Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: "The navigation data is not compatible" foutmelding

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard "The navigation data is not compatible" foutmelding

    Net een nieuwe Audi gekocht (Q5, 2013). Import uit de US. Echter de navigatie geeft aan: "The navigation data is not compatible".

    mmierror.jpg

    Ik ben er al een paar dagen mee aan het klooien. Er zat software versie HN+_US_AU3G_P0609 in. Ik heb inmiddels de HN+_EU_AU3G_K_0942 in mijn bezit. Deze heb ik geprobeert er op te zetten. Maar na 1,5 uur levert dat geen enkele verandering op.

    MMIVersion.jpg

    Ik heb het green menu. Ik heb daarin ook database region veranderd. Maar dat helpt allemaal niets.

    Ik las dat er een eeprom update nodig zou zijn met daarin de talen. Ik twijfel of dat wel klopt want andere informatie zegt dat als ik de stappen uit het groene menu volg en het geen probleem vindt om de MMI in het Engels te gebruiken dat zou moeten werken. Echter mijn software update gaat ook niet naar EU en blijft op die stock 0609 versie uit de VS zitten. Voor deze eeprom update zou VCP Pro met actieve licentie nodig zijn of een OBDEleven + App.... (heb ik niet)

    Ik begreep van @Remi66 dat @Carpediem wellicht veel inzicht zou hebben in deze update materie? Wellicht is het goed om even terug te gaan naar het oorspronkelijke probleem: The navigation data is not compatible en het updaten naar EU + Maps '23.

    Edit: Probleem opgelost!

    Oplossing:
    - Regio change doen. Daarvoor is VCP Pro nodig. Daarna kun je dmv het groene menu instellen dat je regio and type verschillen wil negeren en de EU software laden. Eerst die van de firmware, daarna de nieuwe map. Niet heel spannend, maar wel iemand nodig voor de Eeprom update die over een VCP Pro licentie beschikt.
    Laatst gewijzigd door Hasse; 07-05-24 om 15:49.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •