjaar

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...-pag-77-a.html

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    Hi Tim,

    Gefeliciteerd met de zeer fijne C7.

    1. Het amperage is laag waardoor hij niet snel oplaat. Als je snel wilt laden zul je een krachtige lader via sigarettenaansteker moeten gebruiken. 1 met 2,3A of hoger.

    2. Via een Firmware update van je MMI kan dat verholpen worden. Dit kan ik voor je doen via info@vagcoding.nl

    3. Is origineel niet mogelijk in de C7 PreFaceLift. Dat is pas mogelijk vanaf de FaceLift (2015) model.

    4. Heb je een TouchPad of 6 knopjes met 1 t/m 6 erop?

    Groet Dennis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimXstar Bekijk Berichten
    Ik ben sinds anderhalf-maand eigenaar van een prachtige c7.
    Op alle vlakken een machtige machine, behalve de multimedia.
    Afgelopen 2 jaar in een 2018 Ford F150 Raptor doorgebracht te hebben is terug naar een 2013 Audi wel een teleurstelling als het over de MMI gaat.
    In mijn mening eigenlijk het enige waaraan je kan merken dat het om een auto van 'al 6 jaar oud gaat'.

    Maargoed ik ben er natuurlijk heel heel erg blij mee.

    Ik heb een paar kleine vragen waar iemand mij hopelijk mee kan helpen:

    1) Ik heb een AMI naar USB kabel in de middenarmsteun, echter deze laad m'n telefoon amper op.
    Wat kan ik met deze kabel, want ik heb hem online (bij Audi) nog niet gevonden naar USB-C.

    2) Mijn Samsung telefoon is verbonden via Bluetooth en dat gaat prima, echter ik krijg na 2min wegrijden steeds de melding op het scherm:
    'Stel een autotelefoon in' -> ga naar Bluetooth instellingen. Echter mijn samsung is de enige die verbonden is en vind de melding nogal vervelend om steeds weg te moeten klikken. Is mijn tel geen autotelefoon of hoe zit dat?

    3) Ik zou graag Android Auto willen hebben, dit werkte in mijn vorige wagen echt ontzettend goed, is er iemand die dat voor mij wilt inbouwen?
    De Navi gebruik ik nu niet, voorkeur heeft toch het telefoonscherm en eigenlijk wel zonde met de head-up met navi weergave.

    4) Welke MMI unit heb ik?

    Bij voorbaat dank voor een of meerdere antwoorden!

    Groet, Tim
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #4
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    Mijn Samsung laadt via de socket in de armsteun wel razendsnel op, schat in een uurtje van 0 naar 100%, ook als de telefoon met Flitsmeister gebruikt wordt. Net zo snel als thuis met de Samsung snellader. Maar je moet daarvoor wel een snellaadkabel kopen, scheelt echt veel met een gewone kabel. Heb dat trouwens niet bij Audi gekocht maar via een webshop.
    De telefoonmelding, ook via Bluetooth verbonden, heb ik geen last van. Zijn er misschien meer telefoons opgeslagen?
    Mijn Audi is trouwens van 2014.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    @RS6 Black Panther , Dennis kan je wel meer vertellen

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...-facelift.html

    Heeft ook een bi-turbo C7 gehad van dat bouwjaar

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...-pag-77-a.html

    Peeet
    Peeet, dank voor je bericht!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Hi Tim,

    Gefeliciteerd met de zeer fijne C7.

    1. Het amperage is laag waardoor hij niet snel oplaat. Als je snel wilt laden zul je een krachtige lader via sigarettenaansteker moeten gebruiken. 1 met 2,3A of hoger.

    2. Via een Firmware update van je MMI kan dat verholpen worden. Dit kan ik voor je doen via info@vagcoding.nl

    3. Is origineel niet mogelijk in de C7 PreFaceLift. Dat is pas mogelijk vanaf de FaceLift (2015) model.

    4. Heb je een TouchPad of 6 knopjes met 1 t/m 6 erop?

    Groet Dennis

    Hi Dennis, dankjewel, ben erg onwijs blij mee!

    antwoord op je vragen:

    1. Het amperage is laag waardoor hij niet snel oplaat. Als je snel wilt laden zul je een krachtige lader via sigarettenaansteker moeten gebruiken. 1 met 2,3A of hoger.
    Duidelijk verhaal!

    2. Via een Firmware update van je MMI kan dat verholpen worden. Dit kan ik voor je doen via info@vagcoding.nl
    Ik zal binnenkort een afspraak bij je maken!

    3. Is origineel niet mogelijk in de C7 PreFaceLift. Dat is pas mogelijk vanaf de FaceLift (2015) model.

    4. Heb je een TouchPad of 6 knopjes met 1 t/m 6 erop?
    Ik heb touchpad waarbij ik met mijn vingers letters kan schrijven.

  7. #7

    Standaard Re: RS6 - C7 '13 - welke MMI, telefoon aansluiten, Android Auto?

    MMI Navigatie Plus heet jouw navigatie, firmwareversie kun je trouwens controleren door CAR+BACK tegelijkertijd lang in te drukken. De USB C kabel voor als je Audi Music Interface wil gebruiken is 8S0051435G volgens mij, zou je bij de dealer naar kunnen vragen. Zelf heb ik goede ervaringen met originele Samsung usb-c autoladers. Die heb je nu met adaptive fast charging 15Watt (9V 1.67A) of zelfs al de 45Watt (~20V 3A) ondersteuning van de laatste modellen. Dan heb je in ieder geval een veilig goed werkend product. Veel van die autoladers van andere 'merken' zijn half gare Chinese dingen die zeer beroerd in elkaar zitten.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •