Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Beste,

    Zelf ben ik eigenaar van een Audi A6 uit 2015, maar ik denk en zie dat dit onderwerp meerdere mensen raakt. Heb veel gezocht op het forum en online, maar kan geen eenduidig advies vinden m.b.t. het verkrijgen van CarPlay in de Audi MMI.

    Nu denk ik dat iedereen graag CarPlay draadloos wil hebben en volgens mij zijn er dan maar twee oplossingen, waarvan ik niet goed kan valideren welke het beste werkt (en of ze allebei ook echt werken)

    1. Via Smartphone Interface met Bluetooth naar USB dongel
    Je kan via verschillende wegen de Audi Smartphone Interface laten activeren. Dealers lijken het vaak pas vanaf MY 2017 te kunnen, maar er zijn andere partijen die het ook aanbieden. Nadeel is dat je met een < 2020 model afhankelijk blijft van de USB poort. Er zijn echter wel dongels te vinden online die zeggen CarPlay draadloos te maken van Bluetooth naar USB. Voorbeelden:




    2. Losse Apple CarPlay unit inbouwen
    Er zijn verschillende boxes die je kan inbouwen in de auto die dan ook CarPlay mogelijk maken. Het lijkt er alleen op dat dit niet native is met de MMI. Voorbeelden:




    Kosten zullen grofweg op hetzelfde uitkomen, dus mijn vraag is wat de beste route is, gebaseerd op jullie ervaring.

    Hieronder de punten die voor mij belangrijk zijn:


    • Wil dat de telefoon draadloos kan verbinden voor CarPlay
    • Alle opties van CarPlay moet mogelijk zijn (Waze, etc.)
    • MMI moet goed blijven werken
    • Alles moet zo native mogelijk aanvoelen
    • Geen rare hacks, rare instellingen of nieuwe logo's/visuals
    • Andere eventuele risico's


    Hoor graag of iemand hier ook zo specifiek onderzoek naar gedaan heeft, want denk - en zie - dat veel mensen met deze vragen zitten.

    Als je andere tips hebt van boxes of dongels die sowieso goed werken uit ervaring, dan graag melden. Ook als je met een van de bovenstaande werkt en je ervaring. Wellicht kunnen we er een goed overzicht/research topic van maken.

    Enorm bedankt! Gr, Roger

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Als optie 1 in jouw auto mogelijk is zou ik hier voor gaan, gedoe met die losse boxes lijkt me niks. Kwaliteit laat vaak te wensen over, geluid gaat via de aux-ingang en is ook niet optimaal.

    Als je draadloos gaat dan zou ik dit alleen doen in combinatie met een draadloze lader, maarja, dan moet je alsnog de telefoon uit je broek halen. Voordeel van bedraad is is dat je telefoon ook gelijk opgeladen wordt, zeker het gebruik van navigatie apps kan je telefoon aardig leeg doen laten lopen.

    Heb zelf een A3 uit 2015 en om laten bouwen naar MMI-systeem van facelift model met native carplay. Werkt erg fijn, zo heb ik ingesteld dat automatisch Flitsmeister inschakelt als ik de telefoon aankoppel en de Flitsmeister meldingen hoor je ook als je bijvoorbeeld radio luistert.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Hoe heb je dat ingesteld dat ie automatisch flitsmeister start?

    Edit; inmiddels gevonden
    Laatst gewijzigd door Rustiko; 15-06-20 om 22:38.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Hier ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.
    Sinds dit weekend in het bezig van een Audi A6 uit 2007 en moet alles nog een beetje uitvogelen ook haha maar ben ook wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

    Dit ook omdat er nooit geen update gedaan is in de auto maar daar zal ik even naar opzoek gaan nog
    Laatst gewijzigd door Smile; 16-06-20 om 09:41.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    https://nl.aliexpress.com/item/32983926178.html Zal niet gaan want werkt obv Android headunit wat MMI niet is.
    https://www.eftermontering.se/musik-...er-dongle.html Kan alleen gebruikt worden in auto's met originele bedrade carplay
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rustiko Bekijk Berichten
    Hoe heb je dat ingesteld dat ie automatisch flitsmeister start?

    Edit; inmiddels gevonden
    Voor de mensen die het niet gevonden hebben; dit kan je regelen met de Shortcuts app, kan je als conditie nemen als "verbonden met Carplay" dan "start flitsmeister app". Of nog een hoop andere leuke dingen.

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Voor de mensen die het niet gevonden hebben; dit kan je regelen met de Shortcuts app, kan je als conditie nemen als "verbonden met Carplay" dan "start flitsmeister app". Of nog een hoop andere leuke dingen.
    Nice , met de Apple app 'opdrachten' is dit ook mogelijk dus als je telefoon verbinding maakt het de carkit in de auto. Flitsmeister gaat bij mij al over de originele RMC speakers dus , nu start ie ook nog eens automatisch.

    Top.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Mijn iPhone staat op Engels dus ik denk dat de Opdrachten app hetzelfde is als de Shortcuts app.

  10. #9
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Oh ok, dat zou kunnen. Het is een donker logo met bovenin een paarse/lila kleur en onderin groen. Maar nu ik het ingesteld heb start flitsmeister toch niet automatisch door. Ik moet dan in het vergrendelde scherm op de opdracht drukken en dan komt de optie 'voer uit' naar voren, dan pas start ie door.

    Dus iets te vroeg gejuigt ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    dan moet je ff terug die app in, op die opdracht drukken en dan "vraag voor uitvoeren" uitzetten

  12. #11
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rustiko Bekijk Berichten
    dan moet je ff terug die app in, op die opdracht drukken en dan "vraag voor uitvoeren" uitzetten
    Ik zie geen "vraag voor uitvoeren" staan? Ik maak een automatisering aan trouwens. Bij opdrachten script kan ik geen actie toevoegen dat 'wanneer verbonden met bluetooth'

    Schermfoto 2020-06-28 om 12.44.23.jpg

    Als ik hem via mijn lock scherm dan 'voer uit' doe dan moet ik de telefoon ontgrendelen voordat het uitgevoerd kan worden.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 28-06-20 om 12:49.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Ik zie geen "vraag voor uitvoeren" staan? Ik maak een automatisering aan trouwens. Bij opdrachten script kan ik geen actie toevoegen dat 'wanneer verbonden met bluetooth'

    Schermfoto 2020-06-28 om 12.44.23.jpg

    Als ik hem via mijn lock scherm dan 'voer uit' doe dan moet ik de telefoon ontgrendelen voordat het uitgevoerd kan worden.
    Hmm ik doe het via carplay (kabel) en dan staat deze optie er wel bij.

    Net ook even gekeken met bluetooth en inderdaad dan is deze optie er niet.

    kan ik je helaas niet mee verder helpen
    Laatst gewijzigd door Rustiko; 29-06-20 om 15:12.

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    De applicatie van flitsmeister kan blijkbaar niet geopend worden als de telefoon gelocked is.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Bij mij dus wel, ik laat hem flitsmeister openen wanneer ik verbinding met carplay maak. (via kabel). Telefoon is gelocked, met wachtwoord en faceid

    Maar via bluetooth kan dat dus blijkbaar niet en is die optie er ook niet

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Ja het werkt dan totaal anders lijkt me. Wel jammer , zal er eens een berichtje aan FM aan wagen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Dag PeterNL84,

    Ik kwam je antwoord tegen op dit topic.
    Je geeft aan dat je een A3 uit 2015 hebt en hierin Carplay hebt laten inbouwen. Nu vroeg ik mij af hoe je dit hebt gedaan?
    Wij hebben een A3 etron uit 2019 (import Duitsland) en krijg Carplay niet aan de gang. Nu heb ik mij laten informeren dat het ligt aan de usb 'charge only'. Deze moet verwisseld worden voor een 'data' usb. Heb je hierover advies?
    Alvast bedankt.

    thumbnail_PHOTO-2023-03-09-17-30-50.jpgthumbnail_PHOTO-2023-03-09-17-30-49.jpg

    Gr, AK
    Laatst gewijzigd door Arvind Korf; 03-04-23 om 09:38.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Als optie 1 in jouw auto mogelijk is zou ik hier voor gaan, gedoe met die losse boxes lijkt me niks. Kwaliteit laat vaak te wensen over, geluid gaat via de aux-ingang en is ook niet optimaal.

    Als je draadloos gaat dan zou ik dit alleen doen in combinatie met een draadloze lader, maarja, dan moet je alsnog de telefoon uit je broek halen. Voordeel van bedraad is is dat je telefoon ook gelijk opgeladen wordt, zeker het gebruik van navigatie apps kan je telefoon aardig leeg doen laten lopen.

    Heb zelf een A3 uit 2015 en om laten bouwen naar MMI-systeem van facelift model met native carplay. Werkt erg fijn, zo heb ik ingesteld dat automatisch Flitsmeister inschakelt als ik de telefoon aankoppel en de Flitsmeister meldingen hoor je ook als je bijvoorbeeld radio luistert.
    Dag @PeterNL84,

    Ik kwam je antwoord tegen op dit topic.
    Je geeft aan dat je een A3 uit 2015 hebt en hierin Carplay hebt laten inbouwen. Nu vroeg ik mij af hoe je dit hebt gedaan?
    Wij hebben een A3 etron uit 2019 (import Duitsland) en krijg Carplay niet aan de gang. Nu heb ik mij laten informeren dat het ligt aan de usb 'charge only'. Deze moet verwisseld worden voor een 'data' usb. Heb je hierover advies?
    Alvast bedankt.

    Arvind Korf
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Arvind Korf; 03-04-23 om 12:47.

  19. #18
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Tip: als je een @ voor zijn profielnaam zet, krijgt-ie een melding.
    Dus @PeterNL84
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Tip: als je een @ voor zijn profielnaam zet, krijgt-ie een melding.
    Dus @PeterNL84
    Dank!

  21. #20

    Standaard Re: (Draadloos) CarPlay in "oudere" Audi-modellen

    Ik heb zelf een Q5 uit 2013. Hier heb ik draadloze carplay geïnstalleerd met de volgende box van carlinkit:
    https://www.carlinkit.store/products...SAAEgLKnvD_BwE

    Product aansluiten is niet heel ingewikkeld met een youtube filmpje ernaast (https://www.youtube.com/watch?v=407_1mzKaos) , het was alleen even uitzoeken wat de juiste code was die op het apparaat ingesteld moest worden. Deze was anders dan in de handleiding was aangegeven. Gelukkig heeft carlinkit een goede klantenservice die snel reageert per mail.

    Carplay (beeld) werkt naar behoren en alle apps werken. De radio en andere functies van de auto werken ook gewoon nog. Telefoon maakt verbinding zodra de auto wordt gestart en carplay start op. Om geluid af te kunnen spelen moet er een kabel in de MMI aansluiting zitten. Door hier een kabel in te doen met een jack plug (is meegeleverd) zou de auto in het media scherm als bron aux moeten herkennen. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat mijn geluid niet altijd werkt, dit komt omdat mijn auto niet altijd de aux kabel herkent. Soms werkt hij direct, soms na enkele minuten en soms doet hij het ook helemaal niet. Ik ben er nog niet achter hoe dit kan. Wellicht dat iemand hier het antwoord op heeft.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •